Inlägg från: Empo |Visa alla inlägg
  • Empo

Få en godare lukt i huset?? Tips tack!

Vi flyttade in i vårt underbara hus i november. Men den lukt som fanns då vi var och kolla på det finns fortfarande kvar och jag tål den bara inte sedan jag blev gravid!!
    Jag vill att det ska lukta fräscht och gott!
    Någon som har tips på hur man kan få bort en gammal lukt?
    Har testat med såpa på elementen men det fungerade inte..

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!
  • Empo

Vi har bytt rör och golvet tål inte vatten
    Får testa detta med lukt i glasgrejer.. Var hittar man sådana?
    Tack för era svar!

• Empo
    CloudBerry skrev 2008-02-21 12:10:04 följande:
    Köp ett Yankee Candle Large Jar, då har du underbar doft i 150 timmar.
    Oj, hann inte se alla andra svar när jag svarade..

Vars finns denna produkt? Pris?
  • Empo
    johannaringer skrev 2008-02-21 14:00:26 följande:
    Finns på Maxi och Coop och liknande. Står bland städsakerna.
    Tack!
    Har just vaskat lite försiktigt och tänt doftljus (jordgubb) i hela huset.. Så lite bättre känns det!
  • Empo

Äppellunden skrev 2008-02-21 15:28:02 följande:
    Jag rekomenderar INTE att täcka över illalukt med konstgjorda dofter, jag kräks av bara tanken!!!Ta ett fat, tex. en mattallrik och häll ätticka i, luktar inte gott första dygnet, men det drar till sig illalukten. funkar finfint. låt stå i en vecka.Vi hade dålig lukt från klädkammaren i hallen nr vi flyttade in.vi hade ätticka och sen ställde jag torkställningen i hallen med kläder med fräsch sköljmedel, nu luktar det inte tillgjort.Blir alltid misstänksam när jag kommer hem till folk m doftljus/går på visning o det stiker konstgjort "vad vill de dölja här då?" lycka till.
    Det är ingen illalukt i huset, men en lukt jag inte klarar av nu när jag är gravid!
    Luktar konstigt, dock bara i den lilla hallen.
  • Empo

johannaringer skrev 2008-02-21 17:30:17 följande:
    Jag tolkade det som att det luktade "annans hem", och att det var den lukten som TS inte gillade. Inte så att det luktade mögel eller smuts.
    Det är precis som du har uppfattat det
    Klart jag inte går och har ett hem som luktar skit för att jag inte orkar städa och sen orkar gnälla om dålig lukt.. Näe, "annans hem" är lukten, innan var den helt ok, men nu sedan jag blev gravid tål jag den bara inte!
  • Empo

Alla golv var nya och ändå bytte vi i både hall och hela köket (stor del av huset med andra ord) sen har vi även tapetserat om i hela huset. Enda stället vi inte har tapetserat/målat om är givetvis den delen där det luktar konstigt..
    Kanske ska ta fram penseln

• Empo

vänat skrev 2008-03-01 15:07:33 följande:
    Ställ ut små skålar eller fat men ättika i över allt låt de stå någar veckor men ättika fyll på vid beov så brukar dålig lukt försvinna.Sen att vädra brukar ju även det fungara ett tag.
    Ska testa det.
    Det lustiga är att INGEN annan känner någon konstig lukt.. Bara jag.
    Men när min syster var gravid kände hon att det luktade mögel i deras källare och ja, alla dumförklarade henne. Men nog var det alltid så nog..
    Kanske släktdrag?
  • Empo

Mamma till Tobias skrev 2008-03-02 22:47:44 följande:
    mitt tips skulle vara att ha ett fönster öppet hela tiden..
    Njae.. Det är ju inte precis gratis med värme när man bor i hus.
  • Empo

Mamma till Tobias skrev 2008-03-02 23:01:02 följande:
    Det ska stå... Finns det inte något som renar luften, typ luftrenare?
    Bor i piteå. Det vill säga nästan 100 mil ifrån stockholm

Prövade förresten "lukt i glas" som man kunde köpa på coop.. Men efter två dagar blev den lukten alldeles för mycket, så jag kräktes så fort jag kände av den. Så den ligger numera i soptunnan.
    Men till kontakten? Hmm.. Hur fungerar det? Finns det någon hemsida?
  • Empo

MariaN skrev 2008-03-03 10:49:46 följande:
    när vi flyttade in i våran lägenhet luktade det apa. vi började med att städa allt! skurade skåpluckor, torkade ur köksskåp, moppade golv, allt man kan tänka sig. det värsta försvann. grisarna som bodde här innan hade inte städat ordentligt. antar att du har städat igenom allt eftersom du bott i huset ett tag. så ett dyrt tips är annars att måla/tapetsera om. antagligen sitter det ju i väggarna och försvinner nog garanterat med lite nytt o frächt. jag vet hur jobbigt det är när det luktar illa i ens hem! lycka till!
    Har redan tapetserat om i hela huset.
    Dock, som jag nämde tidigare, så är den konstiga lukten mot tvättstugan och lilla kontoret och där har vi inte målat/tapetsera om och har som inga planer på det heller..
    Vi ska ha hit en som ska kolla avloppet i tvättstugan nu i veckan, men mina förhoppningar är inte så stora då vi ändå ränsade där vid jul.. Hmm, vi får se vad som händer.
    Tack alla för era tips!
Svar på tråden Få en godare lukt i huset?? Tips tack!