Inlägg från: skrutteluttan74 |Visa alla inlägg
  • skrutteluttan74

***Skelleftetråden***

Annamus skrev 2008-03-24 15:42:37 följande:
    Det är ju faktiskt så att både vi vanliga dödliga och läkare har olika åsikter och uttrycker sig på olika sätt angående olika sjukdomar och tillstånd och symtom, så det är ju inte lätt att sålla. Tex. min son har Celiaki. Där säger varenda människa vi träffar: Jamen det växer ju bort när han blir äldre. Varenda kotte säger det allts, som ett mantra liksom. Medan läkarna (tre st.) säger att det absolut INTE växer bort. Behövs nu ingen diskussion om Celiaki, men det är ju väldigt vanligt med olika åsikter och dessutom missförstånd. Om damp vuxit bort för en person, eller kanske fem personer, så KAN Ju damp växa bort. Men för en läkare är en eller fem på hundratusentals inte vetenskapligt belägg kanske? Då säger man inte gärna som läkare att jo, Damp kan växa bort. Det är min teori iaf. ;)Ferlåt jag bryr mig för jag vet ju så lite om detta. Men jag vill ju jobba med barn gärna så lär mig gärna mer, därför jag hänger på på ett hörn. ;)

Ja det där med gluten,kan jag hålla med dej om.
    Men det är ju inte gluten som växer bort,det är mjöl allergi.

Två av mina tre barn har gluten,varav den älsta är snart 12 ,hon fick det i ett års åldern,och det v ar oxå en omöjlighet tydigen,så små barn kunde man inte se sånt på,men de gick med henne.

Men själv klart ska du ju varta med på ett "hörn"...det är ju bara kul...

Så är det ju ofta,att man har olika åsikter och synpunkter, och att man står fast för dom,men för det behöver inte de vara enbart det rätta,kan finnas två eller fler åsikter som är rätt.

• skrutteluttan74
    Annamus: Brukar du baka mycket själv till Mattis ??
    Vi har mycket enkla,fina & goda kanon recept på bland annat mat bröd,lussebullar med mera.
    Vi har även lämnat till dagis,både Nattugglan och där yngsta går nu,dom var...tro mej...evigt tacksamma för att det var så¨enkelt.
    Så är du intreserad kan jag inboxa dej om du vill ha
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-24 20:33:55 följande:
    Är det någon här i tråden som köpt möbler på Shape Store? Jag har hittat ett bord med sex stolar som vi har tänkt köpa. Men är ju SÅÅÅ himla billigt juh! Törs man lita på att det håller ihop alls?

Är det köks bordet ??

<jsg sätter mej i morrn och inboaxar ett par bra recept åt dej

• skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-24 20:19:06 följande:
    Malle: Läkaren vi träffade nu sist sade att det var helt omöjligt att det skulle växa bort, och hon berättade om olika sjukdomar, bland annat cancer i tarmen, som skulle kunna utvecklas med åren om man fuskade... så jag tror vi inte fuskar i alla fall. Sprolla egentligen, SÅ farligt är det inte å äta glutenfri kost... :)
    Vilken läkare har ni  ifråga om detta med Gluten ???
  • skrutteluttan74
    kobra skrev 2008-03-24 20:46:39 följande:
    annamus, vilket bord är det? hoppas du inte menar det som är skårat hela ovansidan i ek typ..syrraan ade tänkt köpa det men insåg vilka smulor som skulle falla ner i dessa skåror..ett tips bara
    Det var det bordet jag också funderade över...Huuu...vi såg också på det,men avstod av samma anledning som din syster...
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-24 21:01:10 följande:
    Har ni haft en bra påsk alla?
    Förutom skovet med magen..Japps....Och du sj??
  • skrutteluttan74
    Annamus skrev 2008-03-24 21:05:18 följande:
    Kobra och Bcsvensk: NEJ, det är inte det bordet. Det har utgått ur sortimentet och ersatts av det bordet som jag nu vill köpa. Det är samma stolar dock och samma erbjudande i pris, trots att det, enligt expiditen, är ett dyrare bord egentligen. Här har ni bild på det och ja, tveka som vanligt inte att gå igenom resten av mina bilder. ;) annaluskan.bilddagboken.se/p/show.html läkaren heter minns jag inte på rak arm, jag är jättedålig på namn. Hon e nog indiska tror jag dessutom. Vi har bara träffats en gång.
    Oj,vad fint det ser ut...ser inte ut som det andra...
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-24 21:09:32 följande:
    Jo, har tagit det väldigt lugnt, jag är så slut och trött nuförtiden
    Jo,det kan jag tro...du har ju en kropp som ska återställa och återanpassa sej efter ett ingrepp,då brukar man bli slut...det gör dej nog gott med lite semester tror jag
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2008-03-24 21:14:34 följande:
    Ja det tror jag med Längtar som fan, det är ju bara drygt en vecka kvar hihi
    F*n va avunds ja är,vill oxå en sväng neröver,vi håller på spar till nytt kök som vi ska börja med i maj/juni, vi får igen pengarna av kommun,eftersom det är bostads anpassning,men eftersom maken gör det själv,måste vi lägga ut för det innan...dessvärre...Men det är det vääääärt känns de som ...
    Man kan inte få allt...
    Men du lan ju "handla " lite exta på Ullared,sååå...
Svar på tråden ***Skelleftetråden***