***Skelleftetråden***
Annamus skrev 2008-03-24 15:42:37 följande:
Det är ju faktiskt så att både vi vanliga dödliga och läkare har olika åsikter och uttrycker sig på olika sätt angående olika sjukdomar och tillstånd och symtom, så det är ju inte lätt att sålla. Tex. min son har Celiaki. Där säger varenda människa vi träffar: Jamen det växer ju bort när han blir äldre. Varenda kotte säger det allts, som ett mantra liksom. Medan läkarna (tre st.) säger att det absolut INTE växer bort. Behövs nu ingen diskussion om Celiaki, men det är ju väldigt vanligt med olika åsikter och dessutom missförstånd. Om damp vuxit bort för en person, eller kanske fem personer, så KAN Ju damp växa bort. Men för en läkare är en eller fem på hundratusentals inte vetenskapligt belägg kanske? Då säger man inte gärna som läkare att jo, Damp kan växa bort. Det är min teori iaf. ;)Ferlåt jag bryr mig för jag vet ju så lite om detta. Men jag vill ju jobba med barn gärna så lär mig gärna mer, därför jag hänger på på ett hörn. ;)Ja det där med gluten,kan jag hålla med dej om.
Men det är ju inte gluten som växer bort,det är mjöl allergi.
Två av mina tre barn har gluten,varav den älsta är snart 12 ,hon fick det i ett års åldern,och det v ar oxå en omöjlighet tydigen,så små barn kunde man inte se sånt på,men de gick med henne.
Men själv klart ska du ju varta med på ett "hörn"...det är ju bara kul...
Så är det ju ofta,att man har olika åsikter och synpunkter, och att man står fast för dom,men för det behöver inte de vara enbart det rätta,kan finnas två eller fler åsikter som är rätt.