• Anonym (kia)

Min sambo läser kontaktannonser...

...på nätet. När jag frågar varför så säger han att han är nyfiken bara men inte har kontaktat någon. Det handlar om både vanliga dejtingsajts och adultsidor.

Vi har haft gemensam lösen till datorn men nu har han skaffat egen. Jag tror det är för att han ska kunna fortsätta titta "ostört". Har inte frågat honom än men jag ska. Ville ha höra lite här först.

Är detta verkligen så oskyldigt som han vill få det att låta? Han vet min inställning och att jag själv inte läser kontaktannonser. Själv tycker jag det känns som man letar efter någon då. Vi träffades för 4 år sedan via en kontaktannons .

• Svar på tråden Min sambo läser kontaktannonser...
  • Anonym (sanne)

Anonym (kia) skrev 2008-02-29 12:04:31 följande:

Anonym (sanne) skrev 2008-02-29 11:52:23 följande:
    Vi också. Men det har börjat ljusna nu. Dock kvarstår en del relationsorkeslöshet. Min sexlust har varit i botten, men jag har ansträngt mig för att komma igen och det börjar ge utdelning, men kanske inte snabbt nog för honom:(
    Det är samma här.
    För 2 v sen fick jag veta att min man faktiskt träffat en tjej han träffat där,ska tilläggas att jag då var på väg att flytta.
    Hade tittat på lägh och allt.
    Det har varit mycket bråk efter det,fast han står fast vid att inget hände och jag har valt att tro han.
    Han ska få en chans till..

Försök att verkligen prata med din sambo,som min man sa,han kanske oxå bara är lite förrvirad,inte vet vad som ska ske med er och blir lite nyfiken.
    Jag har faktiskt oxå varit frestad när det varit så dåligt att söka kontakt med nån annan,kanske bara som en bekräftelse på att man finns.
    Det behöver inte betyda att han verkligen söker nån annan,se till att han vet vad han förlorar,och inte bara sexuellt.
    Jag skrev ett brev till min man,jag talade om hur mycket han sårat mig och hur jag verkligen kände.
    Men jag skrev oxå allt det bra,det roliga och alla fina stunder vi haft tillsammans.
    Man kanske måste påminna varann ibland.

Förlåt att det blev lite långt.
  • Anonym (kia)
    agtiwi skrev 2008-02-29 12:59:36 följande:
    Min gubbe läser kontaktannonser, fast i dagstidningar. Men han är inte besatt av det och han har inga baktankar med det heller, förutom att få sig ett gott skratt. Han tycker helt enkelt att en del annonser är roliga! Skillnaden är ju att din gubbe verkar hymla om det med tanke på att han fixar eget lösen till datorn. Då skulle jag dra öronen åt mig och ifrågasätta om denna livsstil passar mig. Hoppas att det ordnar upp sig för dig. Tyvärr har jag inga råd mer än att det är viktigt att du tar en funderare på hur du vill leva ditt liv, för tyvärr kan du nog inte påvrka hans val så mycket verkar det som.
    Jo, men hymlar han om det för att han i sitt "oskyldiga" läsande inte vill bli påhoppad som "skyldig" läsare (ursäkta förenklingen) eller hymlar han för att han har något att dölja?

Jo, jag funderar.
  • Glitterboll

Adultsidor? vad exakt hittar man på sånna? är det sexpartners man letar efter då eller?

• Anonym (kia)

Anonym (sanne) skrev 2008-02-29 12:59:46 följande:

Anonym (kia) skrev 2008-02-29 12:04:31 följande:Det är samma här.För 2 v sen fick jag veta att min man faktiskt träffat en tjej han träffat där,ska tilläggas att jag då var på väg att flytta.Hade tittat på lägh och allt.Det har varit mycket bråk efter det,fast han står fast vid att inget hände och jag har valt att tro han.Han ska få en chans till..Försök att verkligen prata med din sambo,som min man sa,han kanske oxå bara är lite förrvirad,inte vet vad som ska ske med er och blir lite nyfiken.Jag har faktiskt oxå varit frestad när det varit så dåligt att söka kontakt med nån annan,kanske bara som en bekräftelse på att man finns.Det behöver inte betyda att han verkligen söker nån annan,se till att han vet vad han förlorar,och inte bara sexuellt.Jag skrev ett brev till min man,jag talade om hur mycket han sårat mig och hur jag verkligen kände.Men jag skrev oxå allt det bra,det roliga och alla fina stunder vi haft tillsammans.Man kanske måste påminna varann ibland.Förlåt att det blev lite långt.
    Jag tror också att det kan ha att göra med osäkerhet och bekräftelsebehov, samt tidsfördriv och nyfikenhet. Det är bara att det är svårare för en del människor, som min sambo som inte är någon känslopratarperson, att prata om de mer komplexa anledningarna.

Jag tror att hans motiv växlar men att han kör samma gamla förklaring för att det är lugnast så.

Inte långt. Bra innehåll. Tack för att du bjuder på dig själv!
  • Anonym (kia)
    Glitterboll skrev 2008-02-29 13:10:49 följande:
    Adultsidor? vad exakt hittar man på sånna? är det sexpartners man letar efter då eller?
    Ja. Man söker kvinna. Kvinna söker man. Par söker par. Man söker två kvinnor. Kvinnor söker två män osv.

Googla på adult. Vill inte "göra reklam" för specifika sidor här, men han har varit inne på dem. Om han har nyfiket klickat runt bara eller gjort specifika sökningar även där vet jag inte.

Nu kanske vi låter som vi kommer från mars, men när vi skaffade hemmadator med internetuppkoppling för ungefär ett halvår sedan frågade sambon mig (som verkligen inte kunde NÅGOT om datorer då) hur man gjorde när man porrsurfade. Och jag visade honom. Gogglade och visade ungefär hur det kunde se ut. Han kikade lite strax efter det och återgick sedan till sina vanliga annonser på blocket.
  • Anonym (sambon)

Min sambo, blivande ex, håller på och läser nätannonser. Han fortsätter fast jag blir sårad. Han skriver till dem och addar dem på MSN. Det är inte ok även om han ej träffar dem. Slut tar det för att denna s.k. "obetydliga och oviktiga hobbyn" är viktigare än mina sårade känslor. Och om det är så att jag är överkänslig så passar ju ändå inte han och jag ihop. Vill inte må dåligt då vi har ett barn ihop. Så som det verkar nu kommer vi skiljas som vänner. Måste bara stå fast i mitt beslut vilket jag vet är ett riktigt beslut.

• Anonym (kia)

Anonym (sambon) skrev 2008-02-29 14:03:28 följande:

Min sambo, blivande ex, håller på och läser nätannonser. Han fortsätter fast jag blir sårad. Han skriver till dem och addar dem på MSN. Det är inte ok även om han ej träffar dem. Slut tar det för att denna s.k. "obetydliga och oviktiga hobbyn" är viktigare än mina sårade känslor. Och om det är så att jag är överkänslig så passar ju ändå inte han och jag ihop. Vill inte må dåligt då vi har ett barn ihop. Så som det verkar nu kommer vi skiljas som vänner. Måste bara stå fast i mitt beslut vilket jag vet är ett riktigt beslut.
    Alla är vi olika och om dessa kontakter sårar dig så mycket att du inte kan må bra i ert förhållande så är det ju inte heller någon idé att ha något förhållande.
  • Anonym (kia)

Har nu frågat min sambo och han förnekar inte att han tittar på nätkontaktannonser. Däremot säger han att han inte haft någon kontakt med någon utan bara läser av nyfikenhet. Att han inte vet hur man "gör". Registrera sig osv. Det kan han säkert räkna ut nu när han har hållit på med datorn ett tag men det saknas kanske ett riktigt intresse. Jag erbjöd mig t.o.m argt men ärligt att hjälpa honom så det inte är det som stoppar honom. Det bästa vore om han lät bli av respekt för mig och inte av teknisk okunskap.

Jag vet inte.

Det är inte den bästa tiden för krångel mellan oss.

Jag vet inte om jag litar på honom. Han har aldrig varit otrogen mot mig eller jag mot honom men i sitt förra samboskap var han det. Han hade en lång relation med en kvinna som det sedan inte höll med. Det hade nog tagit slut med sambon ändå men han gjorde inte slag i saken förrän den nya kvinnan dök upp. Han ljög också initialt till sambon, sina barns mamma, och sa att han och den nya kvinnan bara var vänner. Att de bara pratade. Ja, så var det också initialt men han nämnde inte att de gått vidare. Det fick liksom uppdagas.

När vår smekmånadsfas är sedan länge över funderar jag om han kanske är på väg åt samma håll igen.

Jag är själv skild från en man som jag litade på och trodde på till 100% när han sa att han inte hade träffat någon annan. Han ville bara "gå vidare". Jag fattade ingenting men var tvungen att foga mig i hans beslut. Ett år senare kom det fram smygvägen att det visst funnits en annan kvinna och när jag konfronterade honom erkände han genast. Nu var jag inte ledsen längre jag var fly förbannad och svor för mig själv att jag inte skulle vara så naiv i fortsättningen.

Nu vet jag inte om jag är övermisstänksam istället. Jag är inte svartsjuk av mig men jag kan inte släppa känslan av att det osar katt här.

• Anonym (kia)

Fler synpunkter?

• Anonym (mört)

Sympatier till dig.. inte kul... förstår att du är upprörd.

• Anonym (f.d.)

Jag har varit i den där situationen... 3 ggr kom jag på honom med att ha lagt ut annonser och däremellan kan man ju bara spekulera hur många gånger han varit inne och tittat/lagt ut annonser också...

Han hade lagt ut annons på adult-sida och ursäkten var att det var för att han ville piffa upp vårat sexliv... som vi inte hade ngt problem med! och trots att jag var på väg att kasta ut honom och förklarade hur sårad jag blev så gjorde han om det. 3:e gången gillt dog allt inom mig. Alla ursäkter blev bara patetiska och jag ångrar att jag inte bröt upp första gången.

Jag skulle ställa ett ultimatum, antingen sluta helt och ha öppen dator igen eller ut med karln!!! Finns ingen rimlighet att man ska vara inne på kontaktsidor när man är i ett förhållande...

lycka till!

• Anonym (suck)

I en undersökning så kom det fram att folk som kollade på sånt löpte 500% större risk att ge sig i i otrohet. Min erfarenhet rä att om man smyger med det har man en baktanke men den kan likväl vara att han helt enkelt har det som sin "spänning" i livet och att hans smyger med det för att han inte vill få skäll, vanlig jävla feghet helt enkelt.

Svar på tråden Min sambo läser kontaktannonser...