MLI89 skrev 2008-02-29 22:30:59 följande:
Okej,hade du besvär under en lång tid?Japp,rökningen är jag fastbesluten till att sluta med!Vill inte gå runt o ha ont i magen nästan hela tiden,o konstantmå illa,usch...
Alltså hela hösten har jag haft uppstötningar av och till, men totalt ignorerat och fortsatt i samma spår. Dvs stressa som en galning, pluggat dygnet runt, hållt mig vaken med hjälp av koffein osv. För ca en månad sen fick jag sån grönjävlig smärta, det var som någon hade kört en kniv rakt igenom magen, det var en brännande, svidande smärta, kändes som ett öppet sår i hela magen. Jag kan nästan relatera till förlossningsmärta, SÅ ont gjorde det.
Då kunde jag inte äta nästan alls på 1 vecka, var hemma och vilade hela dagarna, blev som ett lik eftersom jag inte kunde äta, jag mådde illa så fort jag ens försökte med något överhuvudtaget.
Det var ca 4 veckor sen, än är jag inte helt bra. Undviker koffein, dricker varken kaffe, the eller cola som var mina "livlinor" på nätterna innan. Stressar försöker jag att inte göra, har lagt om mina studier till att försöka plugga undan så mkt som möjligt under veckorna och ha ledigt i helgerna.
Men jag är inte helt bra än som sagt, men jag kan äta utan problem nu, men känner av det när jag har ätit fet eller stekt mat.
Jag tror att om du slutar med rökningen, så kommer du må mycket bättre ganska fort.