• hally

***Skelleftetråden***

pumpkin: Jo såklart om man har kläder på dem ja, men de jag hört diskutera nu sa ju som jag skrev att "...det är enklare på sommaren när man kan ha dem ute nakna..." och det är det jag inte förstår vitsen med Men jag ska inte säga det så högt innan jag vet själv, har inte testat "ute-naken"-metoden, den kanske fungerar ändå!
    Själv är jag inte rädd för att torka pölar inne heller, men vissa har ju lite fobi för sånt så ungarna får gå med blöja lääänge

Ojoj...fick skäll i en tråd för att vi lämnade Nadja hos mina föräldrar i en vecka när hon var 1½ år. Fy på oss, hon verkar lida hemskt mycket av det...

• hally
    xylifon skrev 2008-05-12 14:42:06 följande:
    ...jag har frotté kalsonger till dem som blir väldigt blöta och mysiga då man kissar i dem men det skrider sig inte så långt som i vanliga kalsonger
    Var har du hittat såna?
  • hally

Jaha såna hade vi ett par till Nadja men de försvann, såna Bumpy. Hon hade dem någon gång men tyckte de var hemska Vi hade tygblöjor då och då på henne och det är ju inte heller så nice att ha kissigt kan jag tänka mej...
    Visst är det säkert bra att få bebisar blöjfria om man orkar hålla på att springa med dem på toa hela dagarna Själv tycker jag det är smidigt att lära dem på ett par dagar och sen kan de gå själva

• hally

Smart kille
    Ska köpa såna madrassöverdrag på IKEA, Nadja ska få en säng med utdragbar gästsäng och "det känns tryggt" att ha sånt plastöverdrag på madrasserna, man vet aldrig med besöket

• hally

kobra: Jo det var väldigt gott om igelkottar där minsann. Här får vi nog köra med ekorrbebisar isåfall

xylifon: Jo vi har också fast sån där frottéplast i skynken. Ska köpa färdiga som sitter ordentligt på madrassen istället.

Felicia6: Ja jisses, stackars människor som inte har annat att göra... Det där väl upp till var och en hur det fungerar. När vi lämnade Nadja var hon 1½ år och vi var i Sthlm en vecka. Det var så skönt att umgås bara vi två och vara ute sent och göra vad vi ville Nadja hade det absolut mycket bättre hos mormor och morfar än att att kånkas runt i ett 35 grader (!) varmt Sthlm!

• hally

Nej precis det där känner man ju själv tror jag. Nadja har aldrig vart något problem, hon älskar att sova över hos kompisar och hos farmor och mormor vill hon ju alltid stanna kvar och sova längre.
    Elias går bra hos farmor och mormor&morfar är en stor idol (till morfars stora lycka, han är stor och grov och hans andra barnbarn har mer varit rädda/skeptiska mot han, stackarn han som är världens snällaste), men Elias skulle vi inte lämna 1 vecka ännu hos någon alls. Han är mer fäst vid oss föräldrar än vad Nadja var och dessutom har vi haft det så stökigt nu ett tag med flera flyttar och sånt.

Ja vi har tur vi som redan har en "pensionärskuvös" Nu har vi tom köpt möbler att ha där inne!

• hally
    Bummelumman skrev 2008-05-13 09:49:29 följande:
    Vad blev det för möbler Hally? Vi hade ju också tur som hade en rejäl inglasning redan...
    Ja ni har väl ett himla stort uterum?
    Vårt är ju litet. Vi hittade fina möbler som vi tycker om på Coop. Det blev till att börja med ett bord med 4 stolar. Ska sen köpa till en del till med 2 lite mindre stolar som vi ska ha på den nedre öppna delen och som man kan ta upp och sätta ihop om man är många.
  • hally
    madigan skrev 2008-05-13 10:14:22 följande:
    jag har precis varit på utvecklingssamtal på dagis. Min lilla tjoppa är tydlien ofta lessen där..kan sitta på en stol och bara börja grina helt plötsligt. Jag hoppas för allt i världen att de beror på öronen och inget annat. Hon säger ibland att hon inte vill till dagis, hemma är hon inte alls sådär. Eller kan de bero på att vi ska få en bebis?! jag har ingen aning, men de är inte utan att man själv blir lessen när man hör hur hon är där.
    Sånt är inte roligt, det känns ju i hjärtat att veta att barnet är lesset Hoppas verkligen hon blir glad och pigg igen och att det berodde bara på öronen. Klart att det inte är kul när man hör illa och kanske har ont. När är det ni ska få komma in för hennes öron? Lycka till!
  • hally
    Felicia6 skrev 2008-05-13 18:10:28 följande:
    Den 26e maj klockan 19.00 är det oriflamevisning hemma hos mig. Är det någon som är intresserad av att komma?
    Jo jag men naturligtvis kan jag inte det datumet =/
    Får mej aldrig in på nån sån butik i stan och skulle verkligen behöva piffas till
  • hally

Jaha har du privata visningar också?
    Jamen kanske jag kan göra det då. Jobbar ju men jag kan se om jag kan komma någon lunch eller så?

• hally

Hallå, är det nån kvar här?
    Nu verkar var och varannan användare avregistrera sej pga att de känner sej förföljda och hotade och jag vet inte allt vad

• hally
    kobra skrev 2008-05-14 15:45:01 följande:
    veem är hotad och förföljd
    Ser bara att det kommer fler och fler trådar om att bilder tjuvas och läggs på p-sajter och FL-moderaterna spionerar på medlemmarna och folk blir förföljda och deras liv kartläggs och allt vad där är.
    Typ som internet alltid har varit
  • hally

Jag försöker fixa mej ett jobb så att jag kan få vara lite ledig i sommar Och så är jag hungrig. Och har långtråkigt.
    Vad gör ni?

• hally
    maritmedm skrev 2008-05-15 07:59:20 följande:
    Förlåt, jag ska sluta stalka folk
    Ja du får ju skärpa dej när du är ute bland folk! Annars får du sitta kvar i din garderob

Grattis madigan, känns det bra?
    Har en kompis som ska ha barn om 2 veckor men hennes propp har visst gått, spännande!
  • hally

Tinizgirl skrev 2008-05-15 21:05:49 följande:

norran.se/nvtv/%3A%2F%2Fnorran... Ser allafall 2 barn ja känner :)
    Tack för länken, ser en kille som ska bo hos i helgen

Hemskt va kallt det är och jag som tänkt att barnen ska kunna vara ute helgen...hehe, visst är det så man gör när man har andras barn?
    I Skåne går de i shorts och linne och sitter ute och solar. Hoppas verkligen det håller i sej över nästa helg så man får lite värme!
  • hally

lilun: Grattis till bilköp! Vad blev det?

Jaha, nu är man ensamstående 3-barnsförälder då Fick just erbjudande om ett fjärde barn, vad tycker ni? En ettåring till skaran?
    Sambon skulle få slag när han kommer hem till mej och 4 barn

Svar på tråden ***Skelleftetråden***