***Skelleftetråden***
Kvik heter de, har hört både ros och ris om dem, men har en granne som har ett jättesnyggt kök därifrån!
Kvik heter de, har hört både ros och ris om dem, men har en granne som har ett jättesnyggt kök därifrån!
kobra: Nja...har ju inte satt ihop ett helt kök själv precis, men de har en jättebra och trevlig snickare
Ang. Kvik så har vi ett par kompisar som köpte ett Kvik och ett IKEA-kök samtidigt och de tycker helt klart IKEA är bättre. Både enklare att sätta upp och känns robustare plus att de hade problem med fakturorna från Kvik.
maltazar: Jajemän, inbyggnadsvitvaror finns!
Rusta skulle aldrig falla mej in att kolla på ens...allt jag köper på rusta faller i bitar eller fungerar inte ens från början. Finns varan inte hemma så tar det åratal att få hem den. Inte min favvo-butik
Beijer har ju marbodal och det är samma stommar som Sentens, så är det någon som funderar däremellan är det isåfall prislappen och luckans utseende som skiljer
Felicia6: Nä han säljer inte köken men vitvarorna
Felicia6: Jo, eller du menar när han pratar med en? Man får inte så många sylar i vädret där
Himla bra säljare är han iallafall.
Angående kylskåp så har vi ett kombinerat kyl/frysskåp 180 höjd, så kylen är väl 100, på 4 pers
Och vi gillar att laga mat, ingen snabbmat här inte!
Oj, ska de ta bort bidraget ändå från 20 000? Tycker det är aningens låg gräns, men å andra sidan har vi det bra i det här landet så jag ser ingen världs-undergång framför mej.
Huvva, en 4-åring har blitt påkörd i Myckle imorse. Hemskt för alla inblandade, hoppas det går bra för dem!
madigan: Fina saker du sytt! Längtar så tills jag får lite plats och tid att sy. Alla mina tyger bor i kartonger i svärmors förråd ännu...Har så mycket idéer, hoppas några av dem stannar tills jag kan använda dem
Kommer väl att måsta börja med gardiner då och det är ju inte lika kul.
Ang klassresor : ...när vi gick högstadiet så fick vi ihop hyffsat med pengar, kunde tex åkt allihopa till stockholm eller finland eller nåt sånt, men en grupp i klassen bestämde sej för att åka till Turkiet, de la till det mesta av pengarna själva till den resan. Resten av oss stannade hemma och var tillråga på allt tvungna att vara i skolan de dagarna och ha lektioner. Vi fick våra sparade pengar tillbaka. Himla kul och vilken skitbra sammanhållning. Våra klasslärare bara lyssnade och sa aldrig nåt. Nä fy tusan...
Har samma problem! Eller...har HAFT samma problem, gick på stan för att jag verkligen behövde kläder och kom hem med söta barnkläder varje gång.
Nu går jag nästan aldrig på stan, hinner ju inte.
Men nu när jag fick jobb så blev det ju panikhandling av kläder till mej själv. Tur det finns postorder
Har nu rätt mycket barnkläder som ska ut på Tradera eller liknande. Innan så har vi ju haft bokning i tvättstuga 1 gång/vecka så då har rätt mycket kläder behövts till barnen. Särskilt lillen som sölat ner sej mycket på dagis så det har ju gått 2 ombyten/dag och så ska det räcks minst 1 vecka. Nu har vi ju så lyxigt med egna maskiner och kan tvätta närsomhelst så nu lär vi inte använda alla kläderna längre. Plus att lillen numera oftast klarar sej på 1 omgång/dag. Nu kan man börja köpa lite snyggare kläder till han också när han inte sölar fullt så mycket och dessutom kan ha dem ett bra tag innan urväxt.
Jag vill inte förstöra någons framtidsplaner nu, men jag tycker ju inte man ska köpa hus för att få billigare boende!
Visst, man kanske får en mycket lägre månadskostnad, men nog bör man ha en rätt ordentlig buffert när man har hus, om man inte vill riskera att måsta flytta när nåt händer.
Man har ju liksom ingen "vaktmästare" att ringa och ingen förening eller fastighetsägare som fixar problemen åt en
Det är ju också en himla skillnad att köpa ett hus för 400 000 eller för 1,5 miljon, om man lånar till allt.