• TeresaJ

Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a

Hoppar också in här! Har en son som är 7,5 månad. Har precis fått min mens åter efter amningen. Det tog 2 år innan han blev till.
    Vi gick på utredning innan honom och de hittade inget fel på någon av oss. Vi gjorde 2 st misslyckade inseminationer och en IVF som slutade i tidigt MF. Jag hann bara tesat plus och sen kom mensen/missfallet. Det var så hemskt men 3 månader efter det så blev lillkillen till på naturlig väg? Verkligen förvånande.

Nu sitter jag här och hade hoppats att jag redan var gravid. Fick Äl för ca 2 veckor sen eller älsekret. Gjorde aldrig ett test. Min man vill också ha ett barn till men är ändå väldigt nöjd med ett. Han vill inte göra IVF en gång till så blir det inte på naturlig väg så orkar han inte gå vidare. Han säger det just nu ialla fall. Jag förstog nog aldrig hur jobbigt det verkligen var för honom med utredning och sen alla försök.

Vad var det någon hade skrivit om Pergo? Kunde den förstärka äL?

• TeresaJ

Åh, nej. jag blev helt avbruten. Nu har lillkillen fått lite mellis. Jo, vi har som sagt inte försökt så länge på tvåan men med vår bakgrund så är jag redan orolig att det kanske aldrig blir någon. Det kommer antagligen att ta lite tid iallfall.

Jag vill verkligen gratta er som plussat! Så otroligt roligt!
    Hoppas att vi andra snart också får följa i era spår.

• TeresaJ

Lycka till Drutten! Jag kände inget speciellt när jag tog pergo. Möjligtvis att det spände lite i äggledarna men annars så var allt helt ok. Hoppas att det blir så för dig med.

Kanske borde höra av mig till kliniken om det inte tar sig efter några försök och se om det skulle kunna hjälpa även mig? Visserligen så hände det ingenting när vi gjorde inseminationerna. Jo, blåsan växte och allt det där men jag blev ju aldrig gravid. Hmmm hade verkligen hoppats på att få slippa gå dit något mer.

Jag känner precis igen mig Me2 med den där stressen att gå från jobbet. Jag berättade aldrig någonting på mitt jobb för mer skvallersnackande kvinnor på en och samma plats får man leta efter! Jag kände mig också jätte stressad och mådde riktigt dåligt av att vara borta och av allt det där smygandet. Jag tror att det gick bra och att de inte fick reda på någonting men man vet aldrig. Hoppas att du slipper göra IVF. Hoppas att ingen av oss behöver göra det!

• TeresaJ

Drutten: Jag hoppas att det går vägen utan problem. Kände inget förrän blåsan var stor, det var då det spände tror jag. Vad skönt att du kunde berätta för dom på jobbet. Det hade jag också gjort om jag hade kunnat.

Me2: Det hjälpte säkert mycket att kunna berätta. Har inte hunnit läsa igenom alla sidor ännu men måste ni göra en ny utredning nu? Jag trodde bara att man behövde gör det en gång?

• TeresaJ

Drutten : Hur har det gått? Något utslag ännu? Vad härligt när de ser att det finns blåsor!

Borde själv ha ÄL på söndag OM nu min cykel har kommit igång som den ska, vill säga? Hoppas att den har det för då finns det ju en liten chans. Jag hoppas att vi ska klara det på egen hand denna gång också men jag känner en viss oro.

Tycker också att det bara är så häftigt när någon här plussar!
    Det ger oss andra stort hopp.

Svar på tråden Söker fler som har svårt att bli gravid även med 2:a