Inlägg från: johannaringer |Visa alla inlägg
  • johannaringer

Få en godare lukt i huset?? Tips tack!

Torka golven med Ajax Citron, I love it! Jag går och våttorkar nästan varje dag för att jag tycker att det luktar så gott. Det finns små glasgrejer med lukt i som ehter Airwick (tror jag), de luktar riktigt gott! Annars kan man ju sätta korsdrag och laga mat som luktar gott, typ baka bullar.

• johannaringer

O fy fan vad äckligt! Jag blir galen av dålig lukt på toaletten nu när jag är gravid. Jag har gått från att vara jätteslapp med städningen till att bli världens pedant. Tänk Bree..

svart tulpan skrev 2008-02-21 12:02:51 följande:

När vi flyttade in i vårt hus var det en överjävlig lukt som jag inte tänkte på när vi var här och kollade... Jag var gravid och jättekänslig. Kunde inte använda badrummet där nere och var övertygad om att det var mögelskadat och gjorde upp de värsta spökena i mitt huvud. Ett par månader senare var rörmokaren här och bytte lite rör... kom hit ska du få se nåt sa han.Det visade sig att idioterna som hade huset innan inte gjort rent under duschkabinen och det var fullt med hundhår, människohår, hundleksaker mm... BLÄÄÄÄEfter rengöring luktar nu huset gott igen!Kolla sånna här smågrejor... vattenlås, avlopp, under diskbänk...
  • johannaringer

Finns på Maxi och Coop och liknande. Står bland städsakerna.

Empo skrev 2008-02-21 12:17:46 följande:
    Vi har bytt rör och golvet tål inte vatten Får testa detta med lukt i glasgrejer.. Var hittar man sådana?Tack för era svar!
  • johannaringer

Jag tolkade det som att det luktade "annans hem", och att det var den lukten som TS inte gillade. Inte så att det luktade mögel eller smuts.

Äppellunden skrev 2008-02-21 15:28:02 följande:
    Jag rekomenderar INTE att täcka över illalukt med konstgjorda dofter, jag kräks av bara tanken!!!Ta ett fat, tex. en mattallrik och häll ätticka i, luktar inte gott första dygnet, men det drar till sig illalukten. funkar finfint. låt stå i en vecka.Vi hade dålig lukt från klädkammaren i hallen nr vi flyttade in.vi hade ätticka och sen ställde jag torkställningen i hallen med kläder med fräsch sköljmedel, nu luktar det inte tillgjort.Blir alltid misstänksam när jag kommer hem till folk m doftljus/går på visning o det stiker konstgjort "vad vill de dölja här då?" lycka till.
Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!