Fylling till bakpotatis
Funderar på att ha bakpotatis någon kväll, men har idétorka på fyllningar och goda röror att ha i!
Så ge mej era bästa och smarrigaste tips, tack!
Funderar på att ha bakpotatis någon kväll, men har idétorka på fyllningar och goda röror att ha i!
Så ge mej era bästa och smarrigaste tips, tack!
Jag tycker det är godast med en enkel fyllning som creme fraiche, lite rom och hackad rödlök men man kan ju ha i vad som helst.
Goda skaldjursröror
Tonfiskröra
Bara smör
Getost eller annan ost som smälter
Tack!
Fler som har några tips?
Puffar..
Antingen gör jag skagenröra (räkor, purjolök, majonäs, creme fraishe, citron) eller så göra jag en kesoröra med rökt skinka och purjolök. Krydda med salt och peppar eller lite senap. Går även att hacka ner ett äpple och krydda med curry!
cremfraise
lite majonäs
hackad dill
hackad rödlök
röd rom
räkor
Åh så många smaskiga tips!
Blir ju sugen på bakpotatis redan nu!
Kan tänka mig att det skulle vara gott med något som är salt och krämigt och krispigt eftersom potatisen är väldigt osalt samt lite torr och mjuk. Så jag skulle blanda något krämigt, tex crème fraîche, med något salt/krispigt, förslagsvis en kombination av några av följande saker:
soltorkad tomat
oliver
hackad lök/purjo
tärnade tomater
strimlad skinka eller typ parmaskinka
tärnad rökt lax
tärnad kyckling
smulad fetaost
smulad ädelost
pressad vitlök
ingefära
riven pepparrot
dill
curry
jaaa.... kanske inte var så mycket hjälp
kapris
En smarrig tzatziki till är MUMS!!!! :)
jag gillar att ha naturell keso 4%. sen antingen ha 1/2 burk tonfisk eller grillad kyckling som är kryddad med knorrs kycklingkrydda och så wokgrönsaker med stekt purjolök till.