• AYE

    Aprilpappor del 3 - the final countdown

    Startar en ny tråd då den förra stängdes ner:

    Tabellen:
    BF 02/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 03/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 06/4 - Mimen 27 år - Uppsala - Första barnet
    BF 07/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 08/4 - fyrabarnspappan 37 år Tumba/Stockholm - Femte barnet
    BF 08/4 - Hockeytoken 25 år - Halmstad - Andra barnet (frugans tredje)
    BF 08/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 09/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 09/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 09/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 14/4 - Danne08 32 år - Sundsvall - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 20/4 ? hannandreas 27 år ? Örebro ? Första barnet
    BF 23/4 - Hubble 28 år - Nyköping - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 26/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 29/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

  • Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown
  • fyrabarnspappan

    Ja det stämmer nu är det final countdown. ska bli kul å se vems
    tjej/sambo/fru som slussar först.en annan har ju lite rutin på förlossningar efter fyra barn men en sak e ju säker ingen förlossning e den andra lik, har ju bara gått fortare å fortare för frugan .När Elliot föddes gick vattnet på parkeringsplatsen till sjukhuset sen vart det å släpa frun till akutmottagningen för vi skulle inte hinna till förlossningen enl.frun och det stämde Elliot föddes på en brits i korridoren på akuten.Så den här gången kanske man ska tälta på parkeringen till sjukan så att man hinner in ...Ha det gott killar/fyrabarnspappan (snart fembarnspappan)

  • AYE

    WoW! Låter ju helt underbart med så snabba förlossningar. Själv siktar jag in mig på en mer långdragen historia... O går det fortare blir man ju bara positivt överraskad. Är helt övertygad om att vi kommer att åka fram och tillbaka till förlossingen och få vända hem några ggr innan det är i full gång...

  • JojjeB

    Som jag nog nämnt tidigare så var vår första födsel något seg. 17 dar över tiden fick vi starta igångsättning för att grabben skulle vilja titta ut. Det blir väldigt utdraget att vänta så länge, för att inte snacka om hur jobbigt det är för gumman. Förhoppningsvis kommer vårt aprilbarn lite mer planenligt..

  • Dryorophus

    Jag är också inställd på en långdragen historia. Men jag vill inte att den skall ta mer än ett dygn...Då blir det bara drygt.

  • Dryorophus

    Det börjar arta sig. Känns visserligen som tjejen fått sin vilja igenom mer än jag har fått.
    Men men, jag gillar de förslag hon kommit med.

  • AYE

    Namnpåhittandet börjar kännas bra.
    Namnen har satt sig ganska bra nu och man börjar vänja sig vid dem, oavsett om det blir en tjej eller en kille. Sen så sägs det ju iofs att många ändrar sig i namnfrågan efter födelsen.
    Vill dock inte ha en massa släktnamn inbakat i hans/hennes namn.

  • JojjeB

    Här är det totalt blankt när det gäller killnamn. Vi har några tjejnamn som känns ok.
    Vår bebis har fått för sig att det där med konventionell födsel genom musen inte är något för han/henne. Han/hon försöker tränga sig igenom magsäcken för att dyka upp strax norr om naveln. Det gör tydligen ganska ont om jag tolkar frugans grimaser rätt.

  • logix

    Vi är faktiskt helt överens när det gäller namn! Vi har ju tjuvkikat och det blir en pojke som kommer att heta Melvin!

    "Han/hon försöker tränga sig igenom magsäcken för att dyka upp strax norr om naveln."

  • logix

    Hoppsan, hände nått med inlägget ovan... Nåja!
    Det jag tänkte säga var att vår lille kille försöker med precis samma sak! Spring i dom benen kan jag säga!

Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown