Behålla en större summa hittade pengar?
Om du hittade en större summa pengar på tex en busshållplats, skulle du lämna det till polisen, eller behålla det själv?
Om du hittade en större summa pengar på tex en busshållplats, skulle du lämna det till polisen, eller behålla det själv?
Jag skulle lätt behållat.
Beror väl lite på hur stor summa pengar det är.
Men jag valde att lämna till polisen. 500kr skulle man ju lätt stoppa i fickan. MEn flera tusen skulle jag inte ha mage att behålla.
Jag själv skulle helt klart behålla pengarna!
Jag skulle behålla pengarna Men... skulle det va flera miljoner.... vet inte riktigt hur jag skulle göra då...
Hade det bara varit pengar och inget namn, ingen plånbok eller så hade jag nog behållt dom. Men det beror på hur mkt det hade varit, hade det var jättemkt pengar så hade de kanske kommit från ett bankrån eller vad vet jag och då hade jag inte vågat behålla dom direkt.
Men jag känner så här, lämna dom till polisen vart går dom då liksom...Till deras fikakassa? Det är ju inte som att man kan bevisa vem de tillhör...Tror inte de skulle håva ut dom igen om vem som helst kom in och sa att de hade glömt x antal tusenlappar vid en busshållsplats. Så vart hade pengarna tagit vägen liksom...Då hade jag förvaltat dom bättre
Men hade aldrig behållt om det stod någons namn i plånboken eller jag kunde härleda ägaren ,då hade jag själva ringt och fått tag på ägaren och personligen överlämnat den bara för att jag skulle vara säker på att de fick tillbaka den.
Självklart behållit.
Hur ska polisen kunna hitta ägaren förresten, sätta in en annons i lokalblaskan men texten Pengar återlämnas mot beskriving?
mintchocolate skrev 2008-02-24 15:13:28 följande:
behålla