• Laisen80

Bröllopsresa?

Jag och min man har en flicka som är 10 månader. varannan hels kommer hans son till oss(12 År)
    Vi har nyss gift oss, planerar bröllopsresa, kanske utlandet en vecka, lillan MÅSTE ju följa med pga hon är för liten för att sova borta en hel vecka.

Problemet.... min man vill i såna fall att 12-åringen ska följa med.... på våran kärlekssemester...bröllopsresa.. är jag aldeles för egoistiskt och knäpp som vägrar åka på bröllopsresa under såna omständigheter.?
    Jag tycker det får vara... en 12-åring är ju inte direkt ett barn som man lägger kl 18:00?

VAD TYCKER NI?

• Svar på tråden Bröllopsresa?
  • Laisen80

Tack för alla era svar!
    Känns bättre nu!
    Vi vill ju fara någonstans nu så snart som möjligt, men det kanske lutar åt en weekend då vi kan lämna bort lillan, ´fast jag drömmer om hinna med en utlandsresa innan nästa barn.
    Jag tror faktiskt också att grabben skulle förstå, han är väldigt mogen och klok kille!
    Han känner sig absolut inte utanför i vår familj, vi har det väldigt bra tillsammans.
    Nu var ju problemet att göra detta till BRÖLLOPSresa och inte familjeresa....

Ja, det kommer bli knepigt det här, eftersom min man gärna vill åka på familjeresa.

Tack för era svar!

• Laisen80

Skönt höra att de flesta förstår!
    Kan ju tillägga att jag skulle helst åkt utan 12-åring även om han var mitt eget barn, det att han råkar vara bonusbarn har ABSOLUT ingenting med saken att göra, älskar pojken!

Detta handlar om våran bröllopsresa, på bröllopsresa kanske man vill mysa på hotellet på kvällarna, lillan sover ju faktiskt efter kl 19... det gör inte en 12-åring....
    Vi har inte hunnit diskutera någe mera eftersom jag jobbar hela helgen.
    Återkommer så får ni väl höra hur vi kommer göra!

• Laisen80

TAck för alla era svar!
    Problemet är att för mig är det inte självklart att han ska med...jag vill kunna mysa, kramas och älska på min bröllopsresa... det kan man inte med en 12-åring med.

Vi har i alla fall bestämt oss för att bara fara på en weekend istället , utan barn!

• Laisen80

När det gäller vår BROLLOPSRESA tycker jag absolut att man kan särbehandla dem, skulle ha tänkt precis likadan om han vore min egen, man kan inte jämföra en bebis med en 12-åring i denna situation!

Som sagt, vi har enats om ett beslut, vi åker på en weekend UTAN barn!

Svar på tråden Bröllopsresa?