• Xerxez

Könsneutrala kläder

Vi har bestämt oss för att inte ta reda på könet innan förlossningen. Det hindrar ju inte att man vill köpa lite kläder så här månaderna innan. Mina erfarenheter av klädaffärerna är dock inte så goda. Lite hårdraget så är ena halvan av affären fylld med osa kläder, och andra halvan är ljusblå.

Inte nog med detta förresten. Jag klär gärna en eventuell tjej i ljusblått och vice versa, men de rosa kläderna har för säkerhets skull tryckt text med orden "värdens sötaste tjej" etc. Där går till och med min gräns...

Help please...

• Svar på tråden Könsneutrala kläder
  • sussfrans

hej, jag har samma problem som du, vet ej könet men vill gärna inhandla lite kläder. det enda som finns är sådant som är helt vitt och det känns så tråkkigt. i kataloger och så, jag tror ellos så finns det ett startpaket som jag funderar på, det är vitt med nallar.
    visst är det trist. men det får ju helt enkelt bli vitt. de har även en del på hm, mest basplagg. man får väl nöja sig med det så länge.

vad tror du/ni om rött? kan man ha det till även en pojke?

• Snara79

Ja det tycker jag man kan ha! Jag ska nog köpa ngt i rött faktiskt. Snyggt med snickarbrallor o en röd tröja tex!
    Men håller med er, svårt när man ej vet könet på den lill*!

• Upptagen

Tycker att det finns en hel del fina kläder (fast ganska dyra) på åhlens, som man kan ha till både tjejer och killar. Och på HM finns det en hel del set också. visserligen tycker jag det är helt okej att klä en tjej i "killiga" kläder, känns lite värre att ha sockersött på en liten kille...

Rött har jag köpt lite av, tycker det funkar fint till en kille! Samma sak att jag har köpt en stålmannenpyjamas, det är klart att en tjej kan ha stålmannenkläder!

• Maggis Nervis

Bor du nära Ge-kås i Ullared så är det att rekomendera,jag köpte jättefina kläder där och dom hade nästan inget rosa o blått i minsta storlekarna utan gult mintgrönt osv. Jag har även sett på lindex o Kappahl!

• Tjockepoffa

Hejan!
    Jag har inhandlat en del kläder. Vitt, grått, blått, beiget även gult och rött tycker jag funkar. T ex röda jogginbrallor funkar ju både på kille och tjej.

• Xerxez

Rött är bra, blått är bra. Jag vill bara inte ha en massa text och tryck på alla kläder... Bäbisar kan ju inte läsa

• Knubben

Hej!

Jag har faktiskt inhandlat en hel del kläder trots att jag inte heller vet vilket kön det är. Det finns väl mycket färger som passar på både killar och tjejer förutom vitt. Jag har köpt ljusblått, mörkblått, rött, grått och beigt. Ett startpaket med vita och gula kläder.

Lycka till med handlandet!

• Zmulan

Vi har också handlat lite kläder. Det mesta är vitt, som jag tycker är fint, men så köpte vi en pyjamas i vit/blå-randigt och en mössa i vit/rött och ett par stumpor i vitt/rött. Sen tänker jag så här: Den första tiden ska bebisen bara ha bekväma kläder (och bekväma att ta av/på), inga sträva material, och så är det inte så många olika fläckar den kan få, utan typ bara vitt , men vi kommerr nog att handla lite mer röda kläder. RÖTT är min favvofärg

• mammamary

Har börjat handla för fullt jag med...mkt vitt med beige inslag. Ljusblått+vitt funkar tycker jag...orange, rött funkar till båda. Gult och gråa kläder med...lite tråkiga och ljusa kläder men vad ska man göra när man inte vet könet!
    En annan sak jag tänkt på är underkläder till den lilla...vad uppdelat det är redan där...boxerkalsonger till killen och trosor med rosa tryck på...näe du tacka vet jag helvita underkläder som passar båda...det är väl inte meningen att det ska vara såå uppdelat redan på BB!

• Mums

Mexx, Esprit, Polarn o Pyret och även HM har en hel del neutrala kläder.

Jag tycker att det är SÅ OBEHAGLIGT med den extrema uppdelningen i gulligt och tufft.

Redan som bebisar ska flickor vara objekt och pojkar aktiva ...

Svar på tråden Könsneutrala kläder