• marjalena

Bodypump

Ni som brukar köra bodypump, hur mycket vikter lägger ni på vid de olika muskelgruperna?

Jag tycker att det är lite svårt att veta när det är dax att öka på eftersom dagsformen varierar en del....

Vad har ni för vikter på bieceps, rygg, ben osv.... *nyfiken*

• Svar på tråden Bodypump
  • marjalena

Oj vad tungt!! Du måste vara jättestark!

Jag brukar köra 7,5 kg på uppvärmningen. I övrigt såkör jag ungefär så här:

Bieceps: 10 kg
    triceps: 10 kg
    ben: 15 kg (men jag tänker varje gång att det kändes för lätt)
    rygg: 12,5 kg
    bröst: 10 kg
    axlar: så lätt det går nästan

Vid utfallen har jag inga vikter alls, hur många gånger jag än tränar så bränner de lika fint iaf. Suck! Jag hoppas verkligen att de är effektiva!

• marjalena

Inga fler som bodypumpar?

• marjalena

Ms Leia skrev 2008-02-27 22:36:46 följande:

Japp jag gör!Har hållt på i 7 månader, sen min dotter var 2 månaer gammal. Det blir lite sådär vilka pass jag kommer iväg på men jag går helst på 2 bodypump/vecka.Jag är inte i era viktklasser än.Utan stång:Ben: 12,5 kgBröst: 7,5 kg (tycker den är skitjobbig)Biceps 7,5 kgTriceps: 7,5 kgRygg: 10 kg, pga frihandsvändningen som vi kör så tar jag inte mer.Axlar: 5 kg
    Visst är det roligt med bodypump!

Jag skulle vilja lägga på lite mer på rygg, men som du pga frivändningarna så törs jag inte lägga på mer. De trippla roddarna går bra med dessa vikter, men när det blir 7 roddar så blir det för tungt om jag har mer på.

Roligt att höra lite hur mycket ni andra lägger på. Jag tänker på varje pass att jag ska kika lite vad de runt omkring lägger på, men sen glömmer jag bort det
  • marjalena
    Shininganne skrev 2008-02-28 09:51:17 följande:
    Om det finns möjlighet så ta 2 stänger, en som är lite tyngre och en lite lättare. Kör med den tunga så länge det går sen bytar du till den lättare. Enkelt sätt att försöka öka upp sina vikter lite.
    Det var ett smart tips! Man vill ju inte gärna avbryta mitt i för att byta vikter
  • marjalena

Jag vill inte se bodypumpen som ett gympapass. Men det är verkligen svårt att veta när det är dax att öka på vikterna tycker jag. På mitt gym är det lägsta vikterna 1,25 kg, det innebär ju att man som minst kan lägga på 2.5 kg när man ökar.....blir jättetungt tycker jag.

Men tipset att ha två stänger var jättebra, ska jag nog testa om det finns stänger kvar nästa gång

Tack så mycket för era svar! (läser gärna fler svar oxå förstås)

Svar på tråden Bodypump