• AngelicaF

Barn födda i v36?

Nån mer med barn födda v 36?
    Vad vägde dem ?
    Hur långa var dem?
    Hur gick det?

Jennifer föddes i v 36+4. Hon vägde 2686 gram och var 45 cm lång. Vi fick ligga kvar på BB 5 dagar. Hon lades i värmesäng, men inget mera. Hon andades själv och så.

• Svar på tråden Barn födda i v36?
  • ElinOlsson

Nej, men veckan senare 37+4. 2400g och 46 cm. Inga problem med nåt. Grabben däremot, född v 31+3 1690g och 42 cm, låg vi inne med i 3 v. Sondmatad, värmesäng, solade, övervak på hjärta och syresättning.

• mrsbygg

njea veckan tidigare

Saga föddes i v.35+3, hon vägde 2740g och var 46 lång...
    Hon fick ligga i värme säng, och sola. vi låg inne 5 dagar..

allt var bara fin fint med henne!

• siggethecat

Jag har en son som är född i v.36+1. Han vägde 2920g och var 50cm. Han var lite gul, men behövde inte sola. Vi var också kvar i 5 dagar men det berodde mest på mig, det blev snitt och jag hade infektioner i kroppen.
    Varför föddes Jennifer förtidigt??

• AngelicaF
    siggethecat skrev 2008-03-01 16:44:01 följande:
    Jag har en son som är född i v.36+1. Han vägde 2920g och var 50cm. Han var lite gul, men behövde inte sola. Vi var också kvar i 5 dagar men det berodde mest på mig, det blev snitt och jag hade infektioner i kroppen. Varför föddes Jennifer förtidigt??
    Ingen som vet varför hon kom tidigare. Hade inga infektioner eller annat som visade på att hon kunde komma tidigare. Jag tror själv att det beror på att jag stressade en del veckorna innan.
  • charlen

Jag har en som född v. 34+5. Han vägde 2875 g. och var 47 cm.
    Han fick ligga på värmebädd de första dygnen. Efter 2 dygn på BB var det tänkt vi skulle åka hem men då blev Theo dålig så han blev inlagd på neo. Han fick sedan sond och fick sola 2 dygn eftersom han fick gulsot.Fick syrgas vid 2 tillfällen då han slutade andas.
    Efter 9 dagar på neo fick vi permission över dagen.Fick mest ligga kvar eftersom han inte åt som han skulle så han gick ner mkt. i vikt.

• Oscar2007

Har en son som föddes i vecka 36+4.

Vägde 2980g och var 49 cm lång.

Hade vart hos BM samma dag på kontroll och hon sa att det märktes att det var några veckor kvar då han inte var fixerad.
     Tog bara några timmar, sen gick vattnet och 2 timmar därefter föddes han.

Fick stanna på BB 2 dagar.

Oscar 2007-10-24
  • MayaM

Min son föddes i v.36+6. Han vägde 3400g och var 48 lång.
    Allt var bra med honom.

• irja08

Min son föddes i vecka 36+3. Han vägde 1694g och var 43 cm lång. Blev förlöst med akut kejsarsnitt då jag inte hade något fostervatten kvar och lille Viktor hade slutat växa. Vi stannade på sjukhuset i 15 dagar. Viktor hade lite problem med andningen när han sov och så var han för liten för att klara av att sitta i babyskyddet.

• Petite

Minna föddes i vecka 36+0. Hon vägde 2814 och var 49 cm lång. Förlossningen startade av sig själv men slutade med akut ks pga för höga hjärtljud. Vi fick stanna kvar sex dagar för observation då hon var inskriven på neo, men lillan behövde aldrig någon hjälp förutom att hon koppmatades de första dagarna som komplement till min amning.

~ Grâce à toi à nouveau je respire ~
Svar på tråden Barn födda i v36?