-
jo, det är ett nr för västerbottens län, så det är Umeå alla ringer till.hally skrev 2008-02-29 12:55:29 följande:Är det till Umeå man ringer sjukvårdsrådgivningen? -
Lotta: ah, då förstår jag.. hur länge får man räkna med innan man gått ner "färdigt" då?
-
Lotta: okej :) ah, grattis! kanske blir 1 till tills imorn? :)
Usch vad jag är trött... Skulle jobba till 5, men fick jobba över nästan 2h. Draghundsrace med massa hungriga hussar och mattar :P -
Ojoj, nu är jag utan barn i.. nästan 2 veckor.. känns det som iaf :/
Lämnade henne hos mormor nu ikväll, så hon blir där till onsdag kanske. Och sen pappa-långhelg från torsdag... inte förrän nästa måndag eftermiddag/kväll får jag igen henne ordentligt.
Men å andra sidan får jag det lugnt att plugga och massvis med sovmornar.. :D
..försöker se det positiva! -
Jo, precis.. Nu har jag just fått en alldeles egen symaskin också! :D
Mamma hade en ståendes i tvättstugan som hon hävdade var trasig och bara tjorvade, men det gjorde den inte under mitt andra försök.. Så nu kan jag fördriva tiden med att sy lite också :)
Hon är hos honom torsdag till måndag varannan vecka.. så lite längre än varannan helg.
skrutteluttan74 skrev 2008-03-01 23:04:35 följande:Ja det gör du rätt i...Mamma hjärtat värker så klar då man blir utan kidzen ,men man får som sagt göra det bästa av situationen...Passa på att plugga och slappa och gör det du vill Hur ofta är hon hos sin pappa...??Om du vill svara alltså ... -
Okej, men det är barnens eget val att inte vara hos honom? Isf är det väl helt okej, lite tråkigt men...
Jopp, känns skönt att äntligen ha en nu.. Bara jag lär mig sy så :P
Verka som att det enda den strejkade mot var att sy sicksack i dubbelt tyg.. hehe. Inget större problem alltså :)
skrutteluttan74 skrev 2008-03-01 23:28:22 följande:Oki...måste trots allt vara skönt att ha det så...Mina älsta barn är 12 & 14 och har sin pappa uppe i Norrbotten,grabben har inte varit dit sen i juni och tjejen sen i nov och ingen av dom har just nu en tanke på att åka.Men dom har så mycke annat nu för sej,så både jag och pappan förstår dom...Härligt med symaskin,ibland behövs dom bara rengöras och som min,man får inte köra så snabbt med den,då funkar den kanon -
Nu känns med mest tråkigt.. Frågade henne när jag nattade henne hos mormor ikväll om hon fortfarande var ok med att stanna kvar där. "Jag vill vara med dig också" svarade hon då.. Lillgumman..
Men det blir nog bra när de börjar hitta på massa roliga saker :)
Och sen står det ju ett par dagar mellan mormor och dagis, där vinner nog mormor överlägset ;) (Då jag ändå jobbar och har skolan alltså)
Peda skrev 2008-03-01 23:44:01 följande:Bloody elf vad skönt!!!! -
Sarah: är hon ett år redan?! Oj vad tiden går fort...
Jo, det känns riktigt kul! Har ju som aldrig fått mig för att köpa en själv heller.. Lyckades åstadkomma en kjol till mig själv igårkväll/natt.. inte den snyggaste märkte jag sen dock, inget jag skulle gå på stan i precis :P -
Nu ska här köpas tyg! Tänkte försöka mig på att sy en fleecedress till Tindra och klänning till mig :)
-
Kixi: usch vad jobbigt, två magsjukor på rad alltså.. men skönt att han blev bättre nu..
men tänkte på en sak bara, pannkaka är väl inte det bästa för magen egentligen, mjölmat öht ska man gärna undvika när magen är dålig.
och även undvika fibrer.
Okej, va roligt :) Jag har också massor att sy, speciellt nu då när jag köpt lite nya tyger. Sen är det lite av en konst att sy på min maskin ibland, så det kan ta sin tid. 3 nålar har jag brutit av på en kväll och mitt linne jag sydde fick jag sy med smörpapper överst för att kunna sy alls.. ;p