Inlägg från: 34ochdesperat |Visa alla inlägg
  • 34ochdesperat

Navelbråck

Hej! Jag har en son som idag är 6 år som opereredes för navelbråck när han var 8 månader.

Arvid som han heter blev tidigt förkyld och började hosta innan hans navel hade läkt(efter förlossningen alltså)
    Den var när den var som störst som en golfboll eller något större, han hade också problem med sin mage och skrek och hade ont.

Tillslut kändes det som att han alltid var ledsen och hade ont imagen. Vi förknippade det med hans navel och fick åka in till akuten, där var det två olika kirurger som tittade på honom och menade att det var mycket möjligt att hans magkramper kom av detta. De kunde inte se någon anledningen att han skulle ha bråcket kvar så vi fick stanna över natten och sedan opererade de honom på morgonen.

Idag har han ett smalt ärr där hans navel fanns men det är slätt och fint och inget som besvärar honom.
    Den onda magen blev också mycket riktigt bättre.

Gå på din magkänsla det gjorde jag, efter många veckors skrik stod jag inte ut längre och bestämmde att det kan inte vara meningen att det ska vara så här.
    Jag blev välbemött på akuten och de tyckte att jag som mamma kännde mitt barn bäst och om jag förknippade hans magonda till naveln så var det förmodligen så att det gjorde ont.

Lycka till!

Svar på tråden Navelbråck