Inlägg från: densistemohikanen |Visa alla inlägg
  • densistemohikanen

    Någon mer som ska göra insemination i mitten/slutet pa mars

    Kayo: har ju hort att mensvark ar ett vanligt graviditetssymtom, sa du ska nog inte ge upp hoppet! Hoppas nu pa att du plussar. Jag ska oxa vanta tills BIM dagen, kommer inte att testa innan denna gang.
    For min del sa har det ju gatt over en vecka nu sedan inseminationen. Tycker att jag kanner att brosten ommar lite om jag kanner efter och att brostvartorna ar lite kansligare - detta ar ju en nyhet for mig eftersom jag aldrig brukar kanna nat i brosten... Men jag maste verkligen kanna efter ordentligt, sa jag vet inte, kanske ar det bara inbillning... Igar pa kvallen var jag helt skakis i ett par timmar och hade ingen kraft i benen - det kandes precis som att jag druckit for mycket kaffe. Men det var val bara ett blodtrycksfall. For ovrigt mar jag helt som vanligt
    Hur gar det for er andra?

    Htsny: hur ar det med dig? har ni bestamt er for en paus?

  • densistemohikanen

    Hej pa er!
    Ja vantan ar verkligen dryg och man vet inte om man inbillar sig vissa symtom eller ej... Jag har dessutom akt pa forkylning med feber - typiskt!! Kanske beror endel av symtomen just pa att jag borjade bli sjuk! Min brost ommar dock fortfarande lite om jag kanner efter. Har testdag/BIM den 23:e.Jag ska forsoka halla mig denna gang och inte testa innan.
    Trevlig helg pa er!

  • densistemohikanen

    Kayo: testdag brukar vara 14 dagar efter inseminationen. Sa da har val du testdag pa mandag om det ar som du skrev ovan
    hall ut ett par dagar till!!!

  • densistemohikanen

    Anabel: en stor kram till dig. Grat ut du, det behovs for att ga vidare. Vet hur orattvist det kanns.. Vi vantar pa dig har infor nasta forsok.

    Kayo: vi ar med har, har kanske bara lite olika tider . Jag hoppas att det inte ar mensen utan nat annat pa G for dig!

    Jesset: lycka till nu i veckan och lat oss fa veta hur det gar!

    Jag har fortfarande feber och hosta och borjar tro att symtomen egentligen var symtom pa min sjukdom. Men ger inte upp hoppet an.

  • densistemohikanen

    Karleksbarnet: 5 ar! Det ar verkligen en lang vantetid! Beundrar dig for sattet du verkar ta detta pa. Jagmenar, det verkar trots allt som att du tar denna eviga vantan pa ratt satt aven om det maste vara manga svara och tunga stunder ni gatt/gar igenom. Hoppas nu att det tar sig denna gang.

    Anabel: fint att du kanner dig battre. Nu ar det bara att ta i med nya tag och du ska se att dom hittar en fin blasa pa fredag!

    Kayo: sander over en bamsekram till dig. Trakiga nyheter, men ni maste ga vidare.

    Tulip: trakiga nyheter fran dig med. Ta nu vara pa er under denna manad och tank bara pa er sjalva utan att behova passa tider, lakarbesok mm...

    Salt: valkommen tillbaka och lycka till med insemineringen! Hall oss informerade om hur det gar.

    Det var ju bara en massa negativa nyheter - bara en som plussat hittills pa denna traden. Ar det verkligen sa dalig statistik vid inseminering??? Eller ar det vi som har en san jakla otur??? Jag har testdag imorgon och ar helt saker pa att det blir neg for min del oxa (inte ett enda symptom...). Men vad ska man gora??!! Bara fortsatta att halla ut med god min

    Nattinatti och kram pa er

  • densistemohikanen

    Efter alla dessa forsok sa tror jag att jag kanner min kropp sa pass val att jag tror att jag forstar om jag ar gravid eller ej redan innan jag testar. Men kanske ar det bara nonsens...
    Hursomhelst sa blev det ju ett minus
    Nu tar vi oxa en paus.
    I helgen blir det en weekend resa.
    Kommer hanga kvar har i traden anda for att se hur det gar for er andra.
    Kramar till er alla

  • densistemohikanen

    Karleksbarnet: jag sorjer fortfarande sjalv, men jag ar sa lessen for din skull oxa. Bla, vad trakigt det ar. Ska du gora en ny insemination nu direkt eller hur ser era planer ut?

    Htsny och Lolisen: valkomna tillbaka. Aven om inte jag ska gora insemination pa nagra manader sa foljer jag med er har och hoppas pa det basta!

    Anabel lycka till nu da pa mandag

    Kayo: hoppas att det vaxer till sig snabbt!

    VI BEHOVER MANGA PLUS PA DENNA TRADEN!!!!!

    Kram pa er och lycka till

  • densistemohikanen
    Svar på #219
    Sist sa ju gynekologen att om vi misslyckas denna gangen oxa sa ar nog IVF det enda ratta. Men iochmed att min man varit sjuk med feber BADA gangerna strax innan insemineringen sa tankte vi gora sa att vi tar en paus pa 2-3 manader (det ska ju ta 3 manader for spermierna att bildas). Jag har dessutom inhandlat en massa vitaminer till min man sa att han far lite sprutt pa sina redan daliga spermier. Sen vill vi gora ett inseminationsforsok till. Funkar inte det da heller lutar det val at en IVF. Det ar bara det att det kostar ju sa forfarligt mycket...
    Vad tror ni, kan detta vara en bra strategi? Eller hade ni forsokt med ivf med en gang? Hur mycket paverkas egentligen spermierna av sjukdom/feber?

    Salt: lycka till nu da. Haller tummarna!
    Pillemajsan skrev 2008-04-28 08:38:40 följande:
    Ja men visst är det jobbigt eller rättare sagt det är hemskt usch men får hoppas det e våran tur snart eller hur?Vi ska göra en ny insemination i maj antar jag..vet att man får 3 gratis här så det blir nog 3 sen ivf till hösten eftersom dom har stängt över sommarenHur ska ni göra då?
  • densistemohikanen
    Svar på #225
    Jo, en paus ska vi nog ta. Kanner att jag behover det. Sen blir det med all sannolikhet en inseminering till. Funkar inte det sa gar vi troligtvis over till IVF. Men for mig kanns det oxa sa valdigt uppskruvat och komplicerat och avlagset. Det maste vara tufft att ga igenom en san procedur, men a andra sidan ska man ju vara glad att det finns alternativ! Det som bekymrar mig lite ar att har pa FL verkar det inte vara manga som plussar efter inseminering (har last lite i andra tradar oxa). Det ser inte ut att vara nagon bra statistik alls. Men det kanske gar i vagor och alla plussen kommer snart .
    Hur kanner du dig? Det har val gatt snart en vecka sedan din inseminering?
    Kayo och Anabel da?
    Och ni andra?
    Kram pa er
    salt skrev 2008-04-29 13:08:51 följande:
    Densistemohikanen: Svårt det där med sjukdom, jag tycker det låter som en bra ide att vänta en stund och stoppa i honom lite vitaminer och zink. Men det blir ju en lång väntan. Själv känner jag att det vore VÄLDIGT skönt om insemineringarna fungerade, IVF känns så mycket mer uppskruvat. Jag har inte riktigt börjat fundera på vad jag ska svara om de föreslår IVF... Min väninna går igenom IVF-försök och hon verkar bli väldigt påverkad av både behandlingen och hela situationen.Hoppas verkligen det fungerar vilket ni än väljer!Kayo1: Lycka till med äggen imorgon.
  • densistemohikanen

    Imorgon aker jag ivag och ska vara borta en vecka. Det ska bli skont att fa byta miljo lite. Jag kommer troligtvis inte ha mojlighet att titta in har, men jag hoppas innerligt pa att se ett par fina plus nar jag kommer tillbaka . Det kan ju handa mycket pa en vecka...
    Just nu ar det val Salt, Kayo och Anabel som ar narmast plusset...
    En stor kram till er ALLA och sta pa er, det lonar sig i slutanden.
    Pa snart aterseende!

  • densistemohikanen

    Hej pa er alla. Ar nu tillbaka fran min semester. Det har varit skont att fa byta miljo och tanka pa andra saker medan min man stoppar i sig vitaminer .
    Kayo: usch vad trakigt att det inte blev nagot. Men det ar nog inte latt for gubbarna att gora det pa bestallning. Speciellt inte nar dom vet hur mycket som star pa spel. Man ar ju sjalv hur nojjig som helst. Hoppas att du far till lika fina agg nasta gang.
    Salt: naa vad ledsamt att det inte funkade for er heller. Ska du gora en ny inseminering i denna cykeln? Se nu till att det blir plus denna gangen da!!!! Sjutton oxa vad svart det ska vara - blir forbaskad!
    Anabel och Karleksbarnet: hur gar det for er??? Hoppas nu pa ett par gladjande plus.
    Alla ni andra - sta pa er. Vi ska bannemej lyckas forr eller senare!

  • densistemohikanen

    Htsny: har inga ord!!!! Hur kan det ga till sahar? Bra gjort av dig att ringa till professorn. Man ar ju redan emotionellt labil iochmed att man haller pa med fertilitetsbehandling....
    Hoppas att det gar vagan for er denna gangen.
    Hur gar det for er andra?

  • densistemohikanen

    Hej pa er!
    Nasta gang min mens kommer(mitten av juni), efter 2 man uppehall hade vi tankt forsoka oss pa var tredje insemination. Min man har varit frisk och atit vitaminer sa forhoppningsvis okar detta vara chanser.
    Tulip: usch vad trakigt....men lycka till i nasta forsok! Jag fortsatter att fraga mig hur det kan vara mojligt att bara en som har plussat i denna traden sedan slutet av februari!!??
    Gaytjej: jag har tagit pregnyl sprutan 36 timmar innan insem. Bada gangerna var aggen dar och skulle snart lossna enligt gyn. Aggen var ca 21-25mm stora och dom har vuxit ca 2mm/dygn.
    Htsny och Karleksbarnet: haller tummarna for er - hall oss uppdaterade!
    Anabel:vet inte om man egentligen kan dra nagra slutsatser - det ar ju gynekologerna som ar experter och ofta sa ar det bara att folja deras instruktioner med svansen mellan benen och hoppas pa det basta... Hur gar det, sprutar du nu?
    Salt, Kayo: hur gar det for er?

    Kram

Svar på tråden Någon mer som ska göra insemination i mitten/slutet pa mars