***Skelleftetråden***
Okej, det kanske är nytt då? Har för mig att det tom va en som själv bor i Kåge, med barn, som sa att de var tvugna till mb bvc.. men kan ju ha ändrats då sen hon va dit sist..
Okej, det kanske är nytt då? Har för mig att det tom va en som själv bor i Kåge, med barn, som sa att de var tvugna till mb bvc.. men kan ju ha ändrats då sen hon va dit sist..
Tiden går ju sjukt fort när man har barn!
Igår var det 6 år sedan jag blev gravid :O
5 år sedan menar jag förstås :)
Det är ju inte en vanlig fredagkväll.. är ju klämfredag, så det är väl därför. många som är långlediga..
hmm.. har ingen aning faktiskt.. brukar oftast gå och fika vid lunchtid/eftermiddag om jag gör det.. så har nog aldrig tänkt på hur sent det är öppet..
Kör man 36-40 km/h för fort där det är högst 50km/h så får man 4000:- i böter.
Kör man 41-50 km/h för fort på väg med högre tillåten hastighet får man också 4000:- i böter.
Allt ÖVER det går det till åklagare, och då kan man förlora körkortet. Men inte annars för fortkörning.
www.aklagare.se/upload/Media/Nyheter/obotskatalogen.pdf
på sidan 71 finns en tabell över fortkörning.
Varför? Jag kan säga att jag ångrar då att jag inte uppmräksammade det på Tindra. Små bäbisar har ju en reflex att kissa när rumpan blir "fri", så varför inte sätta dem på toan/pottan då istället för att låta dem kissa på skötbordet?
Och de blir inte bara "kanske lite tidigare" torr än andra, de flesta som kör hårt med det där, nu minns jag inte vad det hette men.. är blöjfria långt före de är 1 år ens.
Oj, jag känner mig lite utstickande här...
Jag tycker själv det är fel att lämna så små barn såpass länge, men det är ju ändå upp till var och en. Inte för att barnen far illa, men för att mamma/pappa, (före 1 år spec mamma om hon är den som är hemma då och kanske dessutom ammar) är en viktig trygghet i barnets liv. Finns rekommendationer på familjerådgivningen, går läsa på internet med, om någon vill sätta emot.
Är barnet för litet för att orka med värme, stress osv.. Ja då åker jag inte iväg i 1-2 veckor. Men det är ju jag.
vilket menar du då?
vet att det finns 2 iaf..
okej, det tror jag är lite billigare..
finns ett annat, som dock är mer hållbart som har ballonger i plast och kort man får vända istället för att slå tärning, men det är nog lite dyrare..
Vet inte vad det billigare kostar, men kan inte tänka mig att det skulle vara nå mkt mer än en hundring.
inte om hon börjar gråta av sig själv.. barn brukar oftast reagera direkt då det händer något, med gråt, skrik eller vad det än är..
tror också det kan vara pga att hon inte hör.. det är säkert extra jobbigt på förskolan.
eller att det är en reaktion på bäbisen.. barn som känner sig "hotade" av ett mindre syskon reagerar ibland ännu mer om hon/han måste vara på förskolan.
madigan: nog tycker jag det låter som öronen..
det går ju inte leka på samma sätt om man inte förstår vad de andra barnen säger...