-
japp, jag har sytt en tröja och tajts till lillan. Men tycker de blir som vågig längst ner vid kanterna.hally skrev 2008-04-04 09:34:03 följande:kobra: Jo det har man ju märkt, så himla irriterande med alla bortskämda snorungar! Huvva... Svärmor tycker vi är hårda mot barnen, hrm...vet ju vad hon har att jämföra med madigan: Visst är de bra de tygerna från E-slöjd? Helt oslagbar kvalitet är det! -
Ja de är väl stretch tror jag. Har gjort en liten bebismössa som man kan vända och då tänkte jag att de skulle bli en fin kant, men de blev vågigt istället.Annamus skrev 2008-04-04 10:24:14 följande:Hally: Vad är E-slöjd?Madigan: Har du stretchtyger och drar när du fållar så blir det ofta vågigt. Lösning: Dra mindre och/eller köp stabilare tyger. Eller gör det enkomt vågigt. Istället för å fålla kan du ha kanten ovikt och dra jättemycket och sicksacka så får du en lite volangig kant... Typ... -
de är precis dom jag harhally skrev 2008-04-04 10:34:41 följande:Annamus: E-slöjd säljer jättefina tricot-tyger, man kan beställa tygprover från deras hemsida. Smalrandiga som är jättefina till muddar också. Och som sagt, det är himla bra kvalitet. Har sytt en del kläder till barnen, bla ett linne till Nadja som hon använder massor. Det är tvättat 1gång/ vecka i 2 år snart och ser ut som nytt! -
jag har sytt jättemycket pga att jag har fått massor av tyger och då blir de billigt för mig iallafall.Annamus skrev 2008-04-04 10:40:50 följande:Hally: Åh så himla fina tyger! Men inte är det billigt att sy själv inte! *muttrar* Jag måste på second hand helt klart... -
Men sikken kärring.maltazar skrev 2008-04-04 17:44:04 följande:Ang kläder tycker jag även lindex mest har "tantkläder", men då har jag kanske missat ngt.Sen undviker jag affären pga en blond äldre tant där, som låst in mig och Tindra nere i källaren/nedre plan på KappAhl :/KappAhl tycker jag har rätt mkt snyggt, och även Cubus, så de skulle väl jag rekommendera. Men nu var det kanske för sent. -
jag åker alltid rulltrappa med vagn..hatar hissarna på klädaffärerna...iallafall den på just kappahl för den har jag fastnat i. Är hissrädd...eller har klaustrofobi.
-
har en fråga:
Min man jobbar i skogen på heltid och anser att han MÅSTE få sova 8 timmar/natt annars blir han sjuk. Men problemet är att lillan som är 3,5 år vaknar på natten och lägger sig i våran säng.
Hon är så pappig och min man får inte ligga aåt vilket håll han vill för då blir hon galen.Hon ligger och sparkar på honom natten igenom. Då får han bara sova max 3 tim.
Sen sover han bort alla kvällar så jag får ta hand om barnen. Jag kan inte lägga mig och sova på aftonen för hur gårdet då med lillan.Detta bråkar vi om och jag vet ingen utväg!
-
jo men just därför så blir de ju bråk.Ja inte vet jag hur han menar med sjuk. Men han påstår att läkarna säger att man måste sova 8 tim. Tydligen så fattar alla andra på hans jobb de, men ingen annan. Gubbarna där har en medelålder på 60 bast *s* vad vet dom om småbarn nu..kobra skrev 2008-04-06 20:38:17 följande:oj madigan, jag skulle verkligen försöka vänja dottern att sova i sin egen säng hela natten ..och sen finns det nog ingen som heter MÅSTE sova 8 timmar när man har barn..man måste nog acceptera att det kan bli mindre ibland..hur blir gubben sjuk då menar han..skulle bli galen om det var min gubbe -
vet ej! De enda jag märker av är att han sover igenom kvällarna.kobra skrev 2008-04-06 20:54:19 följande:ja i min värld så förstår jag inte hur man kan MÅSTA sova i 8 timmar, låter ju helknäppt ju...om han bara råkar få sova 6 timmar..vad händer med han då..det måste ju ha hänt bevisligen eftersom flickan sparkar på nätterna
Kul för mig...inte...men drar jag upp de så blir de bråk..igen
jag är för vek just nu så jag flännar ju för ingenting. Orkar inte ta den striden nå mer... -
men ni som har barn kring 3-års åldern, när lägger ni dom?
Vi lägger lillan kl 20 och sen vaknar hon vid 02.00 och kommer till våran säng. Sen är de full rulle redan vid 6