Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Könsneutrala kläder

Vi köpte lite på Ullared. Mest i vitt faktiskt...Resten fick vi av familj vänner och bekanta efter nedkomsten. Man behöver ju inte sådär jättemycket den första tiden, utan kan ju handla allteftersom.

Nu tycker ju jag att tjejkläderna är skitgulliga och mycket i garderoben är i rosa toner (dock utan krås o så), och dessutom mycket klänningar. Men jag har köpt en del fräcka kläder även till tjej. Rött o grönt är ju himla fint.

Först på önskelistan just nu till vår dotter är : Jeansjacka med Indians tryck..Skitcoolt. *S* För Frölunda Indians fantaster kan jag rekomendera deras sparkdräkt som äro helt könsneutral...

• Majsan70

Jag har lite svårt att förstå varför det är så fult att visa att det är en kille eller tjej med klädvalet.

Värderingarna sitter ju inte där. Dem får de hemifrån med hur man behandlar andra människor. Jag klär mig gärna i kjol o snygg top för att bejaka min kvinnlighet. Till vår dotter har vi allt från rosa och gult till blått och grönt i färgväg.

Mitt personliga val till vår dotter är utan en massa "finesser" eftersom jag inte tycker att det är snyggt med krås o krus. Leker gör hon precis lka bra fastän hon har klänning på sig.

Min stora dotter på nio år klär sig snyggt tufft och tjejigt utan att för den sakens skullr frossa i rosa, tyll, och volanger. Hon vet att hon inte är mindre värd än en kille för det.

Vi pratar mycket om jämlikhet hemma, och alla gör oxå allting. Inget är uppdelat i pojk eller flick sysslor...Ni vet det där klassiska.. Personligen tror jag att det är där man skall börja...och kanske inte i att rata allt som är sött och flickigt! *S*

Självklart accepterar jag at andra männsikor har andra tankar om detta, men jag fattar inte varför det skulle bli jämlikt just med POP s randiga kläder...??!! HIHI! överdriver lite där...men ändå min fundilering...

Tack o hej!!!! från en som lever jämställt och har en jämlik arbetsplats.

Svar på tråden Könsneutrala kläder