• Empo

Få en godare lukt i huset?? Tips tack!

Vi flyttade in i vårt underbara hus i november. Men den lukt som fanns då vi var och kolla på det finns fortfarande kvar och jag tål den bara inte sedan jag blev gravid!!
    Jag vill att det ska lukta fräscht och gott!
    Någon som har tips på hur man kan få bort en gammal lukt?
    Har testat med såpa på elementen men det fungerade inte..

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!
  • raspberryrevolution

måla om! med vattenbaserad färg!

• johannaringer

Torka golven med Ajax Citron, I love it! Jag går och våttorkar nästan varje dag för att jag tycker att det luktar så gott. Det finns små glasgrejer med lukt i som ehter Airwick (tror jag), de luktar riktigt gott! Annars kan man ju sätta korsdrag och laga mat som luktar gott, typ baka bullar.

• korven72

När vi flyttade in i vårt hus var det en överjävlig lukt som jag inte tänkte på när vi var här och kollade...
    Jag var gravid och jättekänslig. Kunde inte använda badrummet där nere och var övertygad om att det var mögelskadat och gjorde upp de värsta spökena i mitt huvud.
    Ett par månader senare var rörmokaren här och bytte lite rör... kom hit ska du få se nåt sa han.
    Det visade sig att idioterna som hade huset innan inte gjort rent under duschkabinen och det var fullt med hundhår, människohår, hundleksaker mm... BLÄÄÄÄ

Efter rengöring luktar nu huset gott igen!

Kolla sånna här smågrejor... vattenlås, avlopp, under diskbänk...

• colubrid

Det är inte ett älvsbyhus då?
    Själv målade vi om i garderoberna när vi köpte vårat, brukar ju lukta en speciell doft när gammalt folk bott så man vill att det ska lukta fräscht och ens eget.
    Sånna där luktgrejjer tycker jag har en förmåga att dofta en eller två dagar sen funkar dom inte nåt mer. Själv brukar jag ha sånna där aromadofter med ett ljus under, mysigt samtidigt som det luktar gott =)
    Eller varför inte doftkrus på elementen?

If you cant tell the truth about yourself, you cannot tell it about other people
  • Smullan

Köp en sån här liten oljelampa.. med ett värmljus och en lite skål över där du häller i nån god olja och vatten.. vet ni vad jag menar. Sån har jag, en olja som luktar syren, det blir en underbar lukt i huset..

• johannaringer

O fy fan vad äckligt! Jag blir galen av dålig lukt på toaletten nu när jag är gravid. Jag har gått från att vara jätteslapp med städningen till att bli världens pedant. Tänk Bree..

svart tulpan skrev 2008-02-21 12:02:51 följande:

När vi flyttade in i vårt hus var det en överjävlig lukt som jag inte tänkte på när vi var här och kollade... Jag var gravid och jättekänslig. Kunde inte använda badrummet där nere och var övertygad om att det var mögelskadat och gjorde upp de värsta spökena i mitt huvud. Ett par månader senare var rörmokaren här och bytte lite rör... kom hit ska du få se nåt sa han.Det visade sig att idioterna som hade huset innan inte gjort rent under duschkabinen och det var fullt med hundhår, människohår, hundleksaker mm... BLÄÄÄÄEfter rengöring luktar nu huset gott igen!Kolla sånna här smågrejor... vattenlås, avlopp, under diskbänk...
  • Mrs USA

Anticimex har ett medel som neutraliserar dofter. Minns inte namnet... Jotun eller nåt sånt... Ring o kolla!

I mitt gamla hus hade en råtta gått in och dött i grunden. Vi fick behållare med det medlet att ställa ut.

• Marlene B

Köp ett Yankee Candle Large Jar, då har du underbar doft i 150 timmar.

• colubrid

har hört nämnas dom där yankee candle, nån som har länk?

If you cant tell the truth about yourself, you cannot tell it about other people
  • Marlene B

Mrs USA: Fast en död råtta torkar ju ihop och blir luktfri efter ett tag?

Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!