• Peda

***Skelleftetråden***

I vilken lagbok står det ?? Jag åker absolut inte vagn i rulltrappor, är osäker om jag orkar hålla vagnen, men annars är det väl inte nåt.

xylifon skrev 2008-04-07 08:56:51 följande:
    men peda man ska verkligen inte åka rulltrappa med vagn!
  • Peda

Va ska ni egentligen med bergvärmen till? Iof.. Daniel är ju inte hemma o värmer kåken jämnt!

xylifon skrev 2008-04-07 10:35:46 följande:
    jag tror att daniel ensammen bidrar med 50% av den globala uppvärmingen...
  • Peda

Ace of Bace? Roxett? Michael jackson?? Backstreetboys? var iaf de grupperna ja lyssna på.

Ugglans mor skrev 2008-04-07 16:43:00 följande:
    Nu har jag ett jättestort riktigt U-landsproblem som verkligen behöver lösas för att vi ska få världsfred.Vilka låtar var populära på 90-talet????
  • Peda

Vårat ex dagis mailade ut via mail, satt lappar på dörrarna och sa muntligt när man lämna-hämta. Fanns inte nån chans att missa det mer eller mindre. Jag skulle bli ursinnig jag med om jag vart utelämnad sådär!!

Annamus skrev 2008-04-08 09:44:53 följande:
    Nu är jag lite sur...Min son har varit hemma från dagis ganska mycket för han vill vara med mig och lillasyster då jag är mammaledig. Nu ville han tillbaka igen ett tag. Då vi kommer på dagis står det en lapp med regler om nånting, och så stod det att det bestämdes på föräldramötet den 2:a april. Såklart har ingen informerat oss om att det var nåt föräldramöte, och detta är andra gången detta skett. Jag blev tvärarg och sa till direkt, frågade om de som har ledigt från dagis inte är bjudna. Hon svarade då såklart att dom sätter ut infon där på dörren och då är det upp till oss att se till att vi kollar där. Men... är detta verkligen ok? Vi har inte kunnat träffa de andra föräldrarna alls ju!
  • Peda

Grattis felle!! =) Hurra på din födelseda!! =)

Felicia6 skrev 2008-04-09 11:50:09 följande:
    hej alla Nu är man hemma efter en välbehövlig semester men guud så skönt att vara hemma hihi. Hoppas allt är bra med er, själv ska jag iväg med en kompis o fika o fira mig, för jag är ju gammkärring nu Fyller 27 idag
  • Peda

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!

ehhh.. vadå... det är väl inte nåt fel på min humor? vavavavava??

Annamus skrev 2008-04-09 13:54:57 följande:
    Felle: För rackarns, 27 sa du det? Det e ju snäppet från min minsta lillebror liksom och han kallar jag fortfarandr för "lilleman" hahaha. Du är ju en minibrud Felle! Gammkärring?!? *fnyser* Men allvarligt nog trodde jag du var äldre, utseendemässigt är du minst en 45-50... Förlåt mig Felle, jag smittades tillfälligt av Pedas humor. Jag menar naturligtvis: GRATTIS PÅ FÖDELSEDAN!
  • Peda

Säger det samma! Vad ska de som är bortåt 35 känna sej! Tänk på dem!! Själv tror jag att 30 år är den gyllene åldern! Har inget emot att fylla 30. =) Men sen djävlar slutar då jag fylla år.

Mochride skrev 2008-04-09 19:34:11 följande:
    Grattis Felicia6. Men du får inte säga gammkärring, det betyder ju att jag blir gammal om två år. Jag blev nyss vuxen ju
  • Peda

Jojo.. jag med !! =)

Mochride skrev 2008-04-09 20:13:04 följande:
    34 är väl en ganska bra ålder?
  • Peda

Tror du inte mej?

Min erfarenhet är att det är skit att vara arbetsökande här i stan. Man behandlas som om man är dum i huvet. Skickas på informations träffar hit och dit m.m Jag hade med mej Alexander dit och det var inte nån som sa nåt. Men kunde han va hos sin farmor så är det att föredra.

Annamus skrev 2008-04-10 15:31:45 följande:
    Och jo... när man ÄR arbetssökande, vad gäller det för regler då med barnomsorg. Måste man ha barnomsorg? På heltid? Måste man ha barnen på dagis rentav? Eller bara ha plats?
  • Peda

Skicka för fort..det jag gillar minst med arbetsförmedlingen är att dom är på en som en hök! Jag menar! man ska ha sökt ett visst antal jobb mellan besöken. Sjukt jobbigt! Och sen kräver dom att man (trots att man har barn ska kunna pendla till Piteå tex.. ursch! Får ont i magen bara jag tänker på det. Sen kräver de att man ska söka utanför sitt yrkes område efter ett visst antal dagar osv. Dom är inte till hjälp utan bara ligger på en som en hök.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***