• lilly85

    Är jag ensam om det här??

    Jag har läst många många inlägg om att man måste gå NER i vikt för att kunna bli gravid, mitt problem är tvärtom. Jag måste gå UPP i vikt för att kunna få barn! Är jag ensam om det här? Känns så tungt och min kropp vill verkligen inte som jag vill ..

  • Svar på tråden Är jag ensam om det här??
  • karroliten

    jag har oxå haft problem me mens å så pga att ja vägde för lite.. antar ja.. blev strul när ja tappade ngr kg hyfsat fort.. e du underviktig alltså? alltid eller har du tappat nyligen?

  • lilly85
    karroliten skrev 2008-02-29 11:13:09 följande:
    jag har oxå haft problem me mens å så pga att ja vägde för lite.. antar ja.. blev strul när ja tappade ngr kg hyfsat fort.. e du underviktig alltså? alltid eller har du tappat nyligen?
    ja jag väger ju för lite för att min mens ska fungera och allt det där med ägglossningen .. har fått provera nu för att se om det blir bättre. har varit underviktigt de senaste 3 åren tror jag. min kropp verkar inte förstå att den ska lägga på sig lite av allt det som hamnar i den :)
  • karroliten

    förstår hur du menar.. när man vill gå upp (för att kunna bli gravid) då fattar inte kroppen att den måste de! ja lyckades gå upp nästan allt ja hade gått ner, men då blev ja sjuk å hade svårt att äta--> tappade nästan allt igen :P

  • Myrbo86

    Hej, jag är en till med mkt lågt BMI. Just nu håller jag på med ett IVF/PGD försök och läkarna sa att jag behövde gå upp i vikt. Jag försökte med att äta som en häst, men det funkade inte riktigt... Det vill helt enkelt inte fastna!!!

    Jag gick till hälsokostaffären och frågade om det fanns någonting som hjälpte om man ville gå upp i vikt och då fick jag proteinpulver för maximal viktökning som många idrottare använder. Har funkat lite gran för mig faktiskt, gått upp några kilon och kan tipsa er att testa det. Är inte det goaste jag druckit, men jag blandade det i en mixer med lite is, mjölk och glass så blev det godare =)

    SUPER GAINER, för maximal viktökning heter det.

    Lycka till...

  • lilly85

    Jag har faktiskt lyckats gå upp! Har kört äta-ofta-och-mycket-helst-ganska-sent-på-kvällen-metoden Så snart kan jag kanske sätta igång med nästa steg, bebisverkstad!

Svar på tråden Är jag ensam om det här??