Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a
Hej,
Har smygläst hos er ett tag, men nu sitter jag här och gråter och känner att jag måste få skriva av mig lite.
Maken kom äntligen fram till reproduktions centrum i Uppsala idag efter att ha försökt i en veckas tid. Men vi fick verkligen inte det svaret vi väntade oss....
Vi gick där för två år sen och gjorde en IVF som misslyckades och sen kom sonen till "naturligt" någon månad efter det. Jag letade äl i över ett års tid och hittade kanske 2-3st så jag misstänker att det var något strul med den och att den kom igång efter IVFn (jag blev väldigt överstimulerad). Då gjordes ingen utredning på mig, för jag har en reumatisk sjukdom och starka mediciner som jag då varit utan i 1,5år och började bli väldigt dålig.
Nu när vi planerar nästa barn ville jag ha en utredning för att se om det ens är värt att prova själva. Jag måste sluta med mediciner 6månader innan så jag hinner bli ganska dålig till dess.
Men nu säger de att vi måste försöka själva i ett års tid den här gången också innan vi får hjälp ! Jag får nästan andnöd och panik bara av att tänka på det. Och bli så arg att jag inte fick någon utredning sist. Till råga på allt så är min pappa dödlig form av cancer också och kommer max leva 5år till och jag vill juh så gärna att han ska hinna träffa vårt nästa barn också
Vi har ett ägg kvar i frysen, tror ni man kan kräva att få det innan ett år gått? Det är juh ändå vårt och vi betalar för det ?
Ursäkta det långa inlägget, men jag är så otroligt ledsen nu.