Inlägg från: maritmedm |Visa alla inlägg
  • maritmedm

***Skelleftetråden***

hally skrev 2008-03-17 09:12:09 följande:
    Åh Nadja blir 7 (!!!) år i år...jisses...va gammal jag måste blitt också Och bebis-lillebror blir snart 2, ingen bebis längre kanske. Jag frågade vad han skulle göra på dagis idag och då fick jag detta till svar; "Dansa gympa äta soppa"
    Gullungen! Han har som återhämtat sig nu efter sjukan?

Jo man inser ju att man själv åldras... tur man började produsera i tidiga år
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-17 09:17:26 följande:
    Jo han kräktes igen i torsdags men var pigg och ville ha mat direkt efteråt och sen har han vart tok-pigg och ätit massor. Magsjukan härjade vilt på dagis i förra veckan så nu har vi fått en bestämd lapp med info om att inte lämna barnen för tidigt efter sjukorna. Och det hoppas jag nu att alla föräldrar accepterar och tillämpar, för det är inte roligt varken för de stackars barnen eller omgivningen när de lämnas fortfarande sjuka på dagis igen! Vi brukar ha dem hemma mer än 48 timmar också mycket för barnens egen skull.
    Visst är det irriterande då folk inte kan ha sina barn hemma tills de är friska. De har fått påminna mkt om detta på dagis i år... men verkar inte funka så bra eftersom vi får ha mirjam hemma i stort sett varannan vecka.

Jag var 20 då jag fick Mirjam. Fick ett plus 2 månader innan jag fyllde.
  • maritmedm
    xylifon skrev 2008-03-17 09:18:49 följande:
    marit: de har försökt hota oss från hotellet också, men vi lyssnar inte på det örat, vi har ju bla en back öl där allas vår egen daniel har väl fördelar av att han är just han nu i gen, hade det varit en vanlig människa hade han nog inte ens fått tain öl på hotellet, det är ju ändå ett nyckterhetshotell!
    Ja snacka om att han är lilla gullegrisen i familjen Men du mamma är nog glad om den står hos de, då dricker ha iaf den inte
  • maritmedm

Hally: Ja man ska visst inte kunna bestämma själv hur tätt det ska vara... sen tänker ju inte alla på att det kan vara andra omständigheter som gjort att det blivigt ett par år mellan heller, eller så tar de för givet att det varit nåt sånt och sen då de får veta att det är medvetet så kan de inte alls förstå

Xylifon: Jaha, ja jag hittade oxå ett gäng öl i förrådt där uppe som jag helt glömt bort att jag gömt... smugglade ut de sen... var väl kanske då jag var gravid jag gjorde fndet så ölen var väl 3-4 år gammal

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-17 11:12:22 följande:
    maritmedm: Nej det måste ju vara nåt galet när man har 5 år (!) mellan barnen. I vårt fall blev det så, inget galet alls...förutom att första kom några år tidigt då kobra: Jo precis. Och folk får tycka vad de vill, men jag personligen brukar akta mej en del för att tala om de negativa delarna särskilt innan man vet vad ägaren själv tycker. Vi har ju gul-tegel och jag tycker inte det är snyggt. Vi har tänkt undersöka möjligheterna att måla teglet, men vi kommer inte ta några stora risker med det. Vill inte riskera förstöra fasaden. Tegel är ju ett bra material som är relativt underhållsfritt.I sommar ska vi måla fönster och garage, bara det kommer göra viss skillnad. Invändigt har vi ju redan börjat, men man har ju alltid stora drömmar i början
    haha, ja det är ju ett roligt sett att se det på... att det var första som var tidig
  • maritmedm
    Lindy79 skrev 2008-03-17 15:11:06 följande:
    Herregud vad tiden går fort :)Och ajg fick åka hem fr sjukhuset idag *Jippie* Var på inskrivning och sen tyckte dom jag kunde komma tbax imorgon nån timme innan OP. Vilken tur man har!
    Å vad skönt! Inge kul ligga på lassa.
  • maritmedm
    MorBlåbär skrev 2008-03-17 19:56:45 följande:
    Hur läng är väntetiden på dagis? hur långt i förväg måste vi söka plats på en fyraåring, och till bebbsen som blir ett år i sep?!
    Jag hade supertur, vi flyttade ju tillbaka till kära a-torp mellandagarna å fick med tre veckors varsel plats till Mirjam... men då hade de inte så mkt val då vi inte kunde ha kvar henne på gamla dagis.
  • maritmedm
    Felicia6 skrev 2008-03-17 22:12:40 följande:
    Ja på ett sätt är jag jätteledsen för att hon råkade så illa ut och ligger där alldeles själv Samtidigt är jag glad att min operation gick så bra som den gjorde. Och jag får lite dåligt samvete för jagkänner så :S
    Ta åt dig av vad Fie sa till dig igår. Men visst förstår jag att du tycker det känns jobbigt.
  • maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-18 08:39:10 följande:
    Hally:hur länge har det vart 40h gräns för dagmammor? Eller är det deras eget val om de vill jobba mer?När vi gick så gick vi från 5.30 till 17-17.30 varje dag.. det blir ju ca 60 timmar/v.
    Det var ju inte precis igår som du gick hos dagmamma Förr fick man ha dagis från det de små var sex månader oxå
  • maritmedm
    Lofia skrev 2008-03-18 10:43:17 följande:
    Hej!Visst var det någon av er som bodde i brf kvisten?
    Jag
Svar på tråden ***Skelleftetråden***