• AYE

Aprilpappor del 3 - the final countdown

Startar en ny tråd då den förra stängdes ner:

Tabellen:
    BF 02/4 - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 03/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 06/4 - Mimen 27 år - Uppsala - Första barnet
    BF 07/4 - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 08/4 - fyrabarnspappan 37 år Tumba/Stockholm - Femte barnet
    BF 08/4 - Hockeytoken 25 år - Halmstad - Andra barnet (frugans tredje)
    BF 08/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 09/4 - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 09/4 - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 09/4 - Guggu 25 år - Tullinge/Stockholm - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 14/4 - Danne08 32 år - Sundsvall - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 20/4 ? hannandreas 27 år ? Örebro ? Första barnet
    BF 23/4 - Hubble 28 år - Nyköping - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 26/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 29/4 - punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown
  • AYE

WoW! Låter ju helt underbart med så snabba förlossningar. Själv siktar jag in mig på en mer långdragen historia... O går det fortare blir man ju bara positivt överraskad. Är helt övertygad om att vi kommer att åka fram och tillbaka till förlossingen och få vända hem några ggr innan det är i full gång...

• AYE

Namnpåhittandet börjar kännas bra.
    Namnen har satt sig ganska bra nu och man börjar vänja sig vid dem, oavsett om det blir en tjej eller en kille. Sen så sägs det ju iofs att många ändrar sig i namnfrågan efter födelsen.
    Vill dock inte ha en massa släktnamn inbakat i hans/hennes namn.

• AYE

Nu börjar det närma sig ordentligt.
    Slemproppen gick igår och pulsen steg ordentligt. Det blev helt plötsligt väldigt påtagligt med barn och förlossning och hela tjosan. Väskor packades och nummer till förlossningen mfl rotades fram för att ha i beredskap...
    SEN googlades det en del om ämnet och tydligen kan det ta upp till 3 veckor innan det händer nåt. Puuh...

Kanske blir en påskpresent... vi får la se.

• AYE
    Tibita skrev 2008-03-21 17:40:24 följande:
    Allt går ju inte riktigt som man tänkt sig så den 4/4 blir det kejsarsnitt för vår del.Kanske inte vad jag hade drömt om, men det är ju kul att ha ett definitivt datum :)
    Enligt mina källor blir personer födda den 4/4 väldigt välartade.
  • AYE

Siffror ÄR kul...
    Men hur man än vrider på det så får man ett barn som blir en 08a.

Mobiltelefon-historian va ju fan riktigt bra! Undrar hur många föräldrar det var som registrerade nya telefonnummer ifjol?

• AYE
    Adoniram skrev 2008-03-28 17:38:54 följande:
    Ny här på familjeliv. Första barnet på väg. 23:e april
    Välkommen!

O visst börjar det dra ihop sig. Börjar kännas tråkigt att vänta nu. Längtar tills det är dags att möta den nya familjemedlemmen.
  • AYE
    Dryorophus skrev 2008-03-29 00:28:45 följande:
    Fy fan, Verkar som om de kommer dra igång tjejen under helgen...Så jag kanske inte blir en aprilfader...
    Lycka till!!!!
    Hoppas allt går bra!
  • AYE
    Dryorophus skrev 2008-03-30 19:23:25 följande:
    Nu har lilla Nathaniel kommit. Han var 48cm lång och vägde 3340g. Han kom den 30:e Mars kl 00.32.Jag skall nu lägga mig och kramas lite med Nathaniel så tjejen får lite vila.
    [/citat]

GRATTIS!!!
    fyrabarnspappan skrev 2008-03-30 20:33:22 följande:
    [citat]
    Tjena Killar nu får jag inte kalla mig fyrabarnspappan längre..Fredagen 28/3 kl 23,31 Föddes nr 5 Felix ska han heta var 51cm lång å vägde 3595gGrattis Dryorophuså lyca till ni andra
    GRATTIS!!!

Men nu får ni hoppa över till en marspappetråd istället.
  • AYE

Jag och min sambo var på bio igår. Jättemysigt! Men efteråt sa vi att det kanske var sista gången på länge som vi faktiskt, 1.5 timme innan bion började, kunde bestämma oss för att gå. Framöver blir det mer pyssel med barnvakt och allt.
    Jag undrar över vad de som nu är föräldrar önskat att de hade gjort innan de blev föräldrar. Saker som de tänkt att, "Det skulle vi gjort!" Jag är övertygad om att det är en mängd saker.
    Samtidigt som jag är övertygad om att när man väl är förälder... då spelar inte det där med att "gå på bio", eller liknande, nån större roll...

• AYE

Stort grattis till alla nyblivna pappor!

don Thomaso: Tack för tipset! Ska hem och packa väskan direkt efter jobbet.

• AYE

don Thomaso skrev 2008-04-12 18:48:31 följande:

Tack fyrbarnspappan!En liten reflektion från en som just gått igenom sin första förlossning.Bilden av förlossningar var tydligen gaaanska romantiserad.Såg inte mycket i detta som var fint förutom när grabben väl låg på bröstet efter många timmars hårt arbete.Allt dessförinnan var ju ren och skär jävla tortyr!Smärta, illamående, trötthet etcBlod, svett och tårar fick en ny innebörd.Enda tanken var ALDRIG ALDRIG ALDRIG MER!Och nu efteråt är det inte mycket bättre.Ont i hela kroppen, totalt utmattad och antagligen i behov av lång sjukskrivning för återhämntning.Min fru däremot mår oförskämt bra, är löjligt pigg och pratar redan om nästa barn.Lätt för henne att säga Ha det bra där ute i landet
    Stort grattis!!! Trodde inte det var SÅ hårt för pappan att föda barn.

Tycker att det känns som tortyr just nu, när man gått över tiden, och inte ens kan föreställa sig vad man ska göra imorgon... all planeringsförmåga försvinner. Ovisshet. Känns lite problematiskt när man, som jag, vill ha iaf liiite kontroll över morgondagen, men det är kanske just därför att man får vänta lite extra, för att inse att allt annat är ganska oviktigt...
    Att en liten krabat kan ställa till så mycket... härligt!
  • AYE
    Dryorophus skrev 2008-04-16 09:06:07 följande:
    Tycker inte mitt är så dåligt heller.Framför allt inte med de sista fyra.Men hade heldre haft den 2 April (som beräknat)
    Grattis till alla nyblivna pappor!!!

Just nu (1 vecka över tiden) känns alla datum som bra födelsedatum!
  • AYE

10 dagar över tiden... and counting.
    Apropå att räkna dagarna hittade jag via tips av en kille i föräldragruppen en länk där man kan mäta värkarnas tidsintervall på ett enkelt sätt (om man har datorn o bredbandet igång där hemma när det är dags.)

www.varktimer.se

Inatt är det fullmåne så då kanske det är dags...

• AYE
    punkpappa skrev 2008-04-22 00:50:04 följande:
    Fullmånen funkade... Ööh?! I söndags, kl. 15:14 föddes min alldeles egna fantastiska son! Han vägde 3630g och var 49cm lång. Skriver från mobilen så orkar inte skriva så långt, då får jag nog sms-tumme! Lång smärtsam förlossning från kl. 6 lör morgon till kl. 15:14 sön em. Skriver mer när jag e hemma! /Lycklig pappa
    Stort grattis!!!

Och 080420 är ett schysst datum.
  • AYE
    hannandreas skrev 2008-04-23 19:29:40 följande:
    håll med om att det är drygt att gå över tiden. Ogillar läget och försöker komma på någon metod att få igång det hela.
    Ja, det är drygt som f-n att gå över tiden... Känns lite grann som att ha väntat på julafton fast tomten aldrig kom med nåt paket. Första veckan över var en ren jäkla pina. Men nu vet vi att om det inte satt igång av sig själv innan fredag så sätter de igång oss! Bara 2 dagar kvar utan barn. Två LÅÅÅÅÅNGA dagar.
  • AYE

BF 02/4 (FÖTT 30/3) - Dryorophus 23 år - Uppsala - Första barnet
    BF 03/4 - HenrikB 23 år - Uppsala - Första
    BF 06/4 - Mimen 27 år - Uppsala - Första barnet
    BF 07/4 (FÖTT 4/4) - Tibita 23 år - Malmö - Första barnet
    BF 08/4 (FÖTT 28/3) - fyrabarnspappan 37 år Tumba/Stockholm - Femte barnet
    BF 08/4 - Hockeytoken 25 år - Halmstad - Andra barnet (frugans tredje)
    BF 08/4 - Luffare 29 år Karlstad Första barnet
    BF 09/4 - (FÖTT 26/4) - AYE 28 år - Mölndal - Första barnet
    BF 09/4 - (fött 12/4) - Don Thomaso 34 år - Borlänge - Första barnet
    BF 09/4 - (FÖTT 28/3) - Guggu 25 år - Tullinge - Första barnet
    BF 10/4 - Muppen 20 år Kramfors Första barnet
    BF 13/4 - (FÖTT 8/4) - JojjeB 38 år - Viksjö (Järfälla, Stockholm) - Andra barnet
    BF 13/4 - (FÖTT 15/4) - Pappa i april 39 år - Linköping - Första barnet
    BF 14/4 - Danne08 32 år - Sundsvall - Första barnet
    BF 16/4 - Pappoak - Linköping - Första barnet
    BF 16/4 - Emiliaspappa 21 år - Landskrona - Andra Barnet
    BF 17/4 - crusty 34 år - Aspudden (Hägersten, Stockholm) - Första barnet
    BF 17/4 - Sugardaddy 29 år - Umeå - Första barnet
    BF 20/4 ? hannandreas 27 år ? Örebro ? Första barnet
    BF 23/4 - Adoniram 31 år - Köpenhamn - Första barnet
    BF 23/4 - Hubble 28 år - Nyköping - Första barnet
    BF 25/4 - medivh 25 år - Örebro - Tredje barnet
    BF 26/4 - logix 35år - Norrköping/Stockholm - Första barnet (Frugans 3:e)
    BF 29/4 -(FÖTT 20/4) punkpappa 23 år - Fagersta - Första barnet

• AYE

Så äntligen kom hon då, vår älskade lilla dotter. Hon vägde 3785g och var 52 cm lång. En helt fantastisk liten tjej! Förlossningen började segt men accelerade enormt fort mot slutet. Vilken otrolig upplevelse!!! Alla mår mycket bra efteråt men är givetvis helt utmattade.

• AYE

Grattis Logix oxh tack för gratulationerna. Hoppas ni hade en bra Valborg. Vi satt bara hemma och tittade, gosade med o myste med nytillskottet. va härligt det är att hade dem hemma! Hon bara äter o sover mest hela tiden.

• AYE

Grattis Logix oxh tack för gratulationerna. Hoppas ni hade en bra Valborg. Vi satt bara hemma och tittade, gosade med o myste med nytillskottet. va härligt det är att hade dem hemma! Hon bara äter o sover mest hela tiden.

Svar på tråden Aprilpappor del 3 - the final countdown