• Kellan

Ni som bor i Australien!!!

Hej,
    Vi ska snart flytta till Brisbane. Min man är därifrån och vi har en 6månaders dotter.
    Skulle gärna vilja kunna prata lite med er som redan bor i OZ. Har lite olika frågor, och det vore kul att ha en ny tråd. Såg att det funnits en gammal.

kram Kellan

• Svar på tråden Ni som bor i Australien!!!
  • tvåsmå

hejhej! bor inte där längre...snyft... Men kanske kan hjälpa en del ändå. Bodde i Brisbane först sedan en bit utanför. Älskar Brisbane = bästa staden att bo i!

Ni får gärna berätta om allt möjligt som händer där i Aussieland Längtar vansinnigt mkt tillbaka!

• skvimpen

Flyttade hem i somras, har bott i både Brisbane o Perth samt rest en del.

• EvaLinnea

Hej pa er, jag bor pa centralkusten, ca 1 timma norr om sydney, har bott har i 4 ar snart.. tiden gar fort

• pummsan

hej... min man och jag har funderingar på att ta ett par år utomlands och jobba/bo och Brisbane verkar vara ett bra val har pratat lite med svenska kyrkan och så men har inte så stor koll på det praktiska.... hoppas komma dit innom ett par år i varge fall.

• saraperth

Hej hej! Bor i Perth tillsammans m min man och om 7 veckor väntas vår första lilla bebis komma till oss

Så det är bara att fråga på, just nu är det väldigt varmt på västkusten - vi hade 41.5'c igår, inte direkt något man någonsin känner sig bekväm i men m stor mage känns det ännu varmare...

Imorgon är officiellt den första dagen av hösten, så hoppas på lite svalare väder de kommande veckorna!

• annjer

Hej Kellan,

Jag och min man bor i Redcliffe ungefar 25 min norr om Brisbane. Jag har en son pa nio manader. Jag svarar garna pa fragor och bollplank.
    MVh
    Annika

• tvåsmå

hej på er! hur går det där borta i värmen? Har de kommit ngt regn där det behövs?

• Kellan

Åhh vad har ni använt istället för välling på kvällarna i OZ!??

Svar på tråden Ni som bor i Australien!!!