• Anonym (:-()

Kommer jag nånsin få en pojkvän?

Är bara 17 år men är SÅ trött på att hela tiden vara singel. Jag har aldrig haft en pojkvän även fast jag har varit kär i flera killar. Ingen gillar mig tillbaka på samma sätt.
    Den senaste killen jag var kär i vet jag skulle ha kunnat tänkt sig att bli ihop med mig om han inte hade haft en flickvän som han älskade

Jag är inte vacker...jag är inte ful heller...
    Killar ser mig antingen som en kompis eller bara som "den där tjejen som är snäll, men som jag inte kan tänka mig att bli ihop med".
    Jag kan inte tänka mig att någon skulle fantisera om mig i hemlighet.
    Jag är så TRÖTT på att bara vara kär hela tiden..det är jobbigt med så mycket känslor som jag inte får utlopp för!

Jag är avundsjuk på alla som har någon att gosa med, någon att prata med allt om, någon att älska och som har någon som älskar en tillbaka.
    Vänner har jag nog av, när ska den rätta killen komma?
    Någon som känner som jag?

• Svar på tråden Kommer jag nånsin få en pojkvän?
  • Anonym (!!)

Det är klart du kommer att få en pojkvän!! Ta det lugnt bara, då blir det bäst, jaga inte på utan låt det ta den tid det tar! Mitt tips är att vara vän med den man sedan blir tillsammans med, så om du har många killkompisar så vet man aldrig vad som kan hända i framtiden!

• Anonym

känner igen mig då jag var 17 år.
    jag var okysst fram tills jag var 15-16 (hade inte ens fått en puss av ngn) men sen så gick det faktiskt ganska fort.
    jag var oxå sådan som ingen intresserade sig för, men det vände. du är "bara" 17 år, fast jag vet, det känns inte som "bara" när alla andra får vara lyckligt kära och ha intressenter efter sig.

ta vara på tiden istället, satsa på skolan, bygga kompisrelationer med både tjejer å killar och intressen. kärleken kommer även om det inte känns så.

• Anonym

Oj oj oj, det kunde varit jag som skrev det där för ca 9 år sedan. Jag var okysst och oskuld tills jag var 21, då jag träffade min första pojkvän. Det höll inte men jag blev en erfarenhet rikare. Men det var precis som att det lossnade och jag fattade att även jag faktiskt kan bli älskad för den jag är och speciellt att killar faktiskt kan åtrå även mig. Jag ägnade ett intensivt år åt att leka runt efter att det tog slut och jag började då tröttna på allt det ytliga, det är ju inte jag, men totalt oplanerat så träffade jag mannen i mitt liv, jag var inte ens ute efter att träffa nån ny, jag hade precis flytatt till ny stad och ville ägna studietiden åt att dejta på sin höjd, och skaffa nya kompisar. 6 dar efter att jag flytatt hit så var jag på första dejten och sen var det klart. Nu sitter jag här snart 4 år senare, gift med samme kille och väntar första barnet om ca 2 månader. Så du ska se att när du minst anar det så står han där, även om du inte vill tro på det nu och är precis lika övertygad som jag var vid 17 års ålder om att jag ALDRIG skulle träffa nån. TA det lugnt med sexbiten bara och vänta tills du hittar nån som du verkligen tycker om, gör det INTE för att få det överstökat.

• Anonym

Ska till gymnasiet snart och känner en jäkla press på mig att bli av med oskulden, kanske för att jag är kåt så ofta och får aldrig någon hjälp;D men jag vill jätta gärna ha en mysig pojkvän :'(

Tack för alla era svar! Känns skönt å veta att man inte är ensam...
    Det kanske finns lite hopp trots allt hehe :P

• LillaPaula
    Anonym skrev 2008-02-27 23:16:25 följande:
    Ska till gymnasiet snart och känner en jäkla press på mig att bli av med oskulden, kanske för att jag är kåt så ofta och får aldrig någon hjälp;D men jag vill jätta gärna ha en mysig pojkvän :'(
    Snälla snälla snälla. gör det INTE för att få det överstökat, utan vänta istället. det betyder inget om man är oskuld eller inte mycket "coolare" att vänta på en kille som bryr sig om en och är rädd om en innan man hoppar i säng med någon. tycker det är så himla synd när unga tjejor känner krav på att ha sex. låt det ta sin tid och njut av dig själv.. hehe

Kan bara hålla med dig. Har ju själv inte förlorat oskulden ännu heller men, Anonym, gör det inte för att få det överstökat. Det är verkligen inte värt det.
    Det är fler i vår ålder som är oskulder än du kanske tror.
    Precis när jag trodde att jag var den enda oskulden som existerade så fick jag reda på att hälften av alla tjejer i min klass är det!
    Jag tänker vänta tills jag hittar en kille som jag verkligen blir kär i.
    SÅ speciellt kan det ju inte vara med sex så man inte kan vänta..det lär ju knappast bli speciellt om man gör det med någon man knappt gillar =/

LillaPaula skrev 2008-02-28 01:02:19 följande:
    Snälla snälla snälla. gör det INTE för att få det överstökat, utan vänta istället. det betyder inget om man är oskuld eller inte mycket "coolare" att vänta på en kille som bryr sig om en och är rädd om en innan man hoppar i säng med någon. tycker det är så himla synd när unga tjejor känner krav på att ha sex. låt det ta sin tid och njut av dig själv.. hehe
  • Björnmossa

Allt blir annorlunda efter gymnasiet, lovar!

Apropå första gången... du kommer minnas det resten av livet, så se till att det blir värt att minnas! Och själva sexet kommer garanterat bli ganska fumligt, så satsa på att välja en partner och ett tillfälle som du kommer tycka om att tänka tillbaka på.

• LillaPaula
    Svar på #7
    Vill bara förklara en sak i lite snabba drag (måste verkligen sova snart ju)

Första personen jag hade sex med var helt fantastiskt han var såå otroligt försiktig och gjorde allt för att jag skulle trivas och det inte skulle göra ont. (vi avbröt till och med första gången för att HAN inte ville känna att jag hade ont och endå tyckte jag mest att det sved lite.. På grund av att jag väntade tills jag träffade en kille som hade respekt och gillade mig så fick jag en underbar första gång.. =)

Men där emot så var jag ung och dum senare i livet och har haft sex med två personer som inte brydde sig ett skit om mig o jag mest låg och tog emot.. var det värsta sexet jag har haft tänkte på annat hela tiden för att få tiden att gå, visst jag var med på sexet men det var inget bra på grund av att vi brydde oss inte om varandra. Vilket gjorde att det tog väldigt lång tid innan jag kunde börja njuta av sex igen. tyckte messt det var äkligt kletigt och inget skönt.. så att ha sex bara för att ha det kan förstöra synen på vad man tycker om sex väldigt länge vore sig man är oskuld eller inte.
    men nu har jag lyckats få till bara min kärlek till sex hehe skulle inte kunna leva utan det=)

Hoppas det inte blev helt oläsligt är så himla trött så godnatt och tänk till många gånger innan ni bara hoppar isäng för att få det "överstökat" ni sårar bara er själva.
    Kram.
  • lingonben

Nog ganska vanliga tankar du har,
    kan bara ge ett råd .. gå inte efter utseende
    när du väljer .. och sluta leta, då händer det, ofta

Svar på tråden Kommer jag nånsin få en pojkvän?