• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
  • Hemliga 72an

Då var man först här!

• mamma på vift

jag har hittat hit!!!

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Hemliga 72an

Då fortsätter vi prata här.

• cloudberry79

Hittat hit också!

Ska tillägga att vår "lille" gosse inte är så mini längre.. 5200 gram och 57 centimeter! Har just börjat använda storlek 62.. Lite sorgligt att han ska bli stor

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Sparkle

nu har jag oxå hittat hit

• Hemliga 72an

Ni glömmer väl inte att fylla i presentationstråden? Kul sen att kolla vilka som är här och hur våra små växer!
    Imorgon ska lillebror få sin första vaccination! Tycker inte alls det är roligt men det är ju för hans bästa. När lillan fick den så skrek hon i 24 timmar! Hoppas han tar det bättre.

• hästhov78

hittat hit oxå! visst växer de snabbt.. våra väger ca 6,2 o är 61 cm...rensat ur alla 56 kläder nu.men man ska väl vara glad de mår bra.

• Hemliga 72an

Lillebror har 56 nu men det är stort när man tittar på 44 som jag köpte till honom när han kom.

• cloudberry79

Det var lugnt att vaccinera Vidar, han skrek när de höll fast honom i benen, sen tystnade han när de gav sprutorna och mådde bra hela tiden efteråt också. Jag var supernervös att han skulle bli sjuk, men han var bara lite öm på benen där de satte sprutorna (tog både MPR och Prevenar, en spruta i varje ben).

Redan här! Vidar ~~20071018~~
Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!