• 0028

valpar som fryser

hämtade hem en basenji i lördags kväll,hon ska juh ha täcke när hon är ute på vintern och det är kallt hon fryser annars...hur är det nu?
    måste jag skaffa ett till henne nu?
    eller klarar hon sej till nästa vinter?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 09:41
    skulle behöva lite tips på det här me mat oxå...hon är 11 veckor och har ätit 3 gånger om dagen innan vi hämtade henne...hon är inte rumsren alls och har varit ute 2 gånger där hon föddes,om jag ger henne som dom har gett henne mat så skiter hon på natten,jag msåte väl kunna börja ge henne två gånger om dagen?
    tänkte vid frukost och middag?
    klarar hon sej på det?

• Svar på tråden valpar som fryser
  • Fruochmamma

Jag hade kollat med uppfödaren. Vi använder täcke till våran Boxer då det är kallt ute och hon sprungit mycket - eftersom musklerna stelnar fort.

• Fru Indosaurie

våran nakenhund har knappt kläder på sig ute nu, här är det soligt och fint, fast han är ju ingen valp förstås..

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • 0028

det ser inte ut som att hon fryser, kan stå och skaka ibland men då går vi in....umm får kolla upp det

• Fruochmamma
    0028 skrev 2008-02-25 09:36:04 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 09:41skulle behöva lite tips på det här me mat oxå...hon är 11 veckor och har ätit 3 gånger om dagen innan vi hämtade henne...hon är inte rumsren alls och har varit ute 2 gånger där hon föddes,om jag ger henne som dom har gett henne mat så skiter hon på natten,jag msåte väl kunna börja ge henne två gånger om dagen?tänkte vid frukost och middag?klarar hon sej på det?
    Det kan ta mer än 2 månader innan valpen blir rumsren och så är det bara. Fick du inga guidelines av uppfödaren av hur du ska göra med maten?
  • jennie ellie

Valpem måste def äta minst 3 gånger om dagen tills den blir upp mot 6 månader

• annroll

funderade med två ggr om dagen att hon får mat, de e väl ganska lite om hon e så pass liten. Ja har en labbe o han fick mat fyra ggr om dagen tills han blev 16 v, o nu får han 3 gr om dagen.. han ska ha 2 ggr om dagen först när han är 8 måndaer,.

• 0028

ja jo det vet jag
    men där hon e född så har hon juh fått göra det hon ska i valp buren när hon vill,nu ska hon juh bli rumsren och hon e värkligen jätte duktig på dagarna det har bara hänt någon olycka...det är just natten om jag ger henne på kvällen så kommer det på natten...jag går ut sista gången vid 23-24 och då vill hon inte vara ute alls då står hon och gnäller och piper bara och gör ingen ting inte äns på en halvtimme ute,hon ska in helt enkelt, jag provade igår att ge henne mat på morgon och till middag, det funkade juh hon gjorde inget inatt och så tog jag ut henne det första jag gjorde i morse och hon kissade och bajsade ute så det funkar juh men undrar om hon klarar sej från 17-17:30 till 8 på morgonen

• 0028

oki men då fortsätter vi me tre gånger var bara det jag ville veta...

• jennie ellie

Nej det gör hon inte! Gå upp och ut med henne en gång mitt på natten. Och gå en liten sväng med henne inte bara stå still.

0028 skrev 2008-02-25 09:52:13 följande:
    ja jo det vet jagmen där hon e född så har hon juh fått göra det hon ska i valp buren när hon vill,nu ska hon juh bli rumsren och hon e värkligen jätte duktig på dagarna det har bara hänt någon olycka...det är just natten om jag ger henne på kvällen så kommer det på natten...jag går ut sista gången vid 23-24 och då vill hon inte vara ute alls då står hon och gnäller och piper bara och gör ingen ting inte äns på en halvtimme ute,hon ska in helt enkelt, jag provade igår att ge henne mat på morgon och till middag, det funkade juh hon gjorde inget inatt och så tog jag ut henne det första jag gjorde i morse och hon kissade och bajsade ute så det funkar juh men undrar om hon klarar sej från 17-17:30 till 8 på morgonen
  • Cuthalion

Om du går ut första gången vid 8 är det inte konstigt att hon gör saker inne. Gå ut vid fem eller när valpen säger till så kommer det förmodligen fixa sig trots att hon får mat sent. Plus att du självklart går ut efter att hon ätit.

Svar på tråden valpar som fryser