• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
  • Hemliga 72an
    hästhov78 skrev 2008-04-07 10:21:10 följande:
    Linda med 5 vad tråkigt han är allergisk o kan förstå det blir mycket tvätt, tur man har tvätmaskin....Ska nog ej skaffa det då NAN3.. får väl så smått gå över till välling. Ger du någon NAN nu eller bara välling o smakisar? hoppas dopet blir lyckat o på 2 veckor växer han säkert mer=)
    Inte alls Nan nu. Bara mat (äter mer än smakisar!) ocg gröt och välling.
  • Hemliga 72an

Måstefråga er här inne. Ni som har barn som blivit 4 3/4 månad hur mycket vägde dom då? Ska väga lillebror på onsdag och är så orolig! Han äter ca 220 ibland mer var 3:e timme. Och det är välling!

• Pion

Hej!
    Detta verkar som en tråd jag letar efter!?
    Jag har tvillingpojkar som föddes 12/11-07. ( 5 mån okorrigerat och 2,5 mån korrigerat) De kom i v 29+5. Passar jag här då?

• mamma på vift

Pion: klart att du passar här Skrattande Välkommen in i gemenskapenRäcka ut tungan glöm inte lägga till dig i vår presentationstråd...länk finns i TS.

Mamma till prinsen Jacob född 2002 + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Hemliga 72an

Välkommen Pion! Alltid roligt med nya i tråden!

• hästhov78

Linda med 5 när mina pojkar precis var 4 månader vägde de ca 6900. Nu skall vi iväg om två veckor. då är de drygt 5 månader. Är vällingen mer mättande?? Han kanske har kommit in i en växtfas. Kul att han äter så bra då så det ej bara är smakisar.

Idag fick grabbarna nåt nytt morotspuree det var gott. Tyvärr var det morot överallt efter. Så jobbigt de ska köra in händerna i munnen när man matar och ska man då dessutom ge båda samtidigt så är det halva burken nån annanstans=)

Pion dina pojkar föddes dan efter mina de kom 11/11=), vet vi följdes åt i nån tråd när vi väntade tvillingar.

• Pion

Tack för välkomnanden

hästhov78
    Just det :) vi ses ju även i den andra tråden! Tycker det är skönt att även hitta en tråd där man kan diskutera utifrån att de är prematurer. det finns ju en del andra frågeställningar då!

Haha, känner igen mig i smakisscenariot. Mina äter också lite smakisar men jag tycker också att det är svårt att mata båda samtidigt, så det blir tyvärr inte varje dag. De blir ibland frustrerade och då gäller det att ha ersättningen färdig fort. Känns som om hela dagarna består av förberedelser och planerande för att man ska få ihop det.
    När börjar man med gröt o välling? Byter man ut nåt mål?, blandar man det med ersättning i början?

(Nu är mina ca 5 mån o väger 5700 o 6100gr. 58,5 resp. 60cm.)

Vi har det svårt med ligga-på-mageträning. Att hålla upp huvudet är ingen favorit utan man mest står på näsan. Men de känns riktigt stadiga med huvudet när man bär dem... Hur är det med er andra? Vad gör man när de bara blir arga o ledsna när man ska träna?

• hästhov78

jag började ge gröt som smakportion när de var drygt 4 mån men de får ännu ej en hel portion 3/4 ca sen får de ersättning efter om de vill. håller med om att det är mycket fixande. Nu får de lite frukt el grönsakssmakis o gröt men alltid ersättning också än..ingen erfarenhet av tidigare barn men det finns proffs här=)

de har väl växt på sig bra då?

• Hemliga 72an

Nu är det nära! Vägning kl 10 imorgon!
    Varför ska man ha sån ångest varje gång? Vet ju att han äter bra men tänk om hon tycker det är för bra?
    Så jobbigt!

Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!