• Peda

***Skelleftetråden***

Man stryker på det.

madigan skrev 2008-04-25 07:25:23 följande:
    Oj så fint..hur har du satt fast märket på väskan?
    Här har jag provat att göra en klänning.

IdaVattenskida.bilddagboken.se/p/show.html&directlink=1
  • Peda

kixs: Jag ska nog inte beställa nåt!! Jag är helt hopplös! Skulle INTE beställa nåt på TW..well. men vi behövde ju en ostkupa ju!!!

J L S: Välkommen tebax ! =) Ja det var inte snälligt att bara stänga ner precis när du skulle få bebis!! Ajja bajja! Vi vart ett par stycken som vart oroliga!

• Peda

Äh! V inte så blygsm! Är säker på att det är du som gjot klänningen och inte maksinen!
    Super snygg vart klänningen!!Är det till Malva eller Tuwa?

Sarah81 skrev 2008-04-28 22:07:06 följande:
    Jag och min syrra ska dit Har fått ny symaskin idag så jag måste få visa upp vad den kan göra sarah81.bilddagboken.se/p/show.html...
  • Peda

Kommer häng från USA? Jasså, jag vet bara gällivare hänget!
    Hänger du me??

madigan skrev 2008-04-30 10:50:55 följande:
    Nån här som har en åsikt om häng?Min son har häng vareviga dag och jag H.A.T.A.R de, de är så jäkla fult.Varför ska all skit från USA komma hit ?!?
  • Peda

*skrattar* jasså du.

madigan skrev 2008-04-30 18:32:14 följande:
    Jo jag hänger me. Men häng de kommer från fängelsena i USA för dom inte fick ha bälte så brallerna hängde.
  • Peda

Ja, lite skönt att nån kan säga så ! =) Annars har ja alltid fått höra att det är gällivare hänget som e över allt =)
    Är det en snygg rumpa så får den gärna visa upp sej enligt mej ! =)

maltazar skrev 2008-04-30 19:15:38 följande:
    fast det är inte riktigt samma sak... "Ett vanligt missförstånd är att gällivarehäng innebär att man exponerar dalen mellan skinkorna, vilket alltså är fel (det handlar här istället om så kallad raggarskåra). Rallarna bar sina byxor upp till midjan."/sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A4llivareh%C3%A 4ngmen häng så man visar skåran/kallingarna är ju inget nytt påfund direkt heller..knappast mode heller då det alltid vart "inne".. snarare en stil..tyvärr inget som kommer och går :/
  • Peda

Är det någon som kollar 5an nu ?? Frusen norrlänning söker kärlek! Han Jonas och jag är barndoms kompisar och är uppvuxna tesammans =) Jag längtar hem så jag blir galen!!!! =)

• Peda

Massa snö..skoter,skidor.. shitt... tänk om jag måste flytta hem nu?!?!

• Peda

Lika som du så tror jag vad jag vill.

madigan skrev 2008-05-01 12:04:52 följande:
    Ja de är så.
    Kicki: nej nej.. =) Jag får bara helt sjuk hemlängtan =) Men sen har jag flyttat därifrån för en anledning och inger är förändrat på den fronten. Har inte lust att jobba i gruvan eller bo ute i skogen utan varken affärer eller buss eller nåt alls. Och inne i Gällivare vill jag inte heller bo, skummisar som smyger runt, undgommar som lever rövare om jag ska överdriva. Det är ju som lugnt men nej..ja vet inte.. man får lite cellskräck i Gällka. FÖÖR litet liksom.
  • Peda

Oh my goood! Vem fick fortkörnings bötern?? Tänk på att kör den persone för fort igen så ryker körkortet! och pricken finns i två år.
    Stackare.

Felicia6 skrev 2008-05-07 14:56:22 följande:
    Här är jag iaf Håller på att packa upp resväskorna efter en vecka i norrköping. Fan vilken sommar det var där, och vad grått o trist det var då man kom hem.. usch :SOch till råga på allt åkte vi på böter x 2 under semestern.. Vi som aldrig åker på böter annars.. tyyypiskt. det är dyrt nog med semester jö.först 300kr i parkeringsböter och sen 2800kr i fortkörning
  • Peda

Skelleftehams leden ska ni passa er för också, polisen står ofta ofta här efter. Men lättast är ju om man kan hålla hastigheten Att det ska vara så svårt!

hally skrev 2008-05-07 15:31:45 följande:
    Felicia6: Då kan ni inte ha kört mycket för fort heller? Så förargligt!Jag åkte på 3400kr i Ersmark, så passa er ni som ska köra i Ersmark, DÄR står polisen
  • Peda

Kanske en fikus?? Är ganska vanliga.

Mochride skrev 2008-05-07 15:44:11 följande:
    Är det nån här som är bra på växter? Sambon köpte en växy idag på Coop, men vi har ingen aning om vad den heter, och det visste inte de heller. Det finns en bild i mitt galleri, ni kanske kan kolla och se om ni vet vad det är?
  • Peda

Byt skola?

madigan skrev 2008-05-10 09:02:14 följande:
    Men Brännan är ju lite speciell. Dom ger ju sämst betyg.
  • Peda

jag avskyr tvång också!! Och det låter heller inte så sannolikt att man är tvingad till en sport som är frivillig från början. Och sen kan jag tycka att skolan är viktigast, sporten kommer i andra hand. ( finns undantag)

Kixi skrev 2008-05-10 07:31:11 följande:
    Låter underligt att något av sakerna skulle vara obligatoriskt. Både klassträffar och träning borde ju vara frivillig. Men om det stod att man antingen kan komma eller inte på blanketten så är det nog bara att svara nej om han vill gå på träningen. Finns det två alternativ så kan det ju knappast vara obligatoriskt att komma. Själv ogillar jag högst att det ska vara tvång att vara med på träningar och klassträffar. Gillar inte tvång över huvud taget. Tycker att sådana saker som ligger utanför skolan ska vara högst frivilliga.
  • Peda

Vad gör ni idag då?? Själv har jag STOR städning.. känner mej peppad i massor ! =) Våren är snart slut och sommaren kommer med stormsteg! =) Så HÄRLIGT!! *spritter i mamma kroppen* Nu känns det att jag har landat efter lilla Emma och liver är kort sagt underbart!! =) Detta är bästa tiden på året.

Kika i min BD sedan får ni se vad jag hittade längst bak i skafferiet vart man aldrig måste har vart.. *rodnar* Ingen äckel varning dock, så farligt var det inte!

• Peda

kixi: ja tack =) Vore super .. sander växer ju så det knakar. Glömm inte hans jacka med.

• Peda

Tycker det seriöst det låter mer stört än nåt annat jag hört. varför? Seriöst?

kobra skrev 2008-05-12 12:31:19 följande:
    på aftonbladet står det om blöjfri från ´de är nyfödda, funkar visst men det krävs ju lite engagemang från förälder och tid framförallt..tuttarna gav våra bort när de var 2½ till igelkott barnen, gick jättebra faktiskt
Svar på tråden ***Skelleftetråden***