• maribel

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Förra gången tog det 2 år tills vi blev gravida på naturlig väg efter två misslyckade inseminationer.Sedan fick vi vår underbara dotter. Hade ett hopp att det skulle gå fortare denna gång men nu börjar försöken rulla på och oron komma smygande. Man får tillbaka samma känslor igen och för alla runt omkring så poppar barn fortfarande fram och ingen förstår hur man känner sig. Finns det fler som också håller på med barn nr 2 och det tar tid.

• Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a
  • LALLA1

Hej hej... Här är en till som ha svårt att få till även andra barnet. Vi försökte i 3 år innan vi fick på dotter som till slut kom till via IVF. Nu är vi igång igen men nu är det andra saker som strular för oss. Känner igen dom gamla känslorna och man börjar tro att det kanske inte blir något syskon...Ledsen. Men men det känns ändå lite bättre denna gång eftersom jag redan har en guldklimp och det är väl det som gör att man orkar att kämpa.Glad

• maribel

Ja man vill ju att det ska bli ett syskon inte alltför långt emellan. Hur gammal är er dotter, ska ni göra ivf igen?

• LALLA1

Vår dotter är nu 2 år och 4 månader Skrattandeoch vi vill göra en ny IVF väntar på en massa provsvar så jag vet inte när vi får sätta igång. Hoppas att det blir snart, vill inte vänta längre Skrikandes

• Missvampiria

Vi gjorde IVF efter nästan 4 års försök att bli gravida och fick en son i januari -07. Nu har vi börjat med syskonförsök sen november -07, men än har det inte tagit sig...
    Vi hoppas att vi ska lyckas på naturlig väg, men i värsta fall så har vi 8 embryon ligger i frysen som potentiella syskon.
    Säger som LALLA1 att det är lite lättare den här gången när man redan har en liten älskling som stärker en Men det är ändå jobbigt när ALLA ska ha barn nu igen. Vet 5 stycken som ska föda i höst...

• Merze

Här är en till som inte blivit gravid ännu med tvåan.... Födde en so´n i april 06 efter att kört oskyddat i hur många år som helst, dock ej försökt aktivt....utan upptäckte att mensen uteblev helt plötsligt...
    Nu är jag jätterädd att det kommer att ta lååång tid igen, vill ju inte att det skall ta för lång tid mellan barnen ( lyxproblem känns det som i bland... försöker trösta mig med att man har en men det e inte lätt när alla blir gravida hela tiden i ens bärhet.....
    Nu har vi försökt sedan i höstas.... tänker ringa gyn på måndag...

• Fidget

Här är en till! Har en dotter född -o4 och vi har försökt med syskon i snart två år, 21 försök Egentligen längre än så eftersom vi kört oskyddat ända sedan hon föddes. Dottern blev till utan egentlig planering så jag vet inte hur lång tid det tog.

Jag har varit och testat mig óch allt ser jättebra ut. Har även ÄL varje månad. Mannen däremot har inte testat sig och vill inte göra det heller.

• maribel

Känns alltid skönt att höra att man inte är ensam med att ha samma "problem". Alla ens vänner blir ju gravida snabbt så man hör ju aldrig om andra som också försökt länge.

Vår dotter är född mars 06 och vi har också försökt sedan hösten, vi har gjort utredning förra gången men man hittade inget fel. Hoppades ju att det skulle gå snabbare denna gång men som ni säger så blir man ju orolig att det inte ska fungera även om man självklart är jätteglad att ha fått ett barn. Och precis som förra gången ser man alla magar runt omkring en.

Merze- hur gick det med läk.

• Merze

Hej Maribel!

JAg har inte fått tid ännu att ringa till läkaren.... har inte kommit loss på jobbet & jag vill inte att ngn skall veta.....hoppas att jag koller loss i morgon så jag kan ringa ostört..... Hade varit så skönt att veta...

• maribel

Vi har ringt läk och fått en tid i mitten av mars, men vi har ju gått där tidigare. De ville helst att vi skulle vänta ett år men eftersom det tog låång tid förra gången så fick vi tid. Klart man vill att det funkar av sig självt men man vill ju gärna ha hjälp innan det tar alltför lång tid.

Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a