• Jambosana

Bo var i Västerås?

Om man funderar på att flytta till Västerås, var ska man då bo och vilka områden ska man undvika?

Jag bor i Uppsala idag, i Luthagen.

Hade jag bott i Stockholm hade jag velat mellan Kungsholmen, Bromma, Aspudden, Gärdet eller Hjorthagen om det gäller lägenhet och Solna, Sollentuna, Nacka eller Lidingö om jag bott i villa.

Vad rekommenderas?

• Svar på tråden Bo var i Västerås?
  • Jesspeach
    fancydream skrev 2008-02-27 14:51:22 följande:
    Men hallå? det är det verkligen inte.. bjurhovda är faktiskt fint och verkligen inte alls likvärdigt med vallby, råby, och pettersberg. Fel bild av bjurhovda du har.
    Tycker du, fancydream allvarligt att Bjurhovda är likvärdigt med de områden Jambosana är ute efter:

Hade jag bott i Stockholm hade jag velat mellan Kungsholmen, Bromma, Aspudden, Gärdet eller Hjorthagen om det gäller lägenhet och Solna, Sollentuna, Nacka eller Lidingö om jag bott i villa.

Vad rekommenderas?

Jag har INTE fel bild av Bjurhovda då jag växt upp där, samt har vänner som bor där....Det är inte ett sånt område Jambosana är ute efter!!!!!

Och vet du inte vad Bromma, Nacka etc är för områden, kolla lite på hemnet.se så får du se att det är långa vägar ifrån ifrån vad bjurhovda är för område!!! Mer likt Blåsbo...
    Mamma till ♥Hugo♥ 050322 och ♥Klara♥ 070724
  • fancydream

Har bott på bjurhovda och i stockholm så jag vet exakt vad det är för områden.
    Men det jag MENADE var att bjurhovda är inte lika taskigt som vallby eller råby inte att bjurhovda är som bromma, nacka m.m. Bjurhovda är faktiskt fint. Det är bättre nu än vad det var för ivarafall.

Jesspeach skrev 2008-02-27 15:13:20 följande:
    Tycker du, fancydream allvarligt att Bjurhovda är likvärdigt med de områden Jambosana är ute efter:Hade jag bott i Stockholm hade jag velat mellan Kungsholmen, Bromma, Aspudden, Gärdet eller Hjorthagen om det gäller lägenhet och Solna, Sollentuna, Nacka eller Lidingö om jag bott i villa. Vad rekommenderas? Jag har INTE fel bild av Bjurhovda då jag växt upp där, samt har vänner som bor där....Det är inte ett sånt område Jambosana är ute efter!!!!! Och vet du inte vad Bromma, Nacka etc är för områden, kolla lite på hemnet.se så får du se att det är långa vägar ifrån ifrån vad bjurhovda är för område!!! Mer likt Blåsbo...
    Har bott på bjurhovda och i stockholm så jag vet exakt vad det är för områden.
    Men det jag MENADE var att bjurhovda är inte lika sunkigt som vallby eller råby.. inte att bjurhovda är som bromma, nacka m.m. Bjurhovda är faktiskt fint. Det är bättre nu än vad det var för ivarafall.
  • Jesspeach

fancydream:OK

• mrsbygg

skulle inte bo på bjurhovda, bäckby, råby, pettersberg, vallby, skiljebo, viksäng....
    jag är iof rätt kräsen av mig när det gäller områden.

just nu bor vi ganska mitt i centrum men letar hus...
    och vi kikar ut mot dingtuna/lospånga, örtagården, barkarö, irsta, hökåsen.

• vw frippe

Bjurhovda är varken sämre eller bättre än något annat område. bostadshusen är kanske inte så trevliga, men åker man rut det och kommer till villa områderna så tycker jag att det är bra, inte en villa säljs under 2000000kr. jag budade nyligen på ett renoverings obj på "guldkullen" slutade bjuda vid just 2milj kr..

• vw frippe

men ska man gå på vad hon jämför från sthlm så är det närmare city ringen eller enhagen...

• fancydream

vw frippe skrev 2008-02-27 21:53:16 följande:

Bjurhovda är varken sämre eller bättre än något annat område. bostadshusen är kanske inte så trevliga, men åker man rut det och kommer till villa områderna så tycker jag att det är bra, inte en villa säljs under 2000000kr. jag budade nyligen på ett renoverings obj på "guldkullen" slutade bjuda vid just 2milj kr..
    Finns ju både fräscha bostadshus och fula hus. Benvägen är ju stor, men huset närmast centrum är jättefräscht. Nyrenoverat och allt.
  • vw frippe

ja och det blir bättre och bättre nya skolor och "centrum". jag tänkte på ryktet är ju inte så bra med bostadshusen..jag är uppvuxen i ett på gamla 5:e..

• fancydream

vw frippe skrev 2008-02-27 22:50:06 följande:

ja och det blir bättre och bättre nya skolor och "centrum". jag tänkte på ryktet är ju inte så bra med bostadshusen..jag är uppvuxen i ett på gamla 5:e..
    Sen vet man ju aldrig när dom river det där centrumet heller.. sånt prat hela tiden.
  • Jesspeach
    vw frippe skrev 2008-02-27 21:53:16 följande:

Jomen så är det ju tex på vallby med........inte alls speciellt billiga villor....

Va kul att hitta dig här förresten kram

• vw frippe

jesspeach: nu har du väl flyttat till fel sida svartån...

• Jesspeach
    Glad
Svar på tråden Bo var i Västerås?