Tovor
ett tips är att borsta katten varje dag.Det sdka man göra när man har en katt med långt hår.Tovorna gör facktiskt ont och drar i huden. Men när det redan är tovor så får du nog skaffa en trimmer och raka katten!
ett tips är att borsta katten varje dag.Det sdka man göra när man har en katt med långt hår.Tovorna gör facktiskt ont och drar i huden. Men när det redan är tovor så får du nog skaffa en trimmer och raka katten!
men man ska borsta igenom hela pälsen varje dag!Sen kan man strö lite potatismjöl och massera in i HELA pälsen.Det hjälper till att hålla isär hårstråna och får pälsen att se fluffigare ut! Och har man en katt med långt hår så MÅSTE man ta sitt ansvar och borsta,borsta,borsta!!
en vanlig trimmer som man kan köpa på tex djuräffärer.Men om han blir otålig efter en min när du försöker klippa så kommer han nog inte gilla trimmern heller.Då får man åka till vererinären och söva katten för att få väck tovorna.
Hoppas det går bra för dig! Lycka till!
ha,ha vi rakar min mammas perser varje sommar också! Sparar bara en "tuppkam" mitt på ryggen.Han ser så ynklig ut.Men han tycker det är sååå skönt att bli av med sin ull.För han blir också så himla varm!
Jempa L skrev 2008-02-21 19:29:33 följande:
ha,ha ja dom ser ju för roliga ut.Tur att katter inte är fåfängda och tänker på hur dom ser ut för då hadde dom låst in siog på toa och vägrat komma ut förns pälsen växt ut igen!
Jempa L skrev 2008-02-21 19:45:20 följande: