• hally

***Skelleftetråden***

kobra: Jo det har man ju märkt, så himla irriterande med alla bortskämda snorungar! Huvva... Svärmor tycker vi är hårda mot barnen, hrm...vet ju vad hon har att jämföra med

madigan: Visst är de bra de tygerna från E-slöjd? Helt oslagbar kvalitet är det!

• hally

Annamus: E-slöjd säljer jättefina tricot-tyger, man kan beställa tygprover från deras hemsida. Smalrandiga som är jättefina till muddar också. Och som sagt, det är himla bra kvalitet. Har sytt en del kläder till barnen, bla ett linne till Nadja som hon använder massor. Det är tvättat 1gång/ vecka i 2 år snart och ser ut som nytt!

• hally

Annamus: Nej de är inte billiga, men ibland beställer jag bara mini-snuttar av olika tyger och har till muddar. Plaggen kan bli så mycket roligare med randiga muddar. Tycker det är svårt att hitta fina muddtyger i butikerna här.
    Ååååh vilken sy-abstinens jag får!

Nä, måste ut på kläd-jakt! Ha en trevlig helg alla!

• hally

Pumpkin: Jag sprang förbi Hanséns och tänkte jag skulle kolla in en gång till där och döm om min förvåning; VAR hade alla tantkläderna tatt vägen?? Hittade ju byxor och en snygg blus som jag ska ha ikväll på direkten! Och såg ju flera skjortor som skulle bli SÅ snygga på min sambo...eller om min sambo skulle bli snygg i skjortorna...heh
    Gu va skönt!

• hally

Ja, huvva va jag handlade
    Nu gäller det bara att hitta skorna, undras vilken flyttlåda man ska börja leta i...
    Åsså när man kommer hem inatt tar man ett dopp i bubbelbadet, perfekt

• hally

Men inte är det vanligt att dagiset mailar ut info va?
    Vi får också läsa på dörren sam att personalen påminner och informerar när man hämtar och lämnar.
    Annamus: Förstår att ni känner er utanför, men jag tror det vanliga är att man får gå dit om man vill ha koll

Nu ska jag äntligen få tummen ur och lägga upp lite hus-bilder. Om sonen tillåter vill säga...här är det han som betsämmer idag

• hally

Tror förskoleklasserna och skolorna är bättre på att använda sej av skola.skelleftea.se
    Både Tuböle och nu Kåge är jättebra på att lägga upp veckoschema och bilder där!

• hally

Smultronet12: Just semesterlistorna tror jag de jagar alla med blåslampa, för de måste de få in

Vårt dagis är mycket bra på informera och de brukar alltid vara ute i väldigt god tid innan med sånt så även om man är borta 2-3 veckor brukar man hinna läsa om det.

Har precis satt upp en renoveringstapet, sån Easy Cover och himmel vad smidigt. Tyvärr har jag alltsomoftast bråtom igång med sån där och inte tänkte jag på att det stod Glasfiberväv...förrän det började sticka nåt hemskt på händer och armar

• hally

Och min 22 månaders "bebis" är så lessen, han gråter floder idag
    Han är förkyld och hes och saknar sin pappa.

• hally

Glass är gott!

Har uppdaterat mitt bildgalleri från tomt till fullt

Svar på tråden ***Skelleftetråden***