-
Var har du hört det?maritmedm skrev 2008-04-24 12:19:27 följande:Vet ni vad!!!! Det har varit en pedofil på tuböleskoan och försökt locka med sig barn!!
-
Nej men jag är så irriterad på mej själv att jag missade tiden. Skulle ju fått iväg en massa kläder och grejjer dit...nu får det väl bli tradera istället, men det är just inga sommarkläder så jag får väl lagra allt till i höst istället *suck*madigan skrev 2008-04-25 07:44:17 följande:Ska nån av er på A-torp imorron? -
Annamus: Grattis till hus och flytt! Hoppas det går bra. Så ni ska flytta och sova redan första natten?
Va spännande!
Blir sååååå sugen på sy! Jag vill också!!
Sydde flera såna kortbyxor i velour till Elias förra sommaren och de var ju hur goa som helst. Eftersom de är så töjbara så tror jag han kan ha vissa av dem i år också. Han har inte ökat magomfånget just om vi säger så
Storasyster kan också ha dem, haha
Sydde även flera tanktoppar men de är nog lite väl tajta för han i sommar... -
Var ligger Kupan?
Jag har så mycket tyg så jag vet inte vad...när jag packde ner mitt syrum i flyttkartonger så blev det inte bara 1 låda med bara tyg i...bör inte köpa mer innan jag sytt bort en del befintligt
Blev ändå 2 sopsäckar med sånt jag bara slängde. Men där var mycket gamla kläder från alla familjemedlemmar som de kastat på mej för "omsyning" till nåt nytt, det mesta sånt fick åka.
Men nu har jag ju inget syrum än, måste renovera såpass att vi får till i arbetsrummet först. Där kommer jag ha mitt stora skrivbord med dockan till datorn och min symaskin
Snart...
-
Vi har ett STORT hus
Nä...det är inte så stort, men nu har vi slipat klart och städat bort massor med damm och grejs och tatt väck plasten och byggpappen så nu har vi 2 stora tomma rum!
Barnen har haft en kalas-helg, de har så mycket lek-yta och vi slipper trängas
Och så är det kort-vecka i veckan, snart 4 dagar till ledigt så dår ska det väl hända en hel del till i huset.
Bullar har jag inte bakat men tårtor, usch va vi har ätit tårta i helgen *ryser*
Hade kalas i omgångar eftersom både jag och sambon fyllt år och det förväntades en bjudning
Vi funderar på att åka till Luleå och Leos i veckan, eller så blir det IKEA. Förmodligen inget av det...fast det skulle behövas!
maritmedm: Har du jobbat i helgen eller vad har du gjort? -
Snyggt madigan!
maritmedm: Aha, jo det blir ofta fullt upp på helgerna fastän man inte planerat nåt speciellt, jobbigt med måndagar
Är det någon som har en fin utemöbelgrupp som ni är helnöjda med? Vi letar på men vet inte riktigt vad vi ska köpa, någon som har ett super-tips? Jag ville gärna ha snygga trämöbler, men min sambo vill gärna ha nåt slags korg eller bambu eller nåt i stolarna...hrm jag vet inte riktigt vad han menar (själv vill jag inte ha nåt knirkeliknak
) ... Tips mottages gärna
-
madigan: Ja vi har plaststolar just nu, bordet var paj så det slängdes men stolarna är bra å ha, såna positionsstolar.
maritmedm: Ja det är säkert jättesnyggt, fast lite tungt att släpa upp ett betongbord upp på altanen kanske
Det får bli färdigköpta möbler, vi är inte SÅ händiga
-
Jaha, de som annonserar på Blocket? Har funderat på att handla av dem...Bummelumman skrev 2008-04-28 14:40:47 följande:Jag har köpt mina från ett företag i sundsvall. Fri hemkörning hit är det också. Ett bord som kan bli upp till 320 cm och 6 stolar till det för 6000. Längtar så tills det kommer. Skulle ta någon vecka i leverans. Kanske ska tillägga att det var i trä...
Är det någon som ska på GirlsNightOut på fredag? -
Sarah81: Snygg klänning! Såna kan man få mycket för på Tradera
Åh va nervös jag är, ska iväg och kolla Elias öron nu...
-
Bummelumman: Kollade men de har inte så mycket utmöbler kvar nu...hittade en matgrupp som skulle passa oss bra, men jag är lite tveksam om materialet under färgen bara
Verkar väldigt trevliga iallafall!
Aldrig är jag då nöjd. Elias öron var bra...tror vi. Först kollade sköterskan och fick inga kurvor vilket sist tydde på en massa vätska i hans öron. Så hämtade hon en annan läkare än den vi hade sist och denna läkare blåste och såg att trumhinnan rörde på sej så det var ingen fara. Det var bra med öronen sa hon. Blir ändå lite misstänksam...klart jag är glad om det verkligen är bra, men olika läkare kan ju bedömma olika och ha olika åsikter. Känns som att vi borde få ett till utlåtande. Men det är då absolut inget märkbart fel på hans språkutveckling just nu och det tyder ju på att han hör iallafall.
Hur ska jag göra?