Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Tjack, vad menas?

Anonym skrev 2008-02-22 20:00:08 följande:
    Man dör inte av det,men ruset sitter i i många många timmar,och dagen efter är man rätt orolig inombords innan man fått sova ordentligt.Så det är väldigt associalt.
    Hmm att ruset sitter i flera timmar stämmer inte för alla, det gör inte heller det du skriver om att man skulle vara orolig dagen efter. "avtändningen" man pratar om efter tjack existerar inte, man mår inte dåligt av att amfetaminet går ur kroppen utan det du blir dålig av är mat och sömnbrist.

Det jag försöker få fram är att man reagerar väldigt olika på tjack och att det är vanskligt att generalisera.
    Du skulle bara veta vem jag egentligen är!
  • Nifelheim
    Anonym skrev 2008-02-22 21:34:24 följande:
    Nähe det tycker du.Det tycker inte jag.Jag har varit injicerande amfetaminmissbrukare i 7 år.Men är fri sedan 15 år tillbaka.
    Om det var mig du svarade, Det handlar inte om vad jag TYCKER: Man reagerar jäkligt olika på tjack helt enkelt. Sen tror jag inte att en 15 årig tjej injicerar amfetamin, så det var alltså inte hur sprutnarkomaner reagerar jag svarade på.
  • Nifelheim
    Anonym skrev 2008-02-22 21:39:04 följande:
    Det är samma rus,oavsett om man injicerar,snortar eller dricker det!Det kommer bara olika fort.
    Eh ja men om du hävdar att ruset är detsamma oavsett hur man intar det, så kan du ju knappast komma och säga att jag har fel när jag säger att man reagerar olika på det.
  • Nifelheim
    Anonym skrev 2008-02-22 22:02:16 följande:
    Visst reagerar alla lite olika på alla olika droger.men generellt kan man säga att vissa droger ger en viss effekt,och viss baksmälla...
    Hm ja men det är ju ett faktum att det inte är amfetaminet i sig som gör att du mår dåligt dagen efter utan sömn och näringsbristen. Jag åt alltid även om jag inte kände för det och sova kunde jag göra hur mkt jag än tagit och jag har aldrig mått dåligt dagen efter.
    Man kan givetvis säga att det är vanligt att man blir nojjig, får ångest osv dagen efter, men att säga att man BLIR det är vanskligt eftersom man då lätt utesluter att folk som inte visar de tecknen inte tar ngt. Förstår du vad jag vill få fram? Jag menar inte att bråka eller så utan försöker bara lägga fram att det är stora skillnader från person till person.

Jag blir inte pigg och rastlös som många blir av amfetamin, utan jag blir lugn, klar i huvudet och social (tankarna faller på plats lättare) Sov alltid lugnare de gånger jag tagit tjack än dagar jag inte gjort det osv..  Alla reagerar inte likdant.
Svar på tråden Tjack, vad menas?