• Merze

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Här är en till som inte blivit gravid ännu med tvåan.... Födde en so´n i april 06 efter att kört oskyddat i hur många år som helst, dock ej försökt aktivt....utan upptäckte att mensen uteblev helt plötsligt...
    Nu är jag jätterädd att det kommer att ta lååång tid igen, vill ju inte att det skall ta för lång tid mellan barnen ( lyxproblem känns det som i bland... försöker trösta mig med att man har en men det e inte lätt när alla blir gravida hela tiden i ens bärhet.....
    Nu har vi försökt sedan i höstas.... tänker ringa gyn på måndag...

• Merze

Hej Maribel!

JAg har inte fått tid ännu att ringa till läkaren.... har inte kommit loss på jobbet & jag vill inte att ngn skall veta.....hoppas att jag koller loss i morgon så jag kan ringa ostört..... Hade varit så skönt att veta...

• Merze

I dag har jag gjort det!! Ringt gyn & vi fick en tid 14 April
    Sååå skönt att få hjälp! och få reda på vad det är som gör att det tar en sådan låååååång tid. Vi fick också en tid innan vi försökt ett år eftersom det tog så himla många år förra gången...
    Får man gratis IVF om man fått ett barn naturligt en gång?

• Merze

Jag har också hört att man får betala IVF för andra barnet, får se vad de säger... men mna kan ju alltid hoppas på att det e ngt lätt åtgärdat....Jag har faktiskt inte alls någon koll på vad det finns för olika behandlingar....Måste väll sätt mig in i det.. finns det ngn bra sajt på nätet?

Densiste.... Jag förstår & håller med dig!! VI har inte anv ngra medel så att säga för att bli gravida & vi har inte haft ngt MA/MF vad jag vet i alla fall...

Själv är jag mest nervös för vad som komma skall ..... Man känner sig ju rätt utlämnad

maribel skrev 2008-03-05 23:34:23 följande:
    Vad bra att ni fick en tid, vi gjorde utredning förra gången och man hittade inget fel så nu slipper vi utredning iallafall. Samtidigt som det är irriterande att det tar tid när det inte finns fel! Jag frågade om ivf men tydligen är reglerna så att har man ett gemensamt barn redan så måste man betala själv för ivf och då ingår endast ett försök. Kanske är det skillnad på landsting emellan. Det finns ju andra behandlingar att prova först men ivf är ju tydligen den effektivaste sättet.
  • Merze

Tack MAribel!! Sklll genast gå in på denna sida!!
    Kan vara skönt att ha några i samma situation att diskutera lite med.... & som lever i det NU...

Får man insem gratis när man redan har barn?

Merze

• Merze

Nej vi ahr inte gjort någon utredning tidigare, men ngt innom mig säger att det måste väll gå eftersom det har gått att få barn utan hjälp en gång tidigare, även om det tog ett tag innan det tog sig...
    Vi skall dit om en månad, den 14/4 det är inte sååå långt kvar att vänta. Kanske hinner det att ta sig innan dess så att man slipper att gå igenom allt... Ja hoppet e det sista som överger en .

Ok om en insemination kostar det såundrar jag varför IVF skall kosta 25000 kr? om man nu betalar de själv.... Det e väll ngn som sitter & får STOOOOOR bonus på andras infertilitet... (Har en vän som har gjort Måååånga utan att det lyckats)
    Håller tummarna för er i nästa vecka
    Vi hörs

• Merze

Bekanta som bara blir gravida utan att vilja det, urs för sådana!! Tyvärr skulle det nog vara bättre om det var svårt för alla att bli gravida.....Så att man verkligen vet om man vill..... det finns aldeles för mkt slappa föräldrar som inte bryr sig om sina ungar. Man kan undra varför de blev gravida i stället för ngn som verkligen vill och som dessutom skule ge barnen ett bra liv. japp så e livet.......

maribel skrev 2008-03-13 10:40:19 följande:
    Ja, lite konstigt att man som förstagång kan göra många ivf utan kostnad och sen måste betala fast man inte testat det tidigare. Vi hoppas också att det ska "ta sig" innan besöket, inte lite press man har då på sig ! Är just nu i en "irritationsperiod" har en kompis som inte vill ha barn men hennes kille däremot och de blev gravida på 3 försöket.Men men man ska ju tänka positivt, det har ju funkat en gång tidigare.
  • Merze

Välkommen! Hoppas att det tagit sig denna gången då Men att du inte blir gravid beror inte på att du tänker på det, det är en tråkig myt.... Vi har använt ÄL tester nästan hela tiden och ändå blir det inget... Vi skall på utredning i mitten av april, vi vill inte att det skall gå för lång tid melaln ettan & tvåan så det är därför vi söker hjälp nu.... Vi får hoppas på att vi snart blir tjocka
    Lycka till

Drutten01 skrev 2008-03-13 19:50:29 följande:
    Hej, jag hoppar också in här! Har en son som fyller 7 i juni, och har försökt fixa en tvåa i snart ett år. Har varit hos gyn och lämnat blodprov, dels ett som togs på tredje mensdagen, och ett ska jag ta i nästa vecka, då det är en vecka efter ägglossningen.(Fick utslag på ÄL-testet i måndags, så det kan ju ha hänt nåt...men va f-n, det har ju inte tagit sig de andra gångerna jag fått utslag, så speciellt hoppfull är jag ändå inte..!) Om jag inte blir gravid snart så får jag beställa en tid för utredning, men jag hoppas att jag slipper, för det känns som en stor grej att dra igång, liksom. Vet att mycket sitter i "huvudet" och att det kan släppa om man slutar tänka på det. (Sonen blev faktiskt till när jag ställde in mig på att: "nu skiter vi i detta". Men det är svårare denna gången...ja, ja, man får kämpa vidare....Lycka till, allihopa!
  • Merze

Håller med dig om att det är SVÅRT att släppa det! Speciellt då det fullkommligt ploppar ut barn runt omkring en.... Barn nr ett har jag inte ont av när folk får men tre!!! Vår etta är 23 månader men eftersom jag blir 34 i år så tycker jag att man inte skall vänta.... Speciellt då jag veta att det tog tid att få ettan.....
    Å andra sidan så kommer jag att bli sååååå GLAD när jag plussar denna gång!!Nu har vi ju kämpat medvetet.... med ettan så hade vi inte brottom... var fullt upp i livet mend jobb jobb jobb ...

Har BIM den 22/3 håller tummarna som bara den Hoppas hoppas...

Drutten01 skrev 2008-03-14 19:10:46 följande:
    Svar på #22Tack, Merze! Ja, vi får verkligen hoppas att nåt händer snart! Hur gammal är din "etta"? Vi kommer ju att få rätt stor åldersskillnad på barnen om vi får ett till..det är delvis självvalt, men pga att jag var sjuk för ca 3,5 år sen (hade en tumör, fick cellgifter/strålning, är nu helt frisk), så kan man väl säga att det blev skjutet på framtiden då. Sen stundade bröllop, och då ville jag inte vara gravid/ammande; måste ju kunna fira ordentligt, liksom! :) Och så händer ingenting när man äntligen bestämmer sig för att prova! Typiskt!! Hoppas att du har rätt om det där att det är en myt...för det är onekligen svårt att släppa det. Eller vad säger ni, girls??
  • Merze

Ha ha då kanske jag e gravid nu då för jag har varit såå himla sujuk att jag haft noll koll & tror inte ens att vi lyckats pricka in ÄL denna gång....
    Vilket sammanträffande att att vi e lika gamla & barnen med
    Här hemma är det mkt jag vill!! & nej för tillfället ... Men det är härligt att det går att kominusera mer & mer med de små människorna. det är ett nytt plan man ha r kommit in i i sin föräldraroll... Härligt att man i all afll har ett barn, det gör väntan på tvåan lättare tror jag...Håller med om att man inte prickar dagar på samma vis längre. Känner inte av några symtom ännu men räknar med att det kommer som en avlöning ngn gång när barnbidraget kommer...
    Vi får hålla tummarna att det snart blir nya bebbar

maribel skrev 2008-03-14 23:38:22 följande:
    Säger också välkommen "drutten" och hoppas att ni plussar snart, vet att det där "det funkar när man inte tänker på de" är en myt men för oss var det också så. Vi hade försökt flera år och så just den månaden när vi sa att vi skippar allt med ägglossning eftersom vi skulle göra ivf tog det sig. men nu förösker man ju tänka att inte tänka på det och då tänker man ju iallafall.Jag trodde man skulle vara lugnare denna gång men jag är lika orolig eftersom man vet att det funkat tidigare och vill ju inte ha för stort glapp mellan barnen. Är ju inte direkt spännande längre med att pricka dagar.Meze -vår dotter är också 23 månader och jag fyller 34! Har förresten bim 17/3 men känner redan den välbekante mensvärken, blä!
Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a