• Kellan

Ni som bor i Australien!!!

Hej,
    Vi ska snart flytta till Brisbane. Min man är därifrån och vi har en 6månaders dotter.
    Skulle gärna vilja kunna prata lite med er som redan bor i OZ. Har lite olika frågor, och det vore kul att ha en ny tråd. Såg att det funnits en gammal.

kram Kellan

• Svar på tråden Ni som bor i Australien!!!
  • Kellan

Åhh vad har ni använt istället för välling på kvällarna i OZ!??

• Kellan

300aud/v för dagis...holy crap!!! Ja snacka om att man inte vill jobba deltid då!? Tur att vi har har farföräldrar där då som vill ta hand om våran lilla när man ska börja jobba nångång framöver..

Tvåsmå: JAAA kom till Brisbane o starta en Skandinavisk affär ---me gooodis--!! Då kan ju jag jobba i den!! hihi Och annars lovar jag att jag skulle vara en trogen kund!!hehe

17dar kvar till flytt. Ska få iväg 10 flyttboxar imorn från Landvetter. Vi som inte trodde vi skulle ta med så mycket fick vist ihop 190kg...ups... 34kr/kg +1000kr i omkostnader med TravelCargo om nån undrar.

• Kellan

Jamen eller hur!! Karamellkungen brevid IKEA skulle ju va en hit! =0) Man hör ju bara massa svenskar i matshopen där med knäckebröd i korgen! ;) Tur att dom har en så stor o fin IKEA i Brisbane nu.
    Jasså finns Pilgrim i OZ!? (visserlign är det ju Danskt,men ändå) Åhh DET tänke jag man skulle ha i en butik i Noosa. My favourite place!!!
    Eller sälja KUBB på stranden!!hehe

En sak jag stör mej på är att dom inte har sommartid i Brisbane.
    Hur knäppa får man bli!!!! 1h till längre att bada på stranden eller grilla i en park.

• Kellan

Åh, ja falukorv vet jag att jag har saknat förut när vi bott i Brissy. Fast dom säger alltid att dom har det som heter "luncheon"..-nånting,,som dom tycker är falukorv. Och LEVERPASTEJ!! yummie!!
    Ja, jag blev så glad när vi var nere i julas o dom öppnad den nya skitstora IKEA i Brissy. Var skitimpad på matavdelningen. Men mycket var slut -typ Dajm- runt jul. Tjejen i kassan sa att allt går på en gång när det kommer in.
    haha...,,som sagt så blir man ju lite "extrasvensk" utomlands!!
    MEN
    vad jag saknar här i sverige just nu var stora tigerräkor -som inte kostar skjortan. Och salt and vinigerchips-I lööve, Timtams,
    ,,say no more..
    Jag tycker att utbudet på allt är ju bättre i OZ. Min man då tycker att vi har så lite flingor i Sverige att välja på.
    MEN JO
    Cremefraise!!!!! DET har jag inte hittat!? Och det är i massor av våra svenska recept. Vad kan man ta istället???

Nehej,,måste packa o städa fastän jag mår aspiss o har sååå ont i halsen.. Men på söndag ska det vara klart. Summer vill amma typ varannan timma på natten,,,så jag är helt slut.
    kram på er

• Kellan

Jo, nu kom jag på en sak som jag undrar.

Hur funkar det med BVC i OZ? Finns det? Finns det mammagrupper??

• Kellan

Tack för tipset om Cremefraise. Då ska jag leta lite mer nästa gång.

• Kellan

Nej det är bara våran lilla 7månaders. Men det skulle va roligt att träffa andra mammor med små barn.

Svar på tråden Ni som bor i Australien!!!