Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: Thin Lizzy |Visa alla inlägg
  • Thin Lizzy

Blöder när jag ammar

Min ena bröstvårta är sårig och sprucken. Jag använder amningsnapp och det verkade vara på väg att bli bra.
    Nyss när jag ammade blödde det. Det rann blod ur munngipan på min son, såg så himla obehagligt ut. Jag fortsatte amma trots det, det gjorde inte så ont och blodet försvann, det var bara mjölk på slutet när jag tittade.
    Igår var det lite blod i min sons kräks, det var ljusrosa.
    Är det farligt för honom att få i sig lite av mitt blod? Vad händer om jag slutar ge honom från det ömma bröstet?
    Snälla, håller på att få panik. Det kändes så äckligt när det rann blod ur hans lilla mun.

• Svar på tråden Blöder när jag ammar
  • Thin Lizzy

Det har bara blött mycket en gång och lite någon annan då jag sett det efteråt i nappen och på hans kräks.
    Oftast gör det bara ont precis i början, så jag håller ut och låter honom suga.
    Blir han mätt om jag bara ger honom från ett bröst? Jag har inte testat att pumpa ur, är det svårt?
    Ska till Apoteket senare och köpa salva.
    Usch, detta är så jobbigt och jag har inte fått någon bra kontakt med disktrikssköterskan, så jag har ingen att prata med. De håller på att organisera om här, så jag har fått ringa och ringa och jaga för att få tag på dem och komma och väga. Hembesöket bokade vi in till på fredag. Det kändes så skumt att inte ha tid att prata ordentligt första gången jag träffade henne, bara väga och sen gå igen.

• Thin Lizzy

Har testat lite utan amningsnappen nu igen. Plutten får tag och suger bra ibland, men oftast släpper han efter bara ett par tag, börjar rota och "picka" på bröstet och suga på sin hand istället. Jag fattar inte varför han slutar suga? Om jag håller hårt om huvudet så han inte kan spotta ut vårtan (så gjorde de på BB) ökar chansen att han börjar suga ordentligt, men det känns svårt. Efter en stund blir han ju så hungrig och ledsen. Då bär det mig emot att fortsätta försöka istället för att ta fram amningsnappen som gör honom nöjd direkt.

Svar på tråden Blöder när jag ammar