cmaja skrev 2008-02-22 21:17:47 följande:
Jag är lite nyfiken på det här att vara bonusförälder.Du som är bonusförälder, hur lång tid tog det innan barnet/barnen accepterade dig?Jag förstår att det är svårt att "gå in i" en familj, hur gör man för att det ska gå så smidigt som möjligt? Är det vanligt att man "misslyckas" som bonusförälder, till den grad att förhållandet med mamman/pappan tar slut?Tacksam för svar!
Vi blev riktigt bra vänner redan innan jag och min sambo ens blev tillsammans..Alltså ungefär på en gång!:D Jag och min nuvarande sambo umgicks som vänner först och jag ville lära känna både han och hans barn. Nu har ett år gott och han säger att han tycker så himla mycket om mig. Go ungen:D
Ja, det är ju klart att man kan misslyckas. Men då handlar det mestadels om hur biomamman resonerar kring ens eget engagemang kring barnet. DET kan störa förhållandet riktigt mycket! Men visst, kommer man inte överens med barnet så kan även det tära... men lär känna barnet först innan ni berättar att ni är tillsammans, så du får testa och se om eran personkemi fungerar:) Lycka till!