• Anonym

Tjack, vad menas?

Amfetamin

• Anonym

Man dör inte av det,men ruset sitter i i många många timmar,och dagen efter är man rätt orolig inombords innan man fått sova ordentligt.
    Så det är väldigt associalt.

• Anonym

Det menar jag definitivt inte.
    Det är beroendeframkallande,man blir lätt kriminell.
    Man tappar tänderna mm mm...

Men man DÖR inte av det.

Om man inte har medfött hjärtfel eller liknande...
    det är iaf rätt sällsynt.

Jämförelsevis mot Herion och alkohol som man faktiskt lättare kan dö utav.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-02-22 20:15:55 följande:
    Det menar jag definitivt inte.Det är beroendeframkallande,man blir lätt kriminell.Man tappar tänderna mm mm...Men man DÖR inte av det.Om man inte har medfött hjärtfel eller liknande...det är iaf rätt sällsynt.Jämförelsevis mot Herion och alkohol som man faktiskt lättare kan dö utav.
    Tappar tänderna? Tappar man tänderna av heroin också eller är det vanligast att det är tjack personen har tagit om den har tappat en del tänder? *nyfiken*
  • Anonym

Det är vanligare att man tappar tänderna av Amfetamin .
    Det är ett centralstimulerande medel som ökar hjärtfrekvensen och man blir lätt muntorr.Muntorrhet gör att det blir mer bakterier.
    Det påverkar dessutom på något annat vis också...så tandlossningen sätts igång.

Även heroin får man sämre tänder av och kokain också.
    Men amfetaminet är värst.
    Vad jag vet.

• Anonym

Nähe det tycker du.

Det tycker inte jag.
    Jag har varit injicerande amfetaminmissbrukare i 7 år.

Men är fri sedan 15 år tillbaka.

• Anonym
    Nifelheim skrev 2008-02-22 21:37:16 följande:
    Om det var mig du svarade, Det handlar inte om vad jag TYCKER: Man reagerar jäkligt olika på tjack helt enkelt. Sen tror jag inte att en 15 årig tjej injicerar amfetamin, så det var alltså inte hur sprutnarkomaner reagerar jag svarade på.
    Det är samma rus,oavsett om man injicerar,snortar eller dricker det!

Det kommer bara olika fort.
  • Anonym

En annan bieeffekt som kommer efter några år,är att man inte känner vardaglig lycka.När man inte är påverkad.
    Man blir känslokall.

Det tar flera år att få tillbaka ett normalt känsloliv.

• Anonym

Visst reagerar alla lite olika på alla olika droger.

men generellt kan man säga att vissa droger ger en viss effekt,och viss baksmälla...

• Anonym
    Niinii skrev 2008-02-23 01:30:03 följande:
    Det är inte fysiskt beroende framkallande..
    Nä.Men den är psykiskt.
    Lika illa.
  • Anonym

Anonym (Filkand) skrev 2008-02-23 03:26:45 följande:

Min spontana reaktion är att du antagligen har typ ADHD då kanske eller? Jag menar inget illa alltså men vid bokstavsdiagnoser så brukar man ju reagera så. Amfetamin är en uppåt drog oavsett om det är olika från person till person. Man medicinerar med amfetamin för att blir *normal*. Och en *normal* blir inte lugn på en så pass centralstimularande drog som just amfetamin är. Och eftersom effekten inte heller blir likadan, som den ska bli hos en person som tex har ADHD så är det kanske därför som du delvis aldrig märkt av avtändningen på samma sätt. För visst finns den i allra högsta grad. Precis som att alla märker av baksmällan efter en fylla på olika sätt. Men den finns där, i kroppen även om man kanske inte märker av den.
    Håller med Filkand

Det var min omeddelbara slutsats också.Damp,ADHD.
    Det är känt sedan länge.

Sedan kommer även "äldre" missbrukare som missbrukar dagligen i ett sådant tillstånd att de "bara fungerar" på drogen.
    Det kommer efter många många år.

De missbrukarna kan ofta sluta.
    Om de kan bryta det sociala mönstret,har de oftast kommit över själva tjusningen med drogen.
    Tröttnat på det helt enkelt.

Folk med MS blir stundtals så friska som de var innan de blev sjuka om de tar Amfetamin.
    Men de får också baksmälla....och det är inte kul att återgå till sin rullstol.

Det finns inte mycket positivt att säga om drogen.
    Förutom att den är mindre farlig än heroin eller LSD...

Och att man ofta kan ha otroligt sex väldigt länge...
    Men drogen sliter sönder ens inre på sikt.
    Så därför är det inte ens värt att prova.

Luktar äckligt gör man och onaturlig är man när man går på drogen.
Svar på tråden Tjack, vad menas?