• grisekno

Har du salt i vattnet när du kokar pasta?

Själv har jag sällan salt i pastavattnet, tycker inte det blir så gott... Fast det är väl vad man är uppvuxen med, antar jag. En del tycker det inte smakar något utan salt, medan jag tycker att det kan smaka för salt. Det är ju inte så ofta jag äter pasta utan något till heller.

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du salt i vattnet när du kokar pasta?
  • isisisis

Självklart är pastan godare om den är saltad.

På sista tiden har jag slutat salta i vattnet,utan saltar efteråt istället.

Det går åt mindre salt,och det är lättare att dosera.

• isisisis

Självklart är pastan godare om den är saltad.

Möjligen kan man utesluta saltet om man har en pastasås till och blandar pastan med,men om man äter den till tex köttbullar så smakar det inte gott om den är osaltad tycker jag.

På sista tiden har jag slutat salta i vattnet,utan saltar efteråt istället.

Det går åt mindre salt,och det är lättare att dosera.

• johannaringer

Jag saltar vattnet. Den godaste pastan får man om man har i en klick smör när man precis har hällt av vattnet.. mmmm..

• isisisis
    johannaringer skrev 2008-02-26 16:09:21 följande:
    Jag saltar vattnet. Den godaste pastan får man om man har i en klick smör när man precis har hällt av vattnet.. mmmm..
    Instämmer!
  • Fragile Angel
    isisisis skrev 2008-02-26 16:12:13 följande:
    Instämmer!
    Instämmer.
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • CeeJay

Nej jag smaksätter inte vattnet, det slängs ju bort ändå Jag kryddar på själva pastan sen när den är färdigkokt.

• Dott

Jag tycker det blir allra godast om man kokar pastan med en tärning mörk oxbuljong i vattnet. När pastan är klar har jag på lite Bengt Frithioffsons olivolja med citronsmak...MUMS!!!

• Sparkle

Jag saltar endast för att pastan inte ska klibba ihop sig... *Så jag har yttepytteliten salt i..

• vildaungarnasmamma

nej, smaksätter inte vattnet på nått sätt.
    utan kryddar pastan efteråt om det behövs, men oftast äter vi pasta med tex pastasås, köttfärssås eller nån annan sås och då får man ju kryddorna därifrån.

• Sapho

jag saltar inte pastan, tycker inte det smakar någon skillnad så jag tycker det är lite onödigt. Här i lite smör istället efteråt så det inte klibbar ihop sig och så sonen får lite extra fett.

Svar på tråden Har du salt i vattnet när du kokar pasta?