Behålla en större summa hittade pengar?
Om du hittade en större summa pengar på tex en busshållplats, skulle du lämna det till polisen, eller behålla det själv?
Om du hittade en större summa pengar på tex en busshållplats, skulle du lämna det till polisen, eller behålla det själv?
Jag behåller. Har företsen hittat 500 kr när jag var yngre. Hade jag själv tappat pengar så hade jag tyckt att jag fick skylla mig själv att jag inte har bättre koll på mina saker.
Jag vet faktiskt inte. En gång hittade maken och jag 500 kr längs en mindre väg när vi var ute och gick och de behöll vi. Gränsen går nog vid något mer än det.
Skulle lämnat pengarna till polisen utan att tveka.
Definiera "större summa"? Låg det ett par tusen skulle jag ta dem. Låg det däremot 5-10 000:- eller mer så skulle jag nog lämna in dem till polisen
Behållt såklart. Personligen tycker jag att kan man inte hålla ordning på sina pengar så får man skylla sig själv. Jag räknar inte med att det ska vara några kontanter kvar om jag tappar min plånbok.
behållit
Behållt, jag behöver ju en ny dator.
behållt
Lämnat till polisen.
Hade ALDRIG kunna "njuta" av pengarna ändå eftersom de inte var mina och mitt samvete skulle knäcka mig. Vore det jättemycket pengar (typ runt en miljon och över) skulle jag alltid kika mig över axeln efter maffiasnubbar och/eller knarkkungar = min sinnesro är mer värd än alla pengar i världen
behålla för fansiken... om det är EN STOR summa kanske skänka en del
Dom pratade om detta på radion för nåt år sen och polisen förklara då att om pengar skulle bli inlämnade och det inte är bankrånspengar såklart så går dom till nån speciell kassa eller va det va.
Hur som helst så lämnar dom inte ut några pengar eftersom det inte går att bevisa vems pengarna skulle va.
Nja hade jag tappat en 1000lapp bara så där utan plånbok eller nåt som kan koppla den tusingen till mig så hade jag faktiskt tyck att det va mitt eget fel. Hade aldrig gått till polisen heller för den delen.
Skillnad är det om det hade vart en 1000lapp som låg i min plånbok med legg då hade jag självklat velat att nån lämnat in den och jag hade anmält det.
Jag skulle lätt behålla..=)