Inlägg från: Shininganne |Visa alla inlägg
  • Shininganne

Bodypump

Det är ju som du säger ganska olika vad man lägger på men när jag är med på ett pass själv brukar jag köra ganska tungt.
    Ungefär så här brukar det se ut (totalvikt utan stången): uppvärmning 10 kg, ben 30-35 kg, bröst 15-20 kg, rygg 15-20 kg, triceps 15 kg, biceps 7,5-10 kg, utfall 10kg och axlar 5-7,5 kg.
    Allt beror ju också på hur tung den enskilda låten är, vilken dagsform man känner sig i och vilka övningar som finns med i låten men ungefär så där brukar det se ut.
    När jag instruerar maxar jag inte mina vikter men lägger ändå på så att det blir jobbigt.

• Shininganne
    marjalena skrev 2008-02-28 09:32:29 följande:
    Ms Leia skrev 2008-02-27 22:36:46 följande: Visst är det roligt med bodypump! Jag skulle vilja lägga på lite mer på rygg, men som du pga frivändningarna så törs jag inte lägga på mer. De trippla roddarna går bra med dessa vikter, men när det blir 7 roddar så blir det för tungt om jag har mer på.Roligt att höra lite hur mycket ni andra lägger på. Jag tänker på varje pass att jag ska kika lite vad de runt omkring lägger på, men sen glömmer jag bort det
    Om det finns möjlighet så ta 2 stänger, en som är lite tyngre och en lite lättare. Kör med den tunga så länge det går sen bytar du till den lättare. Enkelt sätt att försöka öka upp sina vikter lite.
  • Shininganne

Nä man vill ju inte det, men just i rygglåten är det ju nästan alltid någon paus och då kan man ju passa på att byta.
    Har du fler frågor så bara kör så ska jag försöka svara. Har pga min foglossning inte kunnat köra några pass på över en månad så jag är bara glad för att kunna hjälpa till på detta sätt. Glad

• Shininganne

Jag har bara en stång till allt och bytar vikter på den mellan låtarna så vad jag menar är att man tar två stänger och sen får man anpassa vikten på dem beroende på vilken muskelgrupp som ska köras.
    Tex låt säga att jag vill försöka öka mina vikter på biceps. Om jag i vanliga fall kör med totalt 7,5 kg på stången gör jag en sån stång redo samtidigt som jag tar en stång extra och lägger 10 kg på den. Sen kör jag så länge jag orkar med den tyngsta och när det inte går längre så byter man stång till den lite lättare.
    Jag menade inte att man skulle ha en stång till varje viktval och muskelgrupp, det skulle ju kunna bli hur många stänger som helst nästan.

Svar på tråden Bodypump