Inlägg från: Anonym (ut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ut)

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

Anonym (Anna) skrev 2008-05-02 18:49:26 följande:

Absolut! Jag skriver här sen när jag får svar. Själva grejen är den att jag frågade Gabriella på konsultationen om det var någon som dött under operationen, (ja, jag är grymt rädd för narkosen), men hon sa att det aaaldrig hade hänt något. Varför inte berätta på en gång, istället för att jag får reda på det från annat håll och blir helt fundersam. Eller har jag fel?
    Ja det var ju lite konstigt!
    Men å andra sidan så dog kvinnan efter operationen... men det var ju till följd av operationen så det är ju en sanning med modifikation. Usch nu blir jag med nervös...
  • Anonym (ut)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-02 20:32:08 följande:

VA. Sa hon att du kunde åka hem samma dag....... Shiit asså till mig sa det att jag skulle övernatta...hmm f*n vill vara hemma med familjen juuu... Sambon min kör in mig på måndagen sedan drar han på kurs på tis, så han ser jag inte förens på onsdag kväll.... hm mamma ska vara hemma och ta hand om ungarna hehe grannen hämtar mig på tisdagen....Anonym (ut) skrev 2008-05-02 18:36:47 följande:
    Ja fast jag ska ju "bara" plocka ut mina, det är inte ett lika stort ingrepp som att sätta in tydligen. När jag satte in mina så fick jag också sova över. Jag får stanna några timmar efter så de ser att man är okej och sen är det iväg till hotellet. Känns både bra och dåligt.

Skönt att de har sån koll på dig! Då känner man sig trygg.
  • Anonym (ut)

Mmm. Som nån sa, det är ju farligare att ta sig till sjukhuset i bil än vad det är att göra ingreppet. Mycket mycket större risk att dö i en bilolycka faktiskt, men sen är det ju det att man vet om att man ska göra det och det gör ju att man blir nervös. Tänk om man visste ett datum i sitt liv då man skulle krocka och inte veta utkomsten av det, så skulle man nog också stressa upp sig

Jag har också dubbelslag och grejer och problem med låg puls ibland, men det är också kollat och ingen har sagt nått om det. De har ju stenkoll på en, SPECIELLT om nu någon har dött där en gång så är de ju kolla ett par gånger extra...
    Det som är positivt med just bröstförstoring (eller uttag som i mitt fall) är ju att man är på utsidan av kroppen, det är ju alltid en större risk om man ska göra ett ingrepp längre in om man säger så.

• Anonym (ut)

Anonym (Fjäril) skrev 2008-05-04 21:27:20 följande:

Yes..... Imorgon är det OP, har badat och tvålat in mig med "special"tvålen *s*...... Imorgon IMORGON gäller det. Jösses hur ska jag kunna sova inatt *s*....
    Gud vad spännande för dig! Ska hålla alla tummar för dig!
    Hur dags ska du vara där?
    Hur lång tid tar ingreppet? Du måste skriva på tisdag sen hur det gått för dig!
  • Anonym (ut)

Anonym (osäker) skrev 2008-05-05 08:51:46 följande:

Fattar inte varför jag inte kan besluta mig om jag ska eller inte....jag velar. Tycker det är väldigt otäckt med narkosen.Rädd för smärtan.Och förbannad på att man måste plocka ut skiten igen efter antal år.Men ändå vill jag såååå mycket.Kanske ska man vänta till hösten,eller så ska jag ta tiden vid juli.
    Du får ju helt enkelt väga fördelar mot nackdelar... tycker inte du ska låta bli för att du är rädd att det gör ont eller narkos, det är sånt som går över och som de flesta tycker är obehagligt. Jag hade inte ont alls efter att jga satte in dem.

Men om du "bara" vill ha dem för att känna dig snygg är det en annan sak. Jag sitter ju här 9 år senare med komplikationer, har ont och måste ta ut dem. Men om man däermot känner att man mår väldigt dåligt utan dem så är det ju värt det, jag hade inga bröst men mådde inte dåligt utan ville bara förbättra mitt utseende, och just den aspekten ångrar jag.
  • Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-02 18:49:26 följande:

Absolut! Jag skriver här sen när jag får svar. Själva grejen är den att jag frågade Gabriella på konsultationen om det var någon som dött under operationen, (ja, jag är grymt rädd för narkosen), men hon sa att det aaaldrig hade hänt något. Varför inte berätta på en gång, istället för att jag får reda på det från annat håll och blir helt fundersam. Eller har jag fel?
    har du fått något svar?
  • Anonym (ut)

Anonym (:)) skrev 2008-05-05 22:14:58 följande:

Var det bröstoperation kvinnan dog av eller var det en annan sorts operation?
    Dom har inte gått ut med det pga sekretessen, men de rykten jag har hört säger att det var en fettsugning.
  • Anonym (ut)

Anonym (undrande) skrev 2008-05-06 08:34:56 följande:

Ni som opererat er - känner ni igen detta?när jag spänner mina bröstmuskler flyttar sig bröstet med liksom mot armhålan.... Som en bodybildare ungefär... Har ni så?Jag har 500 cc gelehallon inlägg sedan 3 år tillbaka. Ammar nu, och jag ser detta ännu mera tydligt. Undrar om det kan åtgärdas eller om det är normalt...
    Känner inte igen det tyvärr.Låter som det flyttar sig ganska mycket? Hör med din klinik.
  • Anonym (ut)

idag har jag avbokat min tid för imorgon och letar ny klinik... nån som varit på plastikhuset i linköping?

• Anonym (ut)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-06 14:30:09 följande:

Anonym (ut) skrev 2008-05-06 13:26:59 följande:
    Har du avbokat tiden på plastikkirurggruppen?
    Ja... har tappat mitt förtroende för dem då jag angett vad jag är allergisk mot och de ÄNDÅ hade skrivit att de skulle använda ett narkosmedel som jag är allergisk mot. Vet inte hur det hade slutat om jag inte dubbelkollat alltså! Talade även med narkosläkaren som var otervlig mot mig ochnär jag sa till honom: Du måste ju förstå att man är nervös från början för en opertaion och sen när nått sånt här misstag händer är det klart att man blir rädd! Hans svar på det var: Men har du tänkt igenom ditt beslut att opereras verkligen? Det kanske inte är rätt för dig att göra en operation! Jösses säger jag bara...

Fick iallafall en ursäkt från receptionen att det var självklart att jag inte skulle behöva betala och operera mig där, även kirurgen mailade och beklagade det.
  • Anonym (ut)
    sussu56 skrev 2008-05-06 17:26:17 följande:
    Anonym (ut) skrev 2008-05-06 15:52:42 följande:
    Vad läskigt. Att dom skulle ge dig narkosmedel du inte tål. Tur att du inte behövde betala nått alls
    Ja verkligen! Man blir ju skraj...
  • Anonym (ut)

Anonym (fråga) skrev 2008-05-07 12:33:42 följande:

Hej alla ni som funderar eller har opererat tuttarna. Jag undrar om ni vet hur känsligheten i brösten påverkas efteråt? påverkas den alls? Jag funderar nämligen oxå på att fixa mina platta utmjölkade bröst men är rädd för att de inte ska kännas efteråt.. Någon som vet?
    Jag har minskad i bägge bröstvårtor,(så pass att min kille kan nypa mig och jag märker det inte ens utan man får ta i rejält för att jag ska känna nått...) tappat känseln i halva vänstra bröstet och en del av högra.
    Denna skada är permanent, och tydligen inte så ovanlig.
  • Anonym (ut)

Fjäril: skönt att höra att det gick bra!

• Anonym (ut)

På plastikkirurgigruppen kan man köpa sprotbh där, champion för 300 kr

• Anonym (ut)

Anonym (:)) skrev 2008-05-08 18:14:37 följande:

Nu har jag kommit hem från kliniken. Operationen gick jättebra, visst har jag ont men det känns bra ändå :)Hur lång tid tar det innan svullnaden går ner?
    Välkommen hem! Skönt att det gick bra för dig!!
  • Anonym (ut)

ville bara hoppa in och tipsa alla om solskydd!! även när de är läkta, jag är sån att jag aldrig nånsin bränner mig, men efter jag op:at mig så har jag alltid bränt mig på brösten jättelätt, även flera år efter.

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??