• hally

***Skelleftetråden***

maritmedm: grattis grattis, blir det kyrka eller borg?
    Oj, ja jisses inte är priserna på väg ner än inte, just nu tror jag bara efterfrågan är lite mindre, men inte priserna.
    Nja, jag tänkte väl mer om än 25-30 år kanske vi kommer tillbaka

• hally

Jo på br är det väl fortfarande stor, fick också lappar i lådan, men man märkte på husvisningarna att det började avta lite, istället för 25 var där 15 och kollade typ

• hally

kobra: Vi skulle inte få det...skulle inte fått det heller, hade bara en enorm tur att rätt köpare var i farten just då

• hally

På tal om att gå ut på pub och nattklubb...vet inte när jag var ut sist, har vart på puben och ätit och druckit en del men inte vart på nåt uteställe och partat sen jag vet inte när. Tycker det är skitjobbigt att måsta skrika med sina kompisar och är less på fulla, jobbiga typer. Men puben där man kan prata är trevligt. Hursomhelst på fredag är det middag och fest på JP och Station 8...hur GÖR man? Vad har man på sej? Hjälp... Måste peppa upp mej för som sagt tycker jag det är jobbigt med såna dära uteställen med för hög volym och äcklig lukt och fulla typer!

• hally

Ja jag får sitta kvar i stolen hela kvällen
    Hrm...åsså ska vi upp tidigt å hämta släp å åka till ikea

Hur går det med hallen marit?

• hally

marit: Hur har ni målat trappan, har du bilder?

Ja klart man måste på Alko när man liks är där Fast så himlans mycket billigare är det inte...
    Handla inte upp det vi ska ha på IKEA bara, vi ska handla mycket, mår nästan illa när man spenderar så mycket pengar

• hally

kobra: Jo det är en del sånt vi ska ha också, inte så himla kul att kolla på, men bra när det väl kommer på plats förstås.

Ska också ha säng till Nadja och madrasser.
    (Va dyrt det är med vanliga enkla madrasser!) Och byråer, alla kläder ligger i högar på golvet, lite jobbigt när man har bråttom iväg på morronen
    Det får inte följa med nå mycket extra smågrejjer hem, försöker febrilt bli av med en massa sånt! Får bli senare när tapeter och annat är på plats. Fast muggar måste vi ha, men sist hittade jag inga bra på IKEA heller, nån som vet var det finns bra med muggar? Är det ingen som använder muggar längre?

maritmedm: Aha, vi ska någon gång i framtiden slita väck den fula plastmattan från vår trappa till övervåningen och måla den. Rätt snytt med vit trappa och svart ovanpå trappstegen.

• hally

maritmedm: Jo, men jag måste trippa dit igen på lunchen tror jag. De borde ju verkligen ha, sist jag kollade var det bara med jobbiga motiv på och det vill jag inte ha.

kobra: Jo...märkte det. Köpte fina serviser där och de är skräptallrikarna nu, kantstötta och fula =(
    För att inte tala om dricksglasen, de tål verkligen inte minsta lilla. Man är rädd att det ska spricka när man håller det och ska dricka!
    Fast som ni säger, det är olika, ena servisen i samma serie men annan färg har hållit bra.
    Nä, jag ska välja ut nån fin servis med bra märke och tala om för såna här föräldrar som inte fattar det där med att inte köpa presenter att de kan köpa delar av den då istället. Rätt smart, syrran har det så Köpte lite bas-grejjer själv och nu fylls det på eftersom.
    Men kaffekopparna (också samma serie, vaddennuheter?) håller himla bra, de från ikea, och så är det perfekt storlek både på koppen och örat

• hally

På tal om kända mat-märken, jag köpte majsvälling till Elias i somras och kom hem och gjorde välling och när jag ska sätta på nappen så ser jag massvis med små larver i den

• hally

Ja, tur jag kollade ordentlig, annars hade han ju börjat äta av den. Det var Sempers.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***