• Jambosana

Bo var i Västerås?

Om man funderar på att flytta till Västerås, var ska man då bo och vilka områden ska man undvika?

Jag bor i Uppsala idag, i Luthagen.

Hade jag bott i Stockholm hade jag velat mellan Kungsholmen, Bromma, Aspudden, Gärdet eller Hjorthagen om det gäller lägenhet och Solna, Sollentuna, Nacka eller Lidingö om jag bott i villa.

Vad rekommenderas?

• Svar på tråden Bo var i Västerås?
  • Hannah76

Hur vill du bo? Hur eller lägnehet? Gammal eller nytt? I city, precis utanför city eller lite längre bort? Barnvänligt?

• Cizzie

Välkommen till Västerås. Bor själv på Viksäng som är ett bra område med både hyreslägenheter,Bostadsrätter och villor. Priserna ligger högt för det är ett attraktivt område. Ligger 5-10 minuter cykelväg från badet och hamnen. 10 min cykel från city.
    Det finns både bra och båligt med alla områden. De idag med "dåligt rykte" (Nu får jag på moppen av någon) Bäckby, Råby Vissa delar av Hammarby och Vallby.

Lycka till

• Jambosana

Idag bor jag i ett hus som är byggt 1934, kan tänka mig både br och villa/radhus. Nyproduktion är ofta så otroligt dyrt och jag gillar äldre charm, även om man måste renovera lite. Ytterst lite...

Barnvänligt och nära till city/tågstationen.

• Lillklillen

vi bor på önsta gryta och vi trivs jättebra.
    nära till vårdcentel , dagis ,buss och mataffärer.
    barnvänligt område finns många lekområden att gå till.
    jag själv skulle inte flytta till vallby, råby eller bäckby.

• orpan
    Svar på #4
    nästan uppvuxen på bäcby,,,det är ju både för och nackdelar, jag fick skinn på näsan kan man säga och bor idag på landet, långt borta från alla små gangstrar, vad jag däremot vill tillägga är att bäckby har en fin del och en slum del, fast om man bor i den fina delen och vill gå till ica är det kört...
  • vw frippe

lite finare ställe enhagen/ekbacken ligger utan för stan. stohagen äldrehus mer centralt ormberget stora fina hus hyfsat centralt. utkanten viksäng ,skiljebo, branthovda, bjurhovda, önsta gryta, brottberga hyfsat nya hus 00-, örtagården 00-, finns några kolla på hemnet så kan ni se på ett ungefär. bor själv och är uppvuxen på bjurhovda i radhus från -68. fråga mer om du blir sugen på nått område..

• Tropicalfire

gideonsberg och bjurhovda e jättefina ställen att bo på fina områden, men jag undviker helst vallby, bäckby, råby och pettersberg.

• Jambosana

Tack snälla för hjälpen.

Såg en annons idag på et jobb jag skulle kunna döda för att få - och det ligger i Västerås. Skulle absolut kunna tänka mig att flytta, så jag började surfa runt på hemnet.

• Jesspeach

Hej!

Kommer nga tips på områden:

Hamre/Talltorp/Framnäs/Viksäng ligger rätt nära stan, tar ca 5 min med bil till stan/tågstationen. Barnvänligt och nära mälaren.

Örtagården/Ekbacken/Enhagen/Barkarö  Jättefina barnvänliga områden som ligger en bit utanför västerås, tar ca 10 min med bil och det går buss dit. 

Blåsbo/Aroslund/Stohagen/Hammarby Stadshage/Stallhagen Jättefina äldre hus, de finaste och dyraste områdena i Västerås :) Centralt!!!

Freja Ligger nära sjukhuset, mycket nytt blandat med äldre hus.

Hagaberg/Brottberga
    'bakom' Vallby, rätt nybyggda områden, barnvänligt.

Tropicalfire skrev 2008-02-25 17:09:46 följande:
    gideonsberg och bjurhovda e jättefina ställen att bo på fina områden, men jag undviker helst vallby, bäckby, råby och pettersberg.
    vw frippe skrev 2008-02-25 17:04:25 följande:
    lite finare ställe enhagen/ekbacken ligger utan för stan. stohagen äldrehus mer centralt ormberget stora fina hus hyfsat centralt. utkanten viksäng ,skiljebo, branthovda, bjurhovda, önsta gryta, brottberga hyfsat nya hus 00-, örtagården 00-, finns några kolla på hemnet så kan ni se på ett ungefär. bor själv och är uppvuxen på bjurhovda i radhus från -68. fråga mer om du blir sugen på nått område..
    Men hallå alltså, Bjurhovda är inte ett speciellt fint område, det är likvärdigt med vallby, råby, pettersberg och bäckby!!!!!!!!
    Mamma till ♥Hugo♥ 050322 och ♥Klara♥ 070724
  • fancydream

Men hallå alltså, Bjurhovda är inte ett speciellt fint område, det är likvärdigt med vallby, råby, pettersberg och bäckby!!!!!!!!
    [/citat]

Men hallå? det är det verkligen inte.. bjurhovda är faktiskt fint och verkligen inte alls likvärdigt med vallby, råby, och pettersberg.
    Fel bild av bjurhovda du har.

Svar på tråden Bo var i Västerås?